Komunikaty PR

Aplikacja etykiet niestandardowych produktów - czy można ją zautomatyzować?

2021-06-16  |  11:00
Biuro prasowe

Czy automatyczna aplikacja etykiet sprawdza się w przypadku produktów cylindrycznych?

 

W automatyzacji produkcji dąży się do tego, aby każdy etap wytwarzania i montażu odbywał się bez lub z minimalnym udziałem ludzi. Wszystko po to, by osiągnąć jak najwyższe współczynniki jakościowe i korzyści ekonomiczne. Umożliwia to m. in.  automatyczna aplikacja etykiet, stosowana powszechnie w wielu branżach – także automotive. Co w przypadku, gdy charakter oklejanego produktu stwarza trudności? Automatyczna aplikacja etykiet wymaga wówczas szczególnego podejścia - zastosowania dodatkowych systemów doklejających.

 

Automatyczna aplikacja etykiet na cylindryczne długie produkty to rozwiązanie wymagające uprzedniego określenia czy produkt w trakcie znakowania może być obracany wokół własnej osi symetrii czy jednak jest to niemożliwe lub bardzo trudne do wykonania i osiągalne kosztem utraty miejsca i czasu. Jakie mogą być przyczyny braku możliwości obracania produktów? - Przede wszystkim mogą to uniemożliwiać zbyt duże gabaryty produktu (długość), kształt lub waga. – wylicza Michał Wąs, ekspert  odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft. - Bywa także, że cały proces produkcyjny narzuca odgórnie automatyzację transportu produktów na wszystkich etapach, bez możliwości ingerencji w pozycje obiektu, który ma zostać oznaczony etykietą. – dodaje.

 

Automatyzacja aplikacja etykiet w branży automotive

W branży automotive produkcja różnych, cylindrycznych elementów zawieszenia samochodowego (np. amortyzatorów, półosi) lub składowych układu kierowniczego (np. drążki kierownicze), może być prowadzona w pełnej automatyzacji. W jaki sposób? Dzięki produkcji w trybie pracy sekwencyjnej - o takim samym maksymalnym ustalonym czasie cyklu roboczym na każdym stanowisku montażowym. Pełna automatyzacja jest także możliwa dla znakowanie etykietą produktów cylindrycznych i owalnych. - Stosuje się wówczas dedykowane głowice etykietujące. Stopień komplikacji budowy takiej głowicy zależy od zakresu średnic produktów mających zostać obsłużonych oraz długości/szerokości etykiety w stosunku do średnicy produktu, co determinuj to, jak bardzo etykieta ma być owinięta wokół produktu. – tłumaczy Michał Wąs. Przykładem takiego rozwiązania jest zaprojektowana i wdrożona przez Etisoft automatyczna głowica etykietująca.

 

Co potrafi automatyczna głowica etykietująca?

Automatyczna głowica etykietująca potrafi przykleić i dokleić wydrukowaną w tym samym cyklu etykietę samoprzylepną wokół nieporuszającego się produktu o kształcie cylindrycznym. Głowica bez przezbrojeń mechanicznych potrafi obsłużyć produkty w zakresie średnic od 20 do 40 mm. W przypadku mniejszych średnic i długich etykiet, ilość obrotów zwiększa się dzięki regulacji serwomechanizmem. - Zakres podanych średnic może zostać zwiększony lub przesunięty. Jednak wymaga to przeprojektowania rozwiązania pod indywidualne potrzeby produkcyjne klienta.  – wyjaśnia ekspert z Etisoft. Dla poprawnej aplikacji etykiety w takim rozwiązaniu konieczne jest stabilne osadzenie produktu w uchwytach lub matrycy transportującej, a także zachowanie powtarzalnego pozycjonowania, z minimalnymi odchyłkami od osi znakowanego produktu.

Czy można znakować etykietą przed cięciem produktów?

Analogiczne rozwiązanie może być użyte w wolnostojących stanowiskach produkcyjnych lub na liniach wytwarzających np. kable energetyczne, pręty stalowe, rurki, profile okrągłe itp. Znakowanie może się wówczas odbywać przed cięciem produktów na zadane długości.

 

Przeszkodą nie jest również integracja z ramieniem robota, którego zadanie

sprowadza się w tym przypadku do podstawiania lub wkładania produktu w obszar głowicy obrotowej. - Korzystając z drukarek termotransferowych, wyposażonych w port aplikatora (GPIO), możemy umieszczać na etykiecie dane stałe i zmienne, dedykowane dla produktu, który aktualnie ma zostać oznakowany. Dotyczy to również etykiet z tagami RFID. – mówi Michał Wąs. Opcjonalnie zainstalowany skaner lub system wizyjny, może potwierdzić poprawność aplikacji etykiety lub wydrukowanych danych, a także wykonać ich archiwizację, np. na zakładowym serwerze.

 

Inwestycja w automatyczną głowicę do znakowania etykietą długich produktów cylindrycznych może się okazać brakującym ogniwem w  procesie pełnej automatyzacji linii produkcyjnej. Jednocześnie przełoży się na wyższą jakość produktów i pomoże w obniżeniu kosztów ich wytwarzania.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.