Komunikaty PR

Aplikacja etykiet niestandardowych produktów - czy można ją zautomatyzować?

2021-06-16  |  11:00
Biuro prasowe

Czy automatyczna aplikacja etykiet sprawdza się w przypadku produktów cylindrycznych?

 

W automatyzacji produkcji dąży się do tego, aby każdy etap wytwarzania i montażu odbywał się bez lub z minimalnym udziałem ludzi. Wszystko po to, by osiągnąć jak najwyższe współczynniki jakościowe i korzyści ekonomiczne. Umożliwia to m. in.  automatyczna aplikacja etykiet, stosowana powszechnie w wielu branżach – także automotive. Co w przypadku, gdy charakter oklejanego produktu stwarza trudności? Automatyczna aplikacja etykiet wymaga wówczas szczególnego podejścia - zastosowania dodatkowych systemów doklejających.

 

Automatyczna aplikacja etykiet na cylindryczne długie produkty to rozwiązanie wymagające uprzedniego określenia czy produkt w trakcie znakowania może być obracany wokół własnej osi symetrii czy jednak jest to niemożliwe lub bardzo trudne do wykonania i osiągalne kosztem utraty miejsca i czasu. Jakie mogą być przyczyny braku możliwości obracania produktów? - Przede wszystkim mogą to uniemożliwiać zbyt duże gabaryty produktu (długość), kształt lub waga. – wylicza Michał Wąs, ekspert  odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft. - Bywa także, że cały proces produkcyjny narzuca odgórnie automatyzację transportu produktów na wszystkich etapach, bez możliwości ingerencji w pozycje obiektu, który ma zostać oznaczony etykietą. – dodaje.

 

Automatyzacja aplikacja etykiet w branży automotive

W branży automotive produkcja różnych, cylindrycznych elementów zawieszenia samochodowego (np. amortyzatorów, półosi) lub składowych układu kierowniczego (np. drążki kierownicze), może być prowadzona w pełnej automatyzacji. W jaki sposób? Dzięki produkcji w trybie pracy sekwencyjnej - o takim samym maksymalnym ustalonym czasie cyklu roboczym na każdym stanowisku montażowym. Pełna automatyzacja jest także możliwa dla znakowanie etykietą produktów cylindrycznych i owalnych. - Stosuje się wówczas dedykowane głowice etykietujące. Stopień komplikacji budowy takiej głowicy zależy od zakresu średnic produktów mających zostać obsłużonych oraz długości/szerokości etykiety w stosunku do średnicy produktu, co determinuj to, jak bardzo etykieta ma być owinięta wokół produktu. – tłumaczy Michał Wąs. Przykładem takiego rozwiązania jest zaprojektowana i wdrożona przez Etisoft automatyczna głowica etykietująca.

 

Co potrafi automatyczna głowica etykietująca?

Automatyczna głowica etykietująca potrafi przykleić i dokleić wydrukowaną w tym samym cyklu etykietę samoprzylepną wokół nieporuszającego się produktu o kształcie cylindrycznym. Głowica bez przezbrojeń mechanicznych potrafi obsłużyć produkty w zakresie średnic od 20 do 40 mm. W przypadku mniejszych średnic i długich etykiet, ilość obrotów zwiększa się dzięki regulacji serwomechanizmem. - Zakres podanych średnic może zostać zwiększony lub przesunięty. Jednak wymaga to przeprojektowania rozwiązania pod indywidualne potrzeby produkcyjne klienta.  – wyjaśnia ekspert z Etisoft. Dla poprawnej aplikacji etykiety w takim rozwiązaniu konieczne jest stabilne osadzenie produktu w uchwytach lub matrycy transportującej, a także zachowanie powtarzalnego pozycjonowania, z minimalnymi odchyłkami od osi znakowanego produktu.

Czy można znakować etykietą przed cięciem produktów?

Analogiczne rozwiązanie może być użyte w wolnostojących stanowiskach produkcyjnych lub na liniach wytwarzających np. kable energetyczne, pręty stalowe, rurki, profile okrągłe itp. Znakowanie może się wówczas odbywać przed cięciem produktów na zadane długości.

 

Przeszkodą nie jest również integracja z ramieniem robota, którego zadanie

sprowadza się w tym przypadku do podstawiania lub wkładania produktu w obszar głowicy obrotowej. - Korzystając z drukarek termotransferowych, wyposażonych w port aplikatora (GPIO), możemy umieszczać na etykiecie dane stałe i zmienne, dedykowane dla produktu, który aktualnie ma zostać oznakowany. Dotyczy to również etykiet z tagami RFID. – mówi Michał Wąs. Opcjonalnie zainstalowany skaner lub system wizyjny, może potwierdzić poprawność aplikacji etykiety lub wydrukowanych danych, a także wykonać ich archiwizację, np. na zakładowym serwerze.

 

Inwestycja w automatyczną głowicę do znakowania etykietą długich produktów cylindrycznych może się okazać brakującym ogniwem w  procesie pełnej automatyzacji linii produkcyjnej. Jednocześnie przełoży się na wyższą jakość produktów i pomoże w obniżeniu kosztów ich wytwarzania.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe[1] - wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Nic dziwnego – błyskawicznie zmieniający
Firma Odbudowa firm rodzinnych po powodzi
2024-09-26 | 16:00

Odbudowa firm rodzinnych po powodzi

Powódź, która dotknęła południowe regiony Polski, zniszczyła nie tylko majątki prywatne, ale także uderzyła w fundamenty lokalnych gospodarek, w tym przedsiębiorstwa
Firma Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa
2024-09-26 | 13:00

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska to coroczne wydarzenie, które ma na celu zwiększenie świadomości i promowanie bezpiecznych praktyk w miejscu pracy. W tym roku tematem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.