appfleet rośnie i przyciąga uwagę funduszy Venture Capital
Nowoczesna firma chcąca korzystać z nieprzebranych zasobów sieci często wymaga wsparcia najnowszych technologii i rozwiązań. Niegdyś rozwiązania software i hardware wymagały dużej wiedzy i przygotowania, by w pełni wykorzystać ich funkcjonalność, dziś są w zasięgu ręki. Doskonałym tego przykładem jest appfleet - platforma poprawiająca wydajność procesów biznesowych, stworzona od postaw przez Dmitriya Akulova. Rozwiązanie pozwalające między innymi zmniejszać opóźnienia w wielu lokalizacjach wystartowało 1 kwietnia 2021 roku i do tej pory przyciągnęło uwagę ponad 50 funduszy Venture Capital.
appfleet jest czymś na kształt CDN (Content Delivery Network) nowej generacji, czyli systemem dostarczania treści z wielu centrów danych i punktów wymiany ruchu, przeznaczonym dla kontenerów. Umożliwia i ułatwia wdrażanie i zarządzanie kontenerami Docker w wielu lokalizacjach jednocześnie. Dzięki platformie można na przykład obsłużyć złożony proces synchronizacji konfiguracji, wdrażania i równoważenia obciążenia ruchem sieciowym.
Dla przykładu, platformę można wykorzystać rozmieszczając zasoby firmy w regionie, gdzie mieszkają pracownicy, dzięki czemu wszystkie zasoby będą bliżej nich, co zmniejszy opóźnienia i poprawi wydajność procesów biznesowych. W sytuacji, gdy w naszym przedsiębiorstwie wykorzystujemy pracowników działających globalnie, na różnych kontynentach, użyteczna okaże wdrażana w wielu regionach jednocześnie funkcja np. zaszyfrowanego czatu korporacyjnego czy usługa konferencyjna.
Już podczas testowania wersji beta platforma zyskała ogromne zainteresowanie dużych funduszy Venture Capital. Okres przygotowawczy trwał 9 miesięcy, zaś już miesiąc po starcie pojawiły się oferty akwizycji, w tym jedna ze strony notowanej na giełdzie firmy technologicznej z USA.
Samo działanie appfleet jest podobne do tego, co oferują produkty bezserwerowe FaaS, ale eliminuje wszystkie ich ograniczenia. Korzystając z platformy można używać dowolnego języka i uzyskać pełny dostęp do sieci, co pozwala na uruchamianie serwerów DNS, rozproszonych baz danych, czy własnego niestandardowego CDN. appfleet jest aplikacją globalnie trasowaną, korzysta z godzinowego systemu rozliczeń. Od momentu startu platforma podwaja swój rozmiar każdego miesiąca. Obecnie nasi użytkownicy rozmieszczają aktualizacje do setek swoich klastrów na całym świecie ok. 6000 razy każdego miesiąca. Liczba tych operacji z kolei potraja się z miesiąca na miesiąc – ujawnia Dmitriy Akulov, założyciel appfleet.
Wdrożenie serwerów, kontenerów i dockerów to w niektórych przypadkach niełatwy proces. Firmy często muszą zatrudniać zewnętrznych konsultantów, którzy muszą zainstalować i skonfigurować te rozwiązania, a następnie przeszkolić personel jak z nich korzystać. Trudność obsługi wzrasta proporcjonalnie i jest tym większa, im większa jest firma czy liczba usług, które planujemy uruchomić.
Zamiast zespołu doświadczonych i kosztownych zewnętrznych specjalistów, który pracuje nad utrzymaniem całego systemu, firmy mogą się wspierać takimi rozwiązaniami jak Heroku lub appfleet, które całkowicie upraszczają te procesy.
Działanie appfleet można zobaczyć tutaj: https://appfleet.com/#video
Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu
2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.