Łatwiejszy dozór pojazdów – dwa nowe zestawy monitoringu od Axis
Axis Communications wprowadziło właśnie na rynek dwa kompleksowe zestawy do monitoringu pojazdów, obejmujące kamery i oprogramowanie. Zawierają one aplikację AXIS License Plate Verifier i technologię OptimizedIR, zapewniając tym samym optymalne ustawienia do rozpoznawania tablic rejestracyjnych w trybie 24/7.
Zestaw AXIS P1455-LE-3 idealnie sprawdza się w przypadku swobodnego ruchu pojazdów z niewielką prędkością, na przykład na terenie centrów miast, grodzonych osiedli i kampusów uczelnianych. Obejmuje on kompaktową i wytrzymałą stałopozycyjną kamerę typu bullet o klasie ochrony IK10 i rozdzielczości HDTV 1080p. Jest też znakomicie zabezpieczony przed czynnikami atmosferycznymi i zawiera 29-milimetrowy teleobiektyw, który dzięki dużej gęstości pikseli pozwala uzyskiwać ostre obrazy tablic rejestracyjnych z odległości nawet 20 metrów.
Urządzenie AXIS P3245-LVE-3 jest łatwym w instalacji zestawem do kontroli dostępu pojazdów, który obsługuje różne poziomy zabezpieczeń oraz umożliwia zarówno podstawowe zarządzanie wjazdem i wyjazdem, jak i bardziej zaawansowane ustawienia. Wandaloodporna stałopozycyjna kamera kopułkowa o rozdzielczości HDTV 1080p zapewnia bezpieczną eksploatację nawet w przypadku montażu na wysokości łatwo dostępnej dla człowieka. Ten zestaw weryfikuje tablice rejestracyjne przez ich porównywanie z przechowywaną w kamerze listą tablic autoryzowanych lub nieautoryzowanych.
Te ekonomiczne, łatwe w instalacji zestawy umożliwiają ścisłą integrację z oprogramowaniem AXIS Camera Station (ACS), a w przypadku bardziej złożonych wymagań można je także zintegrować z innymi systemami do zarządzania materiałem wizyjnym. Kolejną dostępną funkcją jest integracja z innymi produktami Axis, na przykład w celu aktywowania głośników lub oświetlenia.
Najważniejsze cechy
AXIS P1455-LE-3
- Wytrzymała stałopozycyjna kamera typu bullet o rozdzielczości HDTV 1080p / 2 MP
- Odczyt tablic rejestracyjnych z odległości 7–20 m
- Urządzenie sprawdzone w trudnych warunkach pogodowych
AXIS P3245-LVE-3
- Zmiennoogniskowa stałopozycyjna kamera kopułkowa o rozdzielczości HDTV 1080p / 2 MP
- Odczyt tablic rejestracyjnych z odległości 2–7 m
- Obudowa wandalo- i pogodoodporna
Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
PREZENTACJA STRATEGII THORIUM SPACE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.