Komunikaty PR

Badanie Canalys i Schneider Electric: zrównoważony rozwój na czele priorytetów

2022-10-26  |  12:10

Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, ogłosił wyniki nowego, niezależnego badania przeprowadzonego we współpracy z firmą analityczną Canalys. Dotyczy ono dojrzałości inicjatyw zrównoważonego rozwoju w kanałach IT oraz wpływu kwestii środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG) na decyzje zakupowe klientów. Realizując badanie, firma analityczna Canalys starała się zrozumieć poziom gotowości globalnego ekosystemu kanałów IT w dążeniu do zrównoważonego rozwoju oraz określić rolę partnerów w szerszym ekosystemie.

Nowy raport Canalys, w którym przebadano 120 firm partnerskich Schneider Electric z regionu EMEA, wykazał, że firmy działające w kanale partnerskim inwestują w swoje strategie zrównoważonego rozwoju, a 75 proc. partnerów posiada dedykowane zasoby ESG. Niemniej wiele organizacji nadal ma problemy z przełożeniem tego na konkretne działania. Klienci coraz bardziej koncentrują się na ESG, szczególnie w odniesieniu do kwestii środowiskowych – 69 proc. partnerów stwierdziło, że uwarunkowania związane ze środowiskiem naturalnym ich klientów wpływają na decyzje dotyczące inwestycji w IT. Dodatkowo, rozmowy z partnerami podkreśliły znaczące różnice w dojrzałości w tym zakresie, w zależności od wielkości przedsiębiorstw i szerokości geograficznej, na której się znajdują.

Badanie wykazało ponadto, że większość partnerów już zidentyfikowała korzyści płynące ze świadczenia usług odbioru i recyklingu sprzętu, a prawie 65 proc. badanych przedsiębiorstw oferuje programy ponownego wykorzystania i recyklingu.

Regulacje prawne stanowią z kolei wyzwanie dla większości partnerów, ze względu na złożoność strategii ESG i potrzebę zróżnicowanych lokalnych inicjatyw regulacyjnych. Było to szczególnie widoczne w wywiadach z mniejszymi partnerami, którym brakuje zasobów do efektywnego wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju. Badanie rynku potwierdza potrzebę stosowania zrównoważonych praktyk i rozwiązań dostarczanych przez wiodących dostawców IT i technologii w całym łańcuchu wartości (end-to-end).

Nasze badanie pokazuje, że partnerzy coraz chętniej inwestują w strategie zrównoważonego rozwoju. Są zaangażowani w minimalizowanie wpływu zarówno swojego, jak i swoich klientów, na środowisko naturalne – powiedziała Rachel Brindley, Senior Director, Channels w Canalys. – Partnerzy oczekują od swoich sprzedawców wsparcia w podejmowaniu tych wyzwań i chętnie pokazują, że czynią znaczące postępy w kierunku redukcji emisji dwutlenku węgla.

Współpraca w ramach zrównoważonego kanału

Schneider Electric nie tylko kontynuuje przyspieszanie realizacji zobowiązań firmy dotyczących ESG, ale też umożliwia kanałowi partnerskiemu IT realizację ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wykorzystując doświadczenie w zakresie praktyk z obszaru sustainability w przedsiębiorstwach, w tym zarządzania energią, automatyzacji, elektryfikacji i cyfryzacji, firma angażuje się w tworzenie zrównoważonego, wpływowego i zyskownego biznesu, który pomaga klientom oraz partnerom osiągnąć zero netto poprzez trzy kluczowe obszary:

  1. Na poziomie strategicznym – poprzez strategiczne i proaktywne działania firma pomaga partnerom oraz klientom zdefiniować ich priorytety w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także stworzyć z nich konkretne plany za pomocą m.in. ocen energetycznych, narzędzi i usług doradczych.
  2. Na poziomie cyfryzacji – dzięki oprogramowaniu Schneider Electric w ramach platformy EcoStruxure, klienci i partnerzy mogą wykorzystać moc danych i cyfryzacji, aby realizować przejrzystą sprawozdawczość energetyczną, zoptymalizować wydajność, operacje i konserwację dzięki analityce predykcyjnej oraz zaoszczędzić koszty operacyjne.
  3. Na poziomie dekarbonizacji – wykorzystując cztery filary dekarbonizacji Schneider Electric, firma wspiera partnerów we wspólnym budowaniu bardziej zielonej oraz zrównoważonej przyszłości:
    1. Elektryfikacja operacji dzięki działalności Schneider Electric w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym rozwiązań w zakresie mobilności (EV) i zarządzania mikrosieciami;
    2. Zmniejszenie zużycia energii i ilości odpadów poprzez wykorzystanie oferty Schneider Electric oznaczonej etykietą Green Premium™, jej wiodących narzędzi projektowych oraz poprzez programy recyklingu i odbioru baterii;
    3. Zastąpienie źródeł energii opartych na paliwach kopalnych poprzez wykorzystanie mocy energii odnawialnej;
    4. Zaangażowanie wszystkich uczestników łańcucha wartości poprzez programy dekarbonizacji łańcucha dostaw, które pomagają w realizacji celów ESG.

Wraz z rosnącym naciskiem na zobowiązania kanału IT wobec ESG nadszedł czas, aby partnerzy zwiększyli swoje wysiłki dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz odegrali istotną rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla i odpadówpowiedział David Terry, wiceprezes ds. kanałów IT w Schneider Electric Europe. – Optymalizacja zużycia energii, efektywność energetyczna i zarządzane usługi energetyczne stanowią dla partnerów kluczowe możliwości wyróżnienia się i zwiększenia udziału w rynku. Schneider Electric, jako jedna z najbardziej zrównoważonych organizacji na świecie, jest przygotowany do wspierania swoich partnerów na każdym etapie ich podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.