Badanie Citrix: dobra technologia remedium na niezadowolenie

Agnieszka Łukasiak
Citrix
ul. Marszałkowska 126/134
00-008 Warszawa
a.lukasiak|ntpr.pl| |a.lukasiak|ntpr.pl
0-503-173-656
www.citrix.com.pl
Rozwój firmy nie opiera się na maksymalnym wykorzystaniu pracowników, ale na zbudowaniu takiej kultury i środowiska pracy, które pozwoli im dać z siebie wszystko. Według Priming a New Era of Digital Wellness, nowego badania przeprowadzonego przez Quartz Insights we współpracy z Citrix Systems, technologia jest głównym elementem tworzącym tę wartość.
W badaniu przeprowadzonym wśród pracowników z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Brazylii, Chin, Japonii, USA i Australii (próba ponad 1000 os), 90% respondentów potwierdziło, że dostęp do „dobrej technologii” powoduje, że są oni bardziej produktywni. Co jednak definiuje “dobrą technologię”? Głównym czynnikiem według respondentów jest jej prostota. Dla blisko 84% badanych oznacza to korzystanie z intuicyjnych i łatwych w użyciu aplikacji.
Automatyzacja sposobem na niezadowolenie
Trzy z czterech osób twierdzi, że technologia powinna eliminować stres i frustrację oraz automatyzować powtarzalne zadania. Wszystko po to, by pracownicy mogli skupić się na kluczowych aspektach swojej pracy. Wpływ na jej miejsce i sposób mają cyfrowe technologie oraz nowe, bardziej elastyczne warunki.
Na pytanie o uszeregowanie czynników miejsca pracy, które pozwalają im działać najefektywniej, respondenci postawili na trzecim miejscu elastyczność, tuż za wynagrodzeniem i odpowiednim zarządzaniem oraz przed dostępem do właściwych rozwiązań IT. Dodatkowo ponad 75% badanych uważa, że większa elastyczność w pracy pomoże im wprowadzać innowacje i być bardziej kreatywnymi.
„Satysfakcja z pracy ma zasadnicze znaczenie dla realizacji kluczowych celów biznesowych organizacji: od skutecznego przyciągania i zatrzymywania wartościowych pracowników po zwiększanie satysfakcji klientów, lojalności wobec marki i ostatecznie jej przychodów”, - mówi Donna Kimmel, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny Citrix.
Równowaga receptą na efektywność
Technologia zmieniła sposób pracy. Mobilność pozwala na działanie z dowolnego miejsca bez ograniczeń czasowych. Ale to nie znaczy, że ciągłe bycie „online” jest właściwe. 67% badanych uważa, że ma ono znaczący, negatywny wpływ na ludzkie zdrowie i dobre samopoczucie.
Wykorzystując rozwiązania do stworzenia cyfrowej przestrzeni pracy, firmy mogą zoptymalizować dzień pracownika, organizując, zarządzając i automatyzując jego pracę w inteligentny i osobisty sposób. Ponad 75% ankietowanych uważa, że może to pomóc im osiągnąć lepszą równowagę między pracą a życiem prywatnym i zapobiec wypaleniu zawodowemu. 80% badanych twierdzi, że kadra zarządzająca powinna ten element uczynić jednym z priorytetów.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.