Badanie Dassault Systèmes: umiejętności pozwalające na innowacje w produkcji
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes przedstawiła listę kluczowych umiejętności przyspieszających transformację sektora produkcyjnego, pozwalających na tworzenie zrównoważonych doświadczeń. Projektowanie z myślą o zrównoważonym rozwoju, mechatronika, produkcja addytywna, data science i inżynieria systemów oparta na modelach to jedne z głównych - i ciągle rozwijających się - obszarów, które stwarzają możliwości dla przemysłu, a także środowiska akademickiego w zakresie przygotowania pracowników do nowych oraz ewoluujących miejsc pracy w tym sektorze.
Zebrane informacje są wynikiem analizy aktywności w mediach społecznościowych przeprowadzonej na zlecenie 3DEXPERIENCE Edu firmy Dassault Systèmes. Celem było zbadanie w jaki sposób omawiane są umiejętności produkcyjne, a także jak wzmocnić ekosystem w celu zmniejszenia luki w kwalifikacjach w sektorze, który odpowiada za 41% globalnego PKB i którego transformacja stanowi dużą szansę na zminimalizowanie wpływu na środowisko oraz stworzenie bardziej zrównoważonych systemów. Od 40 lat firma Dassault Systèmes jest katalizatorem i twórcą innowacji przemysłowych, łącząc i wzmacniając wysiłki przemysłu oraz ośrodków akademickich, aby pielęgnować ideę ciągłego uczenia się, potrzebnego do dostarczania innowacji poprawiających jakość życia konsumentów, obywateli i pacjentów.
Główne wnioski z analizy dyskusji o sektorze produkcyjnym:
- Projektowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju staje się częścią codziennych rozmów konsumentów z firmami, a instytucje akademickie starają się odgrywać rolę liderów w tej dziedzinie, prezentując krótkie programy i wykłady informacyjne.
- Tematyka związana z mechatroniką posiada najbardziej aktywną społeczność w mediach społecznościowych, a zaangażowanie w tej kwestii przewyższa wszystkie inne zestawione razem umiejętności. Pokazuje to, że poprzez umiejętne podkreślanie tematów technicznych, w dużej mierze za pomocą filmów lub innych angażujących formatów, można przyciągnąć młodszą publiczność.
- Temat wytwarzania przyrostowego, który pojawił się w 55,100 dyskusjach, obejmując ponad 278 tys. interakcji w języku angielskim, zdominowany został przez firmy i uczelnie materiałami typu: publikacje naukowe, promocyjne materiały korporacyjne czy informacje na temat innowacyjnych metod użytkowania i realizowanych projektów.
- Dyskusje dotyczące data science skupiają się na branżowych certyfikatach lub stanowiskach oferowanych dla naukowców zajmujących się danymi. Niewiele uniwersytetów i firm wypowiada się na temat tej umiejętności w mediach społecznościowych, chociaż jest ona kluczowa dla ich przyszłych biznesów.
- Niewiele jednostek czy społeczności poświęca w mediach społecznościowych swoją uwagę tematowi inżynierii systemów opartej na modelach. Widać tutaj potencjał do intensyfikacji rozmów i zwiększenia świadomości w kwestii tak istotnej dyscypliny dla przyszłości wielu branż.
„Zleciliśmy to badanie, aby poznać trendy w dyskusjach w mediach społecznościowych, także w zróżnicowanym horyzoncie interesariuszy: studentów, nauczycieli, firm, ekspertów i innych. Dzięki tej wiedzy możemy scalić nasz ekosystem, a w przyszłości pomóc uczniom i pracownikom przygotować się do efektywnej pracy zespołowej w celu rozwiązywania głównych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem,” powiedziała Florence Verzelen, Executive Vice President, Industry, Marketing & Sustainability w Dassault Systèmes.
Oprócz tej analizy, Dassault Systèmes podejmuje działania mające na celu rozwój umiejętności niezbędnych do przekształcenia rozwoju produktów w tworzenie zrównoważonych doświadczeń w ramach swojego ekosystemu szkół, organizacji szkoleniowych i klientów poprzez wiele kanałów, takich jak seria e-booków na temat umiejętności oraz internetowa społeczność akademicka, w której eksperci dzielą się najlepszymi praktykami.
Kanały te obejmują również globalny program 3DEXPERIENCE Edu Centers of Excellence, który zapewnia przedsiębiorstwom i rządom sieć ośrodków doświadczalnego, ustawicznego uczenia się z wykorzystaniem platformy 3DEXPERIENCE w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji przemysłu. Program liczy obecnie 11 członków, ostatnio dołączyli do niego: Instituto Maua de Tecnologia, prywatny uniwersytet techniczny non-profit w Brazylii; L’Industreet, uczelnia techniczna we Francji, która zapewnia absolwentom kształcenie w dziedzinie przemysłu przyszłości; ZHAW, uniwersytet nauk stosowanych w Szwajcarii; oraz Uniwersytet Nauk Stosowanych w Trewirze w Niemczech.
"Oferujemy naszym uczniom możliwości przyjrzenia się szerokiemu spektrum dziedzin inżynierii. W takim kontekście kluczowy jest imperatyw projektowania dla zrównoważonego rozwoju,” - powiedział Michael Hoffmann, dyrektor laboratorium rozwoju i produkcji produktów na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Trewirze. „Minimalizacja zużycia materiałów i energii, umożliwienie stosowania biomateriałów i optymalizacja cyklu życia przy użyciu technologii wirtualnego bliźniaka to tylko niektóre z metod, które promujemy, a 3DEXPERIENCE zapewnia niezliczone możliwości rozwoju wymaganych kompetencji, zarówno dla naszych studentów, jak i partnerów przemysłowych.”

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.