Bardzo dobre wyniki Centrum Praskiego Koneser
Centrum Praskie Koneser nie tylko przywróciło do życia zabytkowe budynki XIX-wiecznej Wytwórni Wódek „Koneser” w Warszawie, ale również – na skalę niespotykaną do tej pory – połączyło przestrzeń postindustrialną z żywą tkanką miejską. Dzięki temu wielofunkcyjnemu kompleksowi Praga-Północ zyskała nowe, i co szczególnie istotne, przyjazne mieszkańcom oraz turystom oblicze. Dzielnica zdobyła także uznanie wśród polskich i międzynarodowych firm, które właśnie w Centrum Praskim Koneser postanowiły ulokować swoje siedziby. Tym samym przestrzeń biurowa inwestycji jest niemal w pełni wynajęta, a część handlowa odnotowuje dobre wyniki - zarówno pod względem odwiedzalności, jak i pod kątem finansowym.
Idea stworzenia Centrum Praskiego Koneser powstała wraz z przejęciem terenu zabytkowej XIX-wiecznej Warszawskiej Wytwórni Wódek „Koneser” przez BBI Development. Kiedy BBI połączyło siły z Grupą Liebrecht & wooD, idea przekształciła się w realny projekt, który zrealizowano we wrześniu 2018 roku.
Rewitalizacja pofabrycznych terenów związana była nie tylko z renowacją obiektów zgodnie ze ścisłymi wytycznymi konserwatorskimi. Wymagała również wkomponowania nowych budynków oraz przestrzeni w taki sposób, by nie stracić niepowtarzalnego charakteru miejsca. Dzięki tej inwestycji Praga-Północ zyskała nowe, i co szczególnie istotne, przyjazne mieszkańcom oraz turystom oblicze. Przemysłowy klimat w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi sprawiły, że Koneser stał się wyjątkowym i pierwszym tego rodzaju miejscem w Warszawie.
Inwestycja znajduje się pomiędzy ulicami Ząbkowską, Markowską, Białostocką oraz Nieporęcką i zajmuje łącznie 74 500 mkw. powierzchni użytkowej (GLA). 49 000 mkw. stanowią biura – z czego 22 000 mkw. oferują budynki projektu Monopol. Pozostałe 25 500 mkw. Konesera przeznaczonych jest na powierzchnie handlowo-usługowe, gastronomię oraz punkty kulturalno-rozrywkowe. Całość uzupełnia część mieszkalna, hotel Moxy Warsaw Praga, a także parking podziemny z miejscami na 1100 pojazdów. Sercem obiektu jest otwarty dla wszystkich Plac Konesera o powierzchni 4 000 mkw., gdzie odbywają się liczne spektakle, targi, koncerty, wystawy i wiele innych.
Centrum Praskie Koneser jako pierwsze odkryło Pragę dla polskiego i międzynarodowego biznesu. Oddane do użytku 49 000 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej idealnie wpisało się w potrzeby tych firm, które szukają oryginalnych, inspirujących do twórczej pracy oraz dobrze skomunikowanych przestrzeni w stolicy. Najemcami niemal w pełni skomercjalizowanych powierzchni biurowych są m.in takie firmy, jak: Atende, Brand New Galaxy, BWHS, CLICO, Energy Solution, ESRI, Kantar, Maspex, Olx, PTV Group, RK Legal, Stalgast, Wienerberger, a także PepsiCo, Spaces czy Grupa WPP, które swoje siedziby ulokowały przy Placu Konesera w biurowcu Monopol. W Centrum Praskim Koneser powstał także pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej Google Campus.
– Kiedy rozpoczynaliśmy realizację Konesera, wiedzieliśmy, że zaskoczymy rynek nie tylko procesem rewitalizacji, ale przede wszystkim wyborem lokalizacji. W końcu warszawska Praga to dzielnica, która do tej pory nie była uznawana za biznesową. My jednak chcieliśmy to zmienić, bo dostrzegliśmy jej wyjątkowy potencjał. Grupa Liebrecht & wooD od 30 lat realizuje projekty odważne, nowatorskie, złożone i wyznaczające trendy na rynku. Cieszy nas więc to, że dzisiaj Praga – również dzięki konsekwentnej realizacji naszych planów – jest w czołówkach rankingów na najmodniejsze i najciekawsze dzielnice Europy. Niezwykle wierzymy w Pragę i jej dalszy rozwój, dlatego rozpoczęliśmy realizację naszego kolejnego, najnowszego projektu rewitalizacyjnego: Drucianka Campus – mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD w Polsce.
Centrum Praskie Koneser może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami dotyczącymi części handlowo-usługowej, odnotowując w 2022 r. wzrost obrotów na mkw. o 24% w stosunku do czerwca 2019 r., czyli do okresu sprzed pandemii. Doskonale prezentuje się również podsumowanie całego I półrocza 2022 r. – inwestycja osiągnęła średniomiesięczne obroty na mkw. o 29% wyższe niż w poprzednim roku (H1 2021 vs. H1 2022). O popularności części handlowo-usługowej Konesera świadczą także wyniki odwiedzalności, których wskaźnik za okres styczeń – wrzesień 2022r. wzrósł o 24 % w porównaniu do tego samego okresu w 2021 r.
Wśród najemców przestrzeni handlowo-usługowej Centrum Praskiego Koneser znajdują się m.in. Centrum Medyczne Damiana, Stomatologia i Protetyka Medicover, klub fitness Zdrofit, klinika InviMed, księgarnia Świat Książki, liczne punkty z usługami beauty, a także supermarkety Aldi czy Biedronka. Na terenie inwestycji znajdują się również punkty gastronomiczne (kilkanaście barów i restauracji) oraz kulturalno-rozrywkowe (m.in. galerie sztuki i muzea, w tym Muzeum Polskiej Wódki, Muzeum Magic Mind czy Muzeum Sztuki Fantastycznej).
Centrum Praskie Koneser jest najczęściej nagradzaną inwestycją mixed-use w Polsce, którą doceniono m.in. za innowacyjną koncepcję, wyjątkową architekturę, idealne dopasowanie do potrzeb biznesu oraz za miastotwórczy charakter. Warto przypomnieć, że zarówno w toku realizacji projektu, jak i po jego ukończeniu, inwestycji przyznano certyfikat BREEAM na poziomie Excellent (BREEAM Interim New Construction 2013 - Excellent, BREEAM Final Post Construction - Excellent).

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.