Bezdotykowe interakcje z systemami AV odpowiedzią na pandemiczne realia
Już w 2019 roku systemy sterowane zdalnie – głosowo, cieszyły się dużym zainteresowaniem. W Europie same inteligentne głośniki oraz usługi z nimi związane, zanotowały wtedy 50% wzrostu zainteresowania rok do roku[1]. Nikt nie ma już wątpliwości, że przyszłość będzie należała do technologii bezdotykowych czy głosowych. W wielu urządzeniach już teraz możliwe jest zdalne sterowanie, a jego znaczenie definitywnie wzrosło w momencie wprowadzenia ograniczeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Ze względu na fakt, że Covid-19 przenoszony jest drogą kropelkową – konieczne było ograniczenie kontaktu fizycznego, nie tylko z innymi osobami, ale i przedmiotami, których mogli oni dotykać np. klamek w drzwiach, biurek i blatów oraz telefonów czy drukarek, na których mogły gromadzić się patogeny wirusów.
W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydają się być urządzenia z możliwością bezdotykowego, zdalnego sterowania. Wśród nich, największym potencjałem wyróżniają się rozwiązania sterowane gestami i głosem, które są najbardziej naturalnym sposobem wydawania poleceń. Należy zauważyć, że funkcjonując w trójwymiarowym świecie, interakcja z dwuwymiarowym ekranem sprawia wrażenie „płaskiej” i mało intuicyjnej, dlatego też coraz większym zainteresowaniem cieszą się kamery oraz sensory pola elektrycznego.
Dynamiczny rozwój systemów audio i wideokonferencyjnych wpłynął na powstanie profesjonalnych rozwiązań telekomunikacyjnych o kompaktowych wymiarach, dzięki czemu sprawdzają się one zarówno w siedzibach firm, jak i domowych biurach. Najnowsze wideobary i zestawy głośnomówiące nie odbiegają od znanych wcześniej rozwiązań biznesowych parametrami technicznymi, i co ważne, pozwalają na bezdotykową obsługę. Warto zwrócić uwagę, że aktualne urządzenia umożliwiające wideospotkania nie wymagają już od firmy kosztownych remontów w salach konferencyjnych czy znalezienia dedykowanych specjalistów do instalacji sprzętu. Korzystanie z zestawów do wideokonferencji oraz ich pierwsze uruchomienie stało się bardzo intuicyjne, dzięki czemu każdy pracownik może z nich korzystać zaraz po wyjęciu z opakowania. Przykładem takich rozwiązań mogą być wideobary Poly Studio P15, Poly Studio X czy Poly Studio, ze wbudowaną technologią AI, która zmienia małe i średnie przestrzenie biurowe oraz domowe biura w profesjonalne sale konferencyjne. Dzięki rozwiązaniom, zastosowanym w urządzeniach, użytkownik nie musi przejmować się manualnym kadrowaniem obrazu na osobie mówiącej – urządzenie zrobi to za nas, pozwalając ograniczyć interakcje fizyczne człowieka z urządzeniem. Jednocześnie, jedną z najważniejszych kwestii jest możliwość dołączenia do spotkania sposobem „zero-touch”, za sprawą inteligentnej integracji systemu ze sterowaniem głosowym.
Rozwiązania głosowe stają się coraz bardziej popularne w domach konsumentów, nic więc dziwnego, że częściej też spotykamy je w przestrzeniach biznesowych. Oczekiwania co do rozwoju technologii, stale rosną, a coraz to nowe rozwiązania w dalszym ciągu bywają zaskakujące. Należy jednak przyznać, że słynne wynalazki i największe odkrycia zawsze szokowały i budziły niepewność – taka jest niepisana cena postępu. Jednak, czy obecnie ktoś wyobraża sobie swoje codzienne życie bez otaczającej nas technologii?
Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w Poly
[1] https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US46187520

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.