Branża urządzeń medycznych potrzebuje kompetencji cyfrowych
Konsutant PR
Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/
Branża sprzętu medycznego planuje inwestycje w cyfryzacje i szuka ekspertów z kompetencjami digitalowymi – wynika z raportu HRK Life Science i agencji Brandmed „Transformacja cyfrowa w sektorze sprzętu medycznego”.
Aż 77 proc. prezesów firm działających na rynku urządzeń medycznych, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziło, że transformacja cyfrowa jest kluczowym wyzwaniem dla ich firm. Jednocześnie ¼ zarządzających biorących udział w badaniu zadeklarowała, że ich umiejętności cyfrowe nie są wystarczające do zarządzania procesem transformacji cyfrowej.
Pandemia COVID-19 przyspieszyła procesy cyfryzacji, zarówno wewnątrz firm, jak i w kontaktach z klientami i pacjentami. Firmy produkujące sprzęt medyczny i świadczące usługi w tej branży musiały, jak wiele innych, przestawić się na pracę hybrydową lub zdalną oraz dostosować swoje procesy do nowych warunków.
Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw dotyczy zarówno wewnętrznych procesów, jak usług i produktów. Zarządzający zdają sobie sprawę z tego, że ich pracownicy mają niewystarczające kompetencje do przeprowadzenia firmy przez digitalową ewolucję, jednoczenie przyjmują odpowiedzialność za proces wdrażanych zmian. Wiele firm już rozpoczęło poszukiwanie kadry posiadającej umiejętności i wiedzę niezbędną do przeprowadzenia firmy przez proces transformacji cyfrowej.
- Obecnie branża urządzeń medycznych poszukuje ekspertów od cyfryzacji. Firmy interesują się zarówno kandydatami o kompetencjach wymaganych przy tworzeniu i wsparciu marketingowym usług i produktów, ale również ekspertami od procesów wewnętrznych – mówi Rafał Franczak, Business Unit Manager w HRK Life Science, który od kilkunastu lat wspiera firmy z tego w obszaru w poszukiwaniu wykfalifikowanej kadry. – Wydarzenia związane z pandemią COVID-19 w sposób widoczny wpłynęły na profil kandydatów. Potrzeba cyfryzacji procesów, produktów i usług odbija się na tym, jakich kompetencji obecnie szukają pracodawcy. Branża sprzętu medycznego inwestuje w nowe usługi, np. rozwiązania z zakresu telemedycyny oraz buduje i rozwija nowe kanały sprzedaży w digitalu. Pracę w firmach na tym rynku znajdą nie tylko eksperci od e-commerce i digital marketingu, ale również analitycy czy kandydaci od wsparcia cyfryzacji procesów wewnętrznych. Szukają zarówno duże firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i medyczne startupy, które w cyfryzacji tego sektora widzą swoją niszę na rynku – dodaje Franczak.
Cyfryzacja na dobre zawitała do działań sprzedażowych i marketingowych. Z badania wynika, że jednym z najszybciej adaptujących się i najbardziej rozpowszechnionych mediów komunikacyjnych są urządzenia mobilne. 71% respondentów wskazało, że używa tych urządzeń do komunikacji wewnątrz firmy. 42% używa ich do komunikowania się z lekarzami, a 39% z placówkami medycznymi. Tylko 15% respondentów odpowiedziało, że wykorzystuje urządzenia mobilne do komunikacji ze swoimi pacjentami.
W okresie przed pandemią najczęściej stosowanymi narzędziami komunikacji były webinaria i media społecznościowe, z wynikami odpowiednio 76% i 71%. Te dwa cyfrowe rozwiązania pozostały najbardziej pomocne i najczęściej wykorzystywane w dobie ograniczeń związanych z COVID-19. Uczestnicy badania ocenili webinaria i aplikacje mobilne jako najbardziej atrakcyjne i obiecujące narzędzia marketingu medycznego. Według opinii ekspertów, zaawansowane, zdalne systemy monitorowania pacjentów połączone ze sztuczną inteligencją mogą być ekscytującą i obiecującą ścieżką, którą warto podążać.
Pełny raport dostępny jest na stronie: https://content.brandmed.com/pl/transformacja-cyfrowa-raport

Zrób sercu przysługę tego lata

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.