Budowa prestiżowego Centreville na finiszu
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Emblematyczną pierzeję wrocławskiego Nadodrza uzupełnił piękny budynek. Prace przy głównej części elewacji apartamentowca Centreville właśnie się zakończyły. Została wykonana z materiałów szlachetnych i połyskuje odcieniami brązu i szarości. Z zewnątrz budynek jest prawie gotowy, a w środku trwają intensywne prace wykończeniowe.
Granica Nadodrza zyskała na wartości estetycznej. Przy ulicy Drobnera odsłonięto ceglany fragment elewacji prestiżowego apartamentowca Centreville. – Zakończyliśmy ten etap prac. Wrocławianie podziwiają piękny efekt uzyskany dzięki starannie dobranym materiałom najwyższej jakości – mówi Łukasz Paryś, dyrektor wrocławskiego oddziału Bouygues Immobilier Polska.
Elewacja jest wykonana z pełnej cegły, która do Wrocławia przyjechała aż z Łotwy. Ten szlachetny materiał rzadko ozdabia budynki mieszkalne. Elewacja mieni się kilkoma odcieniami brązów i szarości. Z daleka widać kolorystyczną spójność, tak jakby ściana była jednolita. Natomiast z bliska wygląda jak połyskująca mozaika. – Stworzyliśmy budynek z poszanowaniem miejsca, w którym stoi i jego najbliższego otoczenia – wyjaśnia Łukasz Paryś. – Centreville komponuje się z sąsiednimi budynkami i wpisuje się w klimat Nadodrza, w które rewitalizacja tchnęła nowe życie – twierdzi. Całość dopełniają duże drewniane okna i aluminiowe opaski wokół nich.
Centreville to projekt pracowni Zbigniewa Maćkowa. – Emblematyczna, jedna z kluczowych pierzei Nadodrza wreszcie została wypełniona budynkiem, który będzie piękny przez długie lata – cieszy się architekt. – Cegła wykorzystana na elewacji jest odporna na upływ czasu. Co więcej, ma konotacje historyczne, podobnie jak inne elementy architektoniczne. To ważne, żeby współczesne budynki wpisywały się w tkankę miejską – zaznacza Zbigniew Maćków. Dodaje, że na całym kwartałowym Nadodrzu można znaleźć przejawy wspaniałej architektury, co podnosi jakość życia.
Dostojna i dynamiczna forma Centreville stanowi unikalny mariaż tradycji i nowoczesności. Eleganckie detale zaprojektowano także w częściach wspólnych. Wyróżniającym się miejscem ma być lobby. – Jest wykonywane z dbałością o każdy szczegół jak cały budynek. Zapewniamy wykończenie w podwyższonym standardzie – zaznacza Maciej Madej, project manager Bouygues Immobilier Polska. – Gustowna posadzka, wygodne meble, ozdobna ściana z grafiką planu starego Wrocławia definiują prestiżowy charakter apartamentowca – wymienia.
Wewnątrz budynku trwają intensywne prace wykończeniowe. Zostało jeszcze zagospodarowanie terenu. Planowany termin zakończenia budowy i uzyskania pozwolenia na użytkowanie to drugi kwartał 2020 r. Inwestor niebawem zaprosi na dzień otwarty. Wtedy będzie można obejrzeć luksusowe dwupoziomowe apartamenty, będące ukoronowaniem projektu. Perłą w koronie są podwójne tarasy, z których roztacza się widok na panoramę miasta. Dzięki znakomitej lokalizacji, ta tętniąca życiem część Wrocławia jest w zasięgu krótkiego spaceru. Pobliska kładka łączy Centreville z Wyspą Słodową i dalej z Ostrowem Tumskim.
W 5–piętrowym budynku z antresolą znajdzie się w sumie 69 apartamentów o wielkości od 31 do 142 mkw., 10 lokali użytkowych oraz przestronny garaż podziemny. Ceny apartamentów zaczynają się od 9350 zł za mkw. Ponad połowa mieszkań i lokali znalazła już nowych właścicieli.
https://www.bi-polska.pl/

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.