Capgemini i Dassault Systèmes zacieśniają współpracę
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Capgemini i Dassault Systèmes potwierdzają, że strategia transformacji biznesowej sprawdzona pod kątem minimalizowania ryzyka i optymalizowania wyników wymaga wspierania klientów w przemianach. Obie firmy ogłosiły zacieśnienie współpracy mającej na celu stawienie czoła wyzwaniom z zakresu inteligentnych produktów, systemów, operacji, form wsparcia i usług. Partnerstwo obu firm jest ukierunkowane na wspieranie klientów na każdym etapie transformacji. Bazuje ono na doskonałej znajomości branż oraz doświadczeniu Capgemini z zakresu technologii oraz przetwarzania danych w połączeniu z zaawansowanymi możliwościami platformy 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes.
Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, przedsiębiorstwa muszą działać proaktywnie w kierunku transformacji cyfrowej. Należy m.in. przyjrzeć się ofercie produktów i usług, metodom produkcji oraz sposobom prowadzenia działalności i budowania relacji biznesowych w dążeniu do realizacji potrzeb klientów. Wiele przedsiębiorstw wciąż korzysta z przestarzałych systemów i silosów danych, a ponadto bazuje na niespójnych procesach i nie ma zdefiniowanej strategii ukierunkowanej na ciągłą innowacyjność. Celem Capgemini i Dassault Systèmes jest wspieranie klientów w osiąganiu wartości biznesowej na każdym etapie transformacji cyfrowej oraz doskonalenie ich wydajności biznesowej dzięki oferowaniu nowych funkcjonalności w poniższych obszarach:
- Digital Engineering Lifecycle Management (DELM) jest ukierunkowanym na przyszłość rozszerzeniem tradycyjnego zarządzania cyklem życia produktów (PLM), bazującym na najnowszych technologiach z zakresu symulacji oraz wirtualnych kopii bliźniaczych.
- Model Based System Engineering (MBSE), dzięki modelowaniu, poprawia współpracę interdyscyplinarną w całym cyklu życia systemów.
- Manufacturing Operations Management (MOM) pomaga tworzyć kompleksowe systemy do przechowywania i wymiany informacji.
- Advanced Analytics (ADA) to funkcje i narzędzia wspierające innowacyjność, decyzje o wytworzeniu lub zakupie, efektywne działanie w procesach przetargowych oraz zwiększenie potencjału finansowego przedsiębiorstwa.
- Advanced Planning and Scheduling (APS) to narzędzia dla klientów pozwalające rozwiązywać złożone zagadnienia w logistyce i zarządzaniu personelem w celu zapewnienia dostępności zasobów, w odpowiedniej ilości, w odpowiednim czasie.
Wspólnie Capgemini i Dassault Systèmes stworzą kompleksową ofertę usług kształtującą nowe oblicze branż.
– W ubiegłym roku udało się nam zacieśnić współpracę z Capgemini – mówi Florence Verzelen, wiceprezes Dassault Systèmes ds. przemysłu, marketingu i zrównoważonego rozwoju. – Bardzo cieszymy się z możliwości zaoferowania naszym klientom sprawdzonych narzędzi transformacyjnych oraz pokazania potencjału drzemiącego w wiedzy i doświadczeniu oraz know-how obu firm.
– Połączenie wiedzy i doświadczenia Capgemini z zakresu transformacji cyfrowej oraz doskonałej znajomości sektora z możliwościami platformy Dassault Systèmes i bogatą ofertą oprogramowania pozwala nam pomagać klientom w odkrywaniu potencjału drzemiącego w danych w celu skrócenia czasu wprowadzania produktów na rynek, optymalizowania wydajności operacyjnej i tworzenia nowych strumieni przychodów dzięki innowacyjnym usługom i monetyzacji danych – mówi Roshan Gya, dyrektor zarządzający ds. przemysłu inteligentnego, Capgemini Invent.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.