Komunikaty PR

Carbon Studio z rekordowym rokiem

2020-02-12  |  11:00
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), opublikował wyniki wypracowane w 2019 roku. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2 mln zł, co oznacza blisko 130 proc. wzrost, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto osiągnął poziom ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł rok wcześniej. Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Studio kontynuuje realizację planu rozwoju i stabilizacji finansowej swojej działalności. 

- 2019 rok był dla naszej spółki przełomowy. Potwierdzeniem są m.in. opublikowane dziś wyniki finansowe, które całkowicie spełniły nasze oczekiwania. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty w porównaniu do 2018 roku – przychody netto ze sprzedaży są lepsze o prawie 130 proc., a zysk netto jest trzykrotnie wyższy r/r. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Zgodnie z przyjętą strategią nie zwalniamy tempa i konsekwentnie realizujemy przyjęte cele, aby wyniki w kolejnych okresach były jeszcze lepsze. – dodaje Aleksander Caban.

W pierwszym kwartale ubiegłego roku do sprzedaży w wersji na platformę Sony PlayStation VR, trafiła kolejna gra z popularnej serii Carbon Studio, pod nazwą Enhanced Edition. – To działanie pozwoliło nam zaprezentować na globalnej scenie produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co w naszej ocenie będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy. – mówi Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio. – W drugim kwartale wydaliśmy The Wizards na platformę Oculus Quest, która dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, zyskuje coraz lepszą pozycję na tle innych dostępnych platform sprzedażowych. – dodaje.

W maju spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Większość zebranych środków studio przeznaczy na swój najważniejszy projekt oparty na uniwersum Warhammer: Age of Sigmar brytyjskiej firmy Games Workshop. Łączna nakłady na produkcję i marketing wyniosą 2,1 mln zł. – Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości.  – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Premiera gry planowana jest a przełom 2020 i 2021 roku.

W grudniu spółka podjęła decyzję o modyfikacji celu emisji jakim było wydanie płatnego               rozszerzenia do gry The Wizards o nazwie The Wizards – Dark Times. Po analizie oczekiwań odbiorców                gry studio zdecydowała o stworzeniu samodzielnej produkcji na bazie pierwotnie planowanego dodatku. Jednocześnie przesunięto planowany termin wydania gry na drugi kwartał 2020 roku oraz zwiększono budżet projektu z 200 tys. zł do 500 tys. zł. Dodatkowe środki na realizację nowej gry pochodzą z bieżącej działalności spółki.

W czwartym kwartale rozpoczęła się również pierwsza akcja promocyjna gry Dreamo, której Carbon Studio jest wydawcą. Produkcja Hypnotic Ants dostępna będzie na platformach PC oraz PC VR.

– Hypnotic Ants stworzyło bardzo ciekawą propozycję dla graczy. Tytuł wpisuje się w kategorię gier logicznych, ale zawiera w sobie dojrzałą fabułą poruszającą kwestie takie jak symbolizm, moralność czy konsekwencje wyborów, które podejmujemy w życiu. Dreamo to również piękna, bajkowa oprawa audiowizualna, która z pewnością zrobi na graczach duże wrażenie, zwłaszcza w wersji PC VR – komentuje Błażej Szaflik.

Premiera wersji PC tytułu odbędzie się 20 lutego 2020 roku. W dalszej części roku wydana zostanie wersja VR gry.

W grudniu Carbon Studio dołączyło do grona spółek publicznych, notowanych na rynku NewConnect. Obecna kapitalizacja firmy wynosi blisko 45 mln zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.