Komunikaty PR

Carbon Studio zarobił w 2019 na produkcji gier VR blisko 1,1 mln zł

2020-02-06  |  15:45
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Ponad 2 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wypracował w 2019 roku Carbon Studio, notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Oznacza to wzrost o 129% w porównaniu do 2018 r. Zysk netto wyniósł w tym czasie prawie 1,1 mln zł netto, a EBITDA blisko 1,5 mln zł. Studio kontynuuje realizację planu rozwoju i stabilizacji finansowej. Kilka dni temu poinformowało o powołaniu spółki zależnej – Iron VR S.A, której główną działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach.

- Szacunkowe wyniki za 2019 rok są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Bardzo ciężko pracowaliśmy, aby spełnić oczekiwania inwestorów i zrealizować plan rozwoju, który przyjęliśmy wiele miesięcy wcześniej. Dziś widzimy, że nam się to udało. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu spółki Carbon Studio. – Przychody netto ze sprzedaży wynoszą w 2019 roku ponad 2 mln zł netto, to ponad dwa razy więcej niż w roku 2018 (0,88 mln zł netto). Zysk netto za miniony rok opiewa na ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł netto w roku 2018. EBITDA w 2019 roku wyniosła prawie 1,5 mln zł netto, czyli prawie cztery razy więcej niż w 2018.– dodaje Błażej Szaflik. Istotna poprawa wyników to w dużej mierze efekt bardzo dobrej sprzedaży gry The Wizards.

W pierwszym kwartale 2019 roku Carbon Studio wydało grę The Wizards - Enhanced Edition na platformę Sony PlayStation 4, wspierającą gogle PS VR. To zdarzenie pozwoliło spółce zaprezentować produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co zdaniem spółki, będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy.

W drugim kwartale 2019 roku Carbon Studio wydało grę The Wizards na platformę Oculus Quest, która dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, zyskuje coraz lepszą pozycję na tle innych dostępnych platform. Spółka planuje dalszy rozwój tytułu The Wizards. Po bardzo dobrym odbiorze dotyczasowych produkcji spółka zdecydowała wydać w tym półroczu The Wizards – Dark Times. Budżet projektu wynosi około 0,5 mln zł.

W maju ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój.

- Około trzech czwartych zebranych środków przeznaczamy na stworzenie nowej gry VR typu premium (AAA), opartej o świat Warhammer: Age of Sigmar. Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości.  – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Premiera gry planowana jest a przełom 2020 i 2021 roku, a jej budżet ma sięgnąć około 2 mln zł.

W styczniu, Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR, której działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR, pozostałe należą do osób fizycznych. Pieniądze na finansowanie rozwoju nowej spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. Carbon Studio nie angażuje własnych środków finansowych i zasobów ludzkich w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.