Centrum Medyczne Damiana rozpoczyna akcję „5 złotych na zdrowie dziecka"
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Po raz kolejny pacjenci i pracownicy Centrum Medycznego Damiana włączają się w zbiórkę środków na rzecz UNICEF. Fundusze zebrane podczas tegorocznej odsłony akcji „5 złotych na zdrowie dziecka” zostaną przeznaczone na zakup ratującej życie pasty terapeutycznej. Akcję wspierają Magdalena Różczka i Łukasz Nowicki, Ambasadorzy Dobrej Woli UNICEF.
Na całym świecie niemal połowa zgonów wśród dzieci poniżej 5. roku życia jest spowodowana niedożywieniem. Dzieci niedożywione mają osłabioną odporność, co sprawia, że są bardziej narażone na infekcje takie jak zapalenie płuc czy komplikacje po przebytych chorobach i dłużej wracają do zdrowia.
UNICEF od lat z powodzeniem w terapii leczenia niedożywienia stosuje pastę terapeutyczną złożoną ze zmielonych orzeszków ziemnych. Jedna saszetka pasty to aż 500 kcal. Wystarczą 3 saszetki dziennie, aby niedożywione dziecko w ciągu tygodnia przybrało na wadze kilogram. Jest to tania, szybka i bezpieczna terapia, którą dzieci uwielbiają, ponieważ pasta w smaku przypomina masło orzechowe. Koszt miesięcznej terapii leczenia niedożywienia to zaledwie 122 zł.
Przez najbliższe 2 miesiące we wszystkich placówkach Centrum Medycznego Damiana w Warszawie pacjenci będą mogli przyłączyć się do akcji „5 złotych na zdrowie dziecka”, przekazując darowiznę przy realizacji płatności za wizytę. Symboliczne 5 zł lub jego wielokrotność zostaną przeznaczone na zakup pasty terapeutycznej dostarczanej przez UNICEF do potrzebujących dzieci.
Centrum Medyczne Damiana od dziewięciu lat wspiera UNICEF Polska, angażując się w działania organizacji. Misja Centrum Medycznego Damiana – zdrowie i bezpieczeństwo – jest także priorytetem UNICEF w niesieniu pomocy dzieciom na świecie.
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.