Komunikaty PR

CEVA Logistics organizuje dostawy leków ratujących życie w Afryce

2024-02-15  |  16:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, w imieniu międzynarodowej organizacji humanitarnej, odpowiada za transport ratujących życie leków przeciwmalarycznych do punktów medycznych w najodleglejszych regionach Afryki. Największym wyzwaniem są nieprzewidywalne warunki pogodowe, ograniczona dostępność oraz słabo rozwinięta sieć drogowa i telekomunikacyjna. Jak organizowane są, często w ekstremalnie trudnych warunkach i bez dostępu do technologii, dostawy lekarstw do odciętych od świata wiosek i społeczności? Swoim doświadczeniem dzielą się eksperci CEVA Logistics.

Precyzyjne planowanie

Za organizację dostaw leków na malarię odpowiada Aluma David, specjalista ds. logistyki CEVA Logistics Afryka. Jak podkreśla, tym, co go motywuje, jest chęć wsparcia lokalnych społeczności i determinacja. Dzięki niej może zapewnić, że tak ważne przesyłki dotrą do wszystkich potrzebujących, bez względu na trudności, które się z tym wiążą.

Pierwszy etap procesu organizacji dostaw leków przeciwmalarycznych przebiega dokładnie w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku standardowych projektów logistycznych. Najpierw przesyłki z lekami przeciwmalarycznymi przewożone są do dużych miast, a stamtąd drogą lotniczą docierają do regionalnych centrów przeładunkowych. Tu odbiera je zespół Aluma Davida.  Ich zadaniem jest wynajem miejsca w lokalnych magazynach i zapewnienie bezpiecznych warunków przechowywania lekarstw, do czasu, gdy będzie możliwa dostawa.

Ze względu na duże odległości między wioskami a jednocześnie niewielką ilość leków, które muszą być dostarczone do punktów medycznych, kluczowe znaczenie odgrywa precyzyjne zaplanowanie dostaw drogowych. Każda z nich wymaga indywidualnego podejścia i bardzo dobrej znajomości specyfiki terenu. Kluczowe znaczenie dla zespołu CEVA mają zarówno potrzeby zgłaszane przez punkty medyczne, jak i warunki drogowe czy pogodowe. Co więcej, część lekarstw wymaga transportu w temperaturze kontrolowanej, co jeszcze bardziej zwiększa presję na terminowość dostaw.

Wyjątkowe wyzwania

Standardowo, leki przewożone są do punktów medycznych za pomocą samochodów ciężarowych lub terenowych o napędzie 4x4, a odbiorcy zostają wcześniej poinformowani o planowanym rozpoczęciu transportu. Jednak w praktyce nie zawsze jest to tak proste.

W tej części świata ważną rolę odgrywa pogoda, a największym wyzwaniem, z punktu widzenia transportu, są obfite opady deszczu. W czasie pory deszczowej drogi często są zalewane i uszkodzone. Trwające nawet kilka miesięcy powodzie całkowicie odcinają od świata wioski i całe rejony. W tej sytuacji nawet najbardziej odporny na trudne warunki terenowe samochód staje się bezużyteczny, a jedynym rozwiązaniem jest wynajem motocykli, wozów zaprzężonych w osły czy tradycyjnych łodzi kanu. Zespoły CEVA muszą wykazać się nie tylko elastycznością i kreatywnością, ale też znaleźć optymalne rozwiązanie kosztowe. A to też jest sporym wyzwaniem, szczególnie w sytuacji, gdy wraz z trudnymi warunkami pogodowymi wzrasta popyt na wynajem łodzi czy wozów. W wyjątkowo ciężkich warunkach, gdy nawet te metody dostawy się nie sprawdzą, podczas przepraw przez wodę ładunki z lekarstwami są przenoszone na głowie przez tragarzy.

Kolejnym dużym wyzwaniem jest niestabilna sytuacja w regionie i ryzyko wystąpienia konfliktów zbrojnych na trasach dostawy. Dla CEVA priorytetem zawsze jest bezpieczeństwo, dlatego lokalny zespół, dzięki wiedzy i kontaktom z ekspertami ds. bezpieczeństwa, na bieżąco monitoruje sytuację, organizując dostawy, wtedy, gdy jest to możliwe. Sporym utrudnieniem jest także brak stałej komunikacji z ośrodkami medycznymi, co z kolei wynika z nierównomiernego pokrycia siecią i jej częstych awarii. W praktyce oznacza to, że nie zawsze jest możliwe wcześniejsze powiadomienie odbiorców o właśnie realizowanej dostawie. W tej sytuacji pracownicy, już na miejscu, muszą szukać osoby odpowiedzialnej za odbiór przesyłki.  Często zdarza się, że w tym czasie przebywa ona poza domem, na przykład pracując w polu.

Dostarczając nadzieję

Zespół CEVA, mimo tak wielu wyzwań, jest zdeterminowany w dążeniu do realizacji wyznaczonych celów i niesienia pomocy lokalnym społecznościom. Jak podkreśla Aluma David: „Nie szukamy wymówek". Dlatego jego zespół wykorzystuje wszelkie metody i sposoby, aby zapewnić dostawę ratujących życie leków przeciwmalarycznych, do najmniejszych wiosek i punktów medycznych. Dzięki niestandardowym rozwiązaniom logistycznym, organizacja każdej dostawy leków jest ważnym krokiem w walce z malarią.

CEVA dla logistyki humanitarnej

CEVA Logistics realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, w oparciu o 3 filary: Acting for People, Planet, Fair Trade. Jej ważnym elementem jest współpraca z organizacjami non-profit oraz pomocowymi, które firma wspiera w dostarczaniu pomocy humanitarnej na całym świecie. Zespoły ekspertów CEVA, w oparciu o rozbudowaną sieć połączeń lotniczych, drogowych i naziemnych, zarządzają dostawami żywności, artykułów sanitarnych i innych produktów do regionów dotkniętych katastrofami i klęskami żywiołowymi (m.in. CEVA zaangażowała się w pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Maroku, w 2023 roku). Tylko w ciągu ostatnich kilku lat firma przetransportowała ponad 7 000 TEU, wspierając lokalne i międzynarodowe agencje pomocy humanitarnej w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

 

Warto też wspomnieć, CEVA Logistics ma bardzo duże doświadczenie i wiedzą ekspercką w zakresie obsługi logistycznej firm z branży farmaceutycznej. Obsługuje ponad 500 firm z sektora healthcare i life science oraz zarządza 20 z 30 największych łańcuchów dostaw medycznych na świecie.

 

Aby zobaczyć jak CEVA Logistics realizuje dostawy leków przeciwmalarycznych w Afryce zachęcamy do obejrzenia filmu „Delivering Life-Saving Medicine in Remote Africa”

https://www.youtube.com/watch?v=qzR14YgC9Yk&list=TLGGUqRzXzc3_CExNTAyMjAyNA

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.