CEVA Logistics otrzymuje kolejne certyfikaty IATA CEIV Lithium Battery
Na dorocznym Światowym Sympozjum Cargo Międzynarodowego Zrzeszenia Transportu Lotniczego (IATA), CEVA Logistics ogłosiła wzmocnienie programu SKYCAPACITY i rozszerzenie o 5 nowych lokalizacji sieci oddziałów lotniczych certyfikowanych w programie IATA CEIV Lithium Battery.
W 2021 r. certyfikat IATA CEIV w zakresie obsługi baterii litowych otrzymały oddziały frachtu lotniczego CEVA w Amsterdamie i Hong Kongu. Teraz dołączyły do nich kolejne lokalizacje we Frankfurcie, Incheon, Szanghaju (PVG), Singapurze oraz Tokio. CEVA jest pierwszą na świecie firmą, która w 2021 r. otrzymała nowy certyfikat IATA CEIV, w ramach współpracy z IATA i wsparcia rozwoju programu certyfikacji. Do końca 2022 r. CEVA spodziewa się przyznania certyfikatów swoim amerykańskim oddziałom w Atlancie i Detroit, co zwiększy liczbę certyfikowanych lokalizacji do 9.
Certyfikacja potwierdza gotowość każdego z oddziałów do prawidłowej obsługi i składowania baterii litowych. Zaświadcza też, że ich pracownicy odbyli szkolenia i posiadają niezbędną wiedzę w tym zakresie. Firma jest zaangażowana w zapewnienie klientom poczucia bezpieczeństwa dzięki pełnej certyfikacji sieci świadczącej usługi frachtu lotniczego w ramach rozwiązania CEVA Batteries Solutions.
Więcej własnej, kontrolowanej powierzchni ładunkowej na niestabilnym rynku
CEVA Logistics, rozszerzając globalny program SKYCAPACITY zakupiła także dodatkowe miejsca na pokładach samolotów obsługujących kluczowe trasy. Własna i kontrolowana przez CEVA powierzchnia ładunkowa umożliwia oferowanie stałych cen i daje gwarancję dostępności, mimo wzrostów i spadków na rynku. Teraz firma obsługuje ponad 1300 ton ładunków tygodniowo, dzięki ponad 50 lotom wykonywanym z 20 lotnisk.
W ramach oferty CEVA obecnie realizuje dostawy na różnych kierunkach do/z Ameryki Północnej i Południowej, Europy oraz Azji i Pacyfiku. Własna i kontrolowana sieć, obejmująca wielu przewoźników, w skład której wchodzą frachtowce, frachtowce pax i powierzchnie w samolotach pasażerskich, dostępna jest wraz z wiodącymi usługami CEVA, tj. zarządzanie, śledzenie przesyłek i obsługa celna. W ramach sieci klienci mogą korzystać również z rozwiązań typu spot cargo.
Peter Penseel, chief operating officer, air freight, CEVA Logistics, mówi: „Nadal rozwijamy naszą globalną sieć, a także jakość i bezpieczeństwo usług transportu lotniczego. Dzięki udoskonalonemu programowi SKYCAPACITY i nowym certyfikatom CEIV dla oddziałów lotniczych, zdecydowanie zwiększyliśmy naszą zdolność do wspólnego tworzenia wartości z klientami działającymi w wielu branżach".

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.