CEVA Logistics rozpoczyna testy elektrycznych pojazdów
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, ogłosił rozpoczęcie testów elektrycznych pojazdów ciężarowych w dostawach towarów do centrum Londynu. CEVA stała się również pierwszym partnerem logistycznym biorącym udział w projekcie elektryfikacji, przeprowadzanym z inicjatywy firmy Tevva, który ma na celu wspieranie firm w badaniach technologii pojazdów elektrycznych dla łańcuchów dostaw. Głównym celem współpracy i testów jest znalezienie sposobów na zmniejszenie negatywnego wpływu pojazdów dostawczych na powietrze, hałas i natężenie ruchu.
Przez okres od 3 do 6 miesięcy, dwa pojazdy o dmc 12 ton będą realizować codzienne dostawy z centrum dystrybucji CEVA Logistics w Dartford do centrum Londynu. Jeden z samochodów wyposażony jest w agregat chłodniczy, a drugi jest ciężarówką w wersji standardowej. Wprowadzanie elektrycznych aut dostawczych do floty CEVA Logistics jest kluczowym elementem trwałego jej zaangażowania na rzecz ograniczenia emisji spalin w łańcuchach dostaw. W tym celu operator nawiązał współpracę z Tevva, brytyjskim producentem modułowych systemów elektryfikacyjnych do pojazdów użytkowych o średniej ładowności, aby przeprowadzić testy sprzętu, które pokażą, jakie rozwiązania przynoszą najlepsze rezultaty. W oparciu o zebrane dane podczas działalności operacyjnej CEVA Logistics, mają one dostarczyć praktycznych rozwiązań dla firm, które chcą wykorzystać pojazdy elektryczne w swoich flotach.
Plany na wprowadzenie dodatkowych aut elektrycznych
Wszystkie dane badawcze zebrane w ramach testów i cały program elektryfikacji zostaną uwzględnione w podejmowaniu kolejnych kroków związanych z wprowadzaniem większej liczby i różnego rodzaju pojazdów elektrycznych do floty CEVA Logistics. Dane telematyczne pozyskane w ramach testów pozwolą, zarówno CEVA Logistics jak i Tevva, dokładnie określić, w jaki sposób można w przyszłości wykorzystać pojazdy, aby sprostać wymaganiom klientów.
Testy przeprowadzane są również w ramach wsparcia lokalnego operatora systemu transportu zbiorowego TfL (Transport for London) i jego inicjatywy FreightLab, których CEVA Logistics jest także partnerem. Ma to na celu rozwiązanie problemu natężenia i utrzymanie płynnego transportu towarów w Londynie.
- CEVA Logistics, dzięki tym ambitnym testom i partnerstwu, przyczynia się do osiągnięcia przez Grupę CMA CGM pozycji lidera w transformacji całej branży w zakresie wykorzystania energii. Wszystko to dzięki strategii, która łączy wydajność operacyjną i dbałość o środowisko. Liczymy na to, że inne podobnie myślące firmy wkrótce do nas dołączą – powiedział Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.