CEVA Logistics rozpoczyna testy elektrycznych pojazdów
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, ogłosił rozpoczęcie testów elektrycznych pojazdów ciężarowych w dostawach towarów do centrum Londynu. CEVA stała się również pierwszym partnerem logistycznym biorącym udział w projekcie elektryfikacji, przeprowadzanym z inicjatywy firmy Tevva, który ma na celu wspieranie firm w badaniach technologii pojazdów elektrycznych dla łańcuchów dostaw. Głównym celem współpracy i testów jest znalezienie sposobów na zmniejszenie negatywnego wpływu pojazdów dostawczych na powietrze, hałas i natężenie ruchu.
Przez okres od 3 do 6 miesięcy, dwa pojazdy o dmc 12 ton będą realizować codzienne dostawy z centrum dystrybucji CEVA Logistics w Dartford do centrum Londynu. Jeden z samochodów wyposażony jest w agregat chłodniczy, a drugi jest ciężarówką w wersji standardowej. Wprowadzanie elektrycznych aut dostawczych do floty CEVA Logistics jest kluczowym elementem trwałego jej zaangażowania na rzecz ograniczenia emisji spalin w łańcuchach dostaw. W tym celu operator nawiązał współpracę z Tevva, brytyjskim producentem modułowych systemów elektryfikacyjnych do pojazdów użytkowych o średniej ładowności, aby przeprowadzić testy sprzętu, które pokażą, jakie rozwiązania przynoszą najlepsze rezultaty. W oparciu o zebrane dane podczas działalności operacyjnej CEVA Logistics, mają one dostarczyć praktycznych rozwiązań dla firm, które chcą wykorzystać pojazdy elektryczne w swoich flotach.
Plany na wprowadzenie dodatkowych aut elektrycznych
Wszystkie dane badawcze zebrane w ramach testów i cały program elektryfikacji zostaną uwzględnione w podejmowaniu kolejnych kroków związanych z wprowadzaniem większej liczby i różnego rodzaju pojazdów elektrycznych do floty CEVA Logistics. Dane telematyczne pozyskane w ramach testów pozwolą, zarówno CEVA Logistics jak i Tevva, dokładnie określić, w jaki sposób można w przyszłości wykorzystać pojazdy, aby sprostać wymaganiom klientów.
Testy przeprowadzane są również w ramach wsparcia lokalnego operatora systemu transportu zbiorowego TfL (Transport for London) i jego inicjatywy FreightLab, których CEVA Logistics jest także partnerem. Ma to na celu rozwiązanie problemu natężenia i utrzymanie płynnego transportu towarów w Londynie.
- CEVA Logistics, dzięki tym ambitnym testom i partnerstwu, przyczynia się do osiągnięcia przez Grupę CMA CGM pozycji lidera w transformacji całej branży w zakresie wykorzystania energii. Wszystko to dzięki strategii, która łączy wydajność operacyjną i dbałość o środowisko. Liczymy na to, że inne podobnie myślące firmy wkrótce do nas dołączą – powiedział Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.