Chmura podbija branżę handlową
Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp i wejście kolejnych sektorów retail do sprzedaży w świecie online. Tutaj należy się spodziewać dalszej transformacji i coraz większego wolumenu handlu w Internecie.
Komentarz Piotra Kaweckiego, Prezesa Zarządu ITBoom Sp. z o.o.
Od dłuższego czasu obserwujemy stały, płynny proces przejścia z usługami do chmury. Spada sprzedaż serwerów w modelu On-premise, a wzrasta sprzedaż usług związanych z chmurą. Tutaj decydująca okazuje się przewaga chmury w kontekście łatwiejszej skalowalności rozwiązań, szybszego wdrożenia, jak i możliwość zarządzania ilością licencji w sposób dynamiczny. Dzięki czemu handel zyskuje możliwość dostosowania się do nagłych zmian w zachowaniach rynkowych, takich jak zwiększenie wolumenu sprzedaży lub jego czasowe ograniczenie. Zarówno mali, jak i duzi gracze na rynku retail w znaczący sposób rozwinęli swoją sprzedaż przez Internet. Przyczyniła się do tego pandemia COVID-19, która już dzisiaj odeszła w zapomnienie, ale pozwoliła przekonać nowe grupy klientów do zakupów w sieci. Zniesienie ograniczeń związanych z pandemią tylko częściowo odwróciło ten trend. Wielu klientów przyzwyczaiło się do wygody, prostoty i bezpieczeństwa zakupów w Internecie. Trudno będzie namówić ich do powrotu do sieci handlowych w wymiarze sprzed pandemii. To napędza kolejne wdrożenia i sprzedaż usług IT dla tej grupy klientów.
Pandemia pokazała, że chmura jest rozwiązaniem na miarę naszych czasów. Stale obserwujemy rozwój narzędzi IT w chmurze. Zaczęło się od spotkań i rozmów w Internecie, a dzisiaj mamy do czynienia z przeniesieniem znacznej części procesów w biznesie do chmury. Mimo, iż jest ona dalej za droga, jej sprzedaż systematycznie wzrasta. Ma wiele zalet, dzięki, którym biznes łatwiej akceptuje jej cenę. Należy pamiętać, że tak nie będzie zawsze. Widmo recesji staje się coraz bardziej realne, a dostawcy chmury powinni umożliwić transformację na szerszą skalę i obniżyć ceny
***
ITBoom Sp. z o.o. to polska firma technologiczna, która istnieje od 2005 roku. Projektowane rozwiązania opiera o platformę Microsoft Dynamics 365, Microsoft Azure oraz autorskie narzędzia. Zakres wdrożeń obejmuje cyfrową transformację przedsiębiorstw, począwszy od fazy analizy i optymalizacji procesów, po wdrażanie narzędzi oraz zarządzanie zmianą w organizacji. Działania zespołu ITBoom koncentrują się na adaptacji biznesu Klientów do warunków pracy zdalnej oraz intensyfikacją sprzedaży poprzez projektowanie i wdrażanie nowoczesnych systemów CRM, BI i e-commerce. Pozostałe wdrożenia obejmują m.in. systemy komunikacji wewnętrznej, elektronicznego obiegu dokumentów oraz kompleksowe doradztwo o obszarze wykorzystania wysokich technologii.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.