CitySpace wprowadza sztukę i day office
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Murale coraz częściej pojawiają się w nowoczesnych biurach jako inspirujący element aranżacji wnętrza. Zwiększają efektywność pracy oraz pobudzają kreatywność. Sztuka zawitała do jednego z lokali wiodącego operatora elastycznych powierzchni biurowych. To nie koniec nowości.
Wyjątkowy mural niedawno pojawił się w CitySpace Nobilis Business House. Przedstawia wizerunek noblistki Marii Curie-Skłodowskiej. – Nasze biura znajdują się przy ulicy nazwanej jej imieniem, a dodatkowo słowo „noblistka” odwołuje się do nazwy biurowca – „Nobilis” – wyjaśnia Magdalena Śnieżek. Drugim bohaterem malowidła jest Goliat – bardzo dobrze znany we Wrocławiu namiot cyrkowy o funkcji handlowej, który stał niegdyś w bliskim sąsiedztwie biurowca.
Inspiracje ze świata
Murale w biurach to coraz bardziej popularne zjawisko. Przybierają one różne kształty i kolory. Czasami są jednokolorowe jak w Bank of China w Pekinie, inne tętnią feerią barw. Biurowe murale odwołują się do miejsc, historii, osób lub tożsamości firmy, jak np. w znanym wieżowcu, gdzie z okazji 90. rocznicy ukończenia jego konstrukcji, wnętrze ozdobił nowy zestaw malowideł i fototapet. W innych miejscach sławnego budynku na suficie widnieją sceny z taśmy produkcyjnej oraz z historii postępu przemysłowego.
W przypadku CitySpace elementem tożsamości organizacji jest identyfikacja z miastem, co potwierdzają motywy przewodnie nowego muralu. Autorem „Goliata”, bo tak nazywa się malowidło, jest grupa Kolektyf. Zdaniem autorów oraz zamawiających, mural to coś więcej niż tylko ładna ściana. Jest sposobem prezentacji wartości, którymi kieruje się firma, wpływa także pozytywnie na jakość i efektywność pracy. – Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w USA pokazują, że sztuka w pracy pomaga obniżyć poziom stresu, zwiększa kreatywność oraz zachęca do wyrażania własnych opinii – przywołuje Magdalena Śnieżek. – Z kolei badania w Wielkiej Brytanii udowodniły, że obecność sztuki zwiększa efektywność działań – dodaje.
Większa kreatywność oraz produktywność
Dzięki dużej atrakcyjności wizualnej, wszechstronności oraz efektywności w wywoływaniu pozytywnych stanów u pracowników, po murale sięgają wiodące firmy z branży nowych technologii, takie jak Google, Nokia czy Facebook. Te same powody czynią murale doskonałą formą zdobienia biur wszystkich branż. Jest na to kilka argumentów.
Po pierwsze, taki sposób dekoracji nie zabiera przestrzeni, a jedynie wykorzystuje już istniejącą, w wyraźny sposób ją ulepszając. Po drugie, murale ożywiają wnętrze i dodają im swobody. Po trzecie, mogą opowiadać historię firmy lub miejsca – są elementem komunikacji z pracownikami. A po czwarte, wzmagają kreatywność i produktywność – zapewniają efekt wspomagający pracę twórczą. – To z tych powodów zdecydowaliśmy się na mural. W naszych biurach dużo jest pracy twórczej, kreatywnej, są tu firmy zajmujące się innowacjami, nowymi technologiami, tworzące nowe produkty i usługi – wyjaśnia Magdalena Śnieżek z City Space.
Elastyczny czas pracy
To nie koniec nowości w CitySpace. Kolejną jest day office, czyli system łączący pracę z biura z pracą zdalną. Biuro do wynajęcia na krótki czas daje pracownikom niezbędną w dzisiejszych czasach elastyczność. Dzięki temu mogą decydować, kiedy pracują z biura, a kiedy z domu, w zależności od aktualnych potrzeb. – Zaistniała sytuacja pokazała, że home office nie wystarcza. W wielu przypadkach efektywniejszy staje się system łączony. Day office to zapowiedź nowego trendu – twierdzi Magdalena Śnieżek, regional manager CitySpace Wrocław.
Współczesne biura podążają za wymogami zmieniającego się świata. Elastyczny i dostosowany czas pracy, podobnie jak wybór miejsca, to jeden z głównych trendów. Innym jest sztuka, która wnosi do wnętrz ożywienie. Mural to technika współczesna i bardzo modna, ale trzeba pamiętać, że jego korzenie sięgają starożytności, a jego forma rozwijała się przez wszystkie kolejne wieki na całym świecie. Od jaskiniowych malowideł ściennych, po freski w budowlach sakralnych, przez Meksyk na początku XX wieku i powojenny Berlin. Dziś jest rozpowszechniony na całym świecie. Najczęściej widuje się go na ulicy, ale także w instytucjach kultury, hotelach, halach targowych i gastronomicznych czy parkingach. Coraz częściej również w nowoczesnych biurach jako inspirujący element aranżacji wnętrza.
https://cityspace.pl/
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.