Komunikaty PR

Colliers po raz drugi wyróżniony tytułem „Inwestor w Kapitał Ludzki”

2022-03-28  |  16:00
Biuro prasowe

Zmiana modelu funkcjonowania i stylu pracy w ostatnich dwóch latach stanowiła duże wyzwanie dla większości firm, szczególnie pod względem zarządzania zespołami rozproszonymi i spójnością kultury organizacyjnej. Dzięki pozytywnej informacji zwrotnej od pracowników Colliers już po raz drugi otrzymał tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki”, przyznawany przez Fundację Digital Knowledge Observatory. To dowód na to, że czas wyzwań może być również czasem rozwoju dla organizacji.

Tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki” jest przyznawany na podstawie wyników ankiety zaangażowania pracowników. Badanych jest kilka obszarów: możliwość rozwijania kompetencji zawodowych, relacje z innymi pracownikami i przełożonymi, komunikację w firmie, poziom satysfakcji i zaangażowanie pracowników, ich skłonność do rekomendacji organizacji jako pracodawcy oraz jako dostawcy produktów czy usług, możliwości rozwoju i inne obszary. Wysokość osiągniętych wskaźników pokazuje, na ile firmie udało się zbudować środowisko pracy  odpowiadające na potrzeby pracowników.

– To dla nas niezwykle cenne, że w momencie, gdy wiele firm boryka się z wyzwaniami pandemicznej rzeczywistości, pracownicy pozytywnie oceniają pracę w naszej organizacji. Tytuł ten jest dowodem na to, że nasze działania na rzecz pracowników, zaadresowanie różnych problemów, szukanie ich rozwiązań, są doceniane i przynoszą wymierne efekty. Przede wszystkim w postaci zadowolenia i zaangażowania pracowników, którzy po prostu czują się u nas dobrze – mówi Monika Rajska-Wolińska, Dyrektor Generalna Colliers na region Europy Środkowo-Wschodniej.  

Sytuacja, w której cały zespół zmuszony jest przejść na pracę zdalną, wymaga podjęcia dodatkowych działań mających na celu utrzymanie więzi w zespole. Colliers organizował regularne, krótkie spotkania, w czasie których pracownicy mogli podzielić się swoimi emocjami i doświadczeniami. Wideoczaty stały się z czasem platformą do wymiany wiedzy, rozmowy o biznesie i jego przyszłości w zmieniającym się świecie.

– Wsłuchanie się w uczucia zespołu było równie ważne, co zadbanie o stronę biznesową. Dzięki zaangażowaniu kadry menadżerskiej i pracowników dbaliśmy o swoje samopoczucie, wspieraliśmy się wzajemnie w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, tym samym budując bliską relację opartą na zaufaniu – mówi Agata Błaszkiewicz, Senior Dyrektor ds. HR i Administracji w Colliers.  

Nieoceniona jest w tej sytuacji rola liderów, na których barkach spoczywał największy ciężar utrzymania zaangażowania i spójności zespołów, i jak widać, doskonale poradzili sobie z tym wyzwaniem. Ten tytuł i wyniki naszej ankiety to podziękowanie za ich wysiłek i zaangażowanie.

Colliers poza stałą i otwartą komunikacją wewnętrzną kładzie nacisk również na rozwój kompetencji pracowników, oferując bogatą ofertę szkoleń dostępnych na dedykowanej platformie Colliers University i w ramach różnych programów rozwojowych. Do wyboru są szkolenia branżowe, ale również z zakresu kompetencji miękkich, psychologii czy zarządzania zespołem. Firma zareagowała również na potrzeby pracowników związane z obecną sytuacją, wprowadzając szkolenia z zarządzania czasem, organizowania pracy zdalnej, godzenia ról czy dbania o zdrowie psychiczne i fizyczne, swoje i bliskich.

– Nawet w momencie wybuchu pandemii i przejścia na pracę zdalną nie przerwaliśmy działań budujących wspólnotę naszej firmy, właśnie po to, by zachować komfort i poczucie bezpieczeństwa pracowników. W organizacjach, dla których najważniejszym kapitałem są ludzie, dbałość o stworzenie środowiska, w którym mogą oni realizować swój pełny potencjał, jest jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces firmy – mówi Agata Błaszkiewicz.

Firma stale rozbudowuje programy rozwojowe dla pracowników i dba o ofertę benefitów, nie poprzestając na zapewnieniu prywatnej opieki zdrowotnej czy udziału w programie Multisport. Jednym z kluczowych elementów polityki Colliers jest wsparcie dla pracowników z dziećmi, którzy mogą liczyć na dodatkowe 6 dni wolnych na dziecko w ciągu roku, a także możliwość przyprowadzenia do biura swojej pociechy w sytuacji awaryjnej. Organizacja oferuje także 3 miesiące pełnopłatnego etatu o mniejszym wymiarze godzinowym dla kobiet w ciąży.

– Staramy się podążać z duchem czasu, a nawet wyznaczać trendy. Takie podejście pomogło nam sprawnie uporać się z wyzwaniami związanymi z pandemią COVID-19. Od lat stawiamy na elastyczność, oferując pracownikom możliwość pracy zdalnej, dostęp do firmowego sprzętu mobilnego i odpowiednio przystosowanej infrastruktury informatycznej. Techniczne zaplecze to jedno, najważniejsze jest jednak zadbanie o zespół i wypracowanie wzajemnego zaufania między pracownikami wszystkich szczebli. Firmę tworzą ludzie, zgrany team, który lubi ze sobą przebywać i rozmawiać – to on stanowi filar biznesu, stanowi też filar Colliers - dodaje Monika Rajska-Wolińska.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.