Cyfrowa Polska i Women Go Tech będą działać na rzecz wspierania kobiet w IT
Aktywizacja społeczna i zawodowa w dziedzinie nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem roli kobiet – to główny cel współpracy Związku Cyfrowa Polska z inicjatywą Women Go Tech. W środę (6 marca) podpisano list intencyjny, w którym obie organizacje deklarują wsparcie między innymi na polu edukacyjnym oraz transgranicznej współpracy biznesowej.
Women Go Tech to inicjatywa z Litwy, która wspiera rozwój kobiet w biznesie w sektorze cyfrowym. Organizacja odpowiada między innymi za program mentorski i szkoleniowy, który jest prowadzony dzięki wsparciu globalnych firm technologicznych, jak i lokalnych partnerów korporacyjnych. W ciągu ostatnich sześciu lat w szkoleniach udział wzięło niemal 11 tys. kobiet, a ponad 600 z nich rozpoczęło karierę w sektorze IT.
Teraz polska branża cyfrowa reprezentowana przez Związek Cyfrowa Polska łączy siły z Women Go Tech. Główny cel? Wesprzeć kobiety w kraju w rozwoju ich kariery w świecie technologii. Jak przekonuje Marta Kokoszka, Członkini Zarządu Cyfrowej Polski, większy udział kobiet jest niezbędny do odpowiedniego rozwoju sektora ICT. – Wśród kobiet znajduje się wiele talentów, które mogą pomóc w rozwoju branży cyfrowej. Trzeba wydobyć ten potencjał, dlatego tak ważne jest zachęcanie kobiet, aby częściej wybierały zawody techniczne i angażowały się w wykorzystanie własnych pasji oraz umiejętności – mówi Marta Kokoszka.
Jarūnė Preikšaitė, CEO Women Go Tech, wymienia główne cele, jakie przyświecają organizacji: - W sytuacji pilnego zapotrzebowania na talenty w sektorze ICT, jesteśmy liderem w promowaniu kariery kobiet. W ten sposób wspieramy różnorodność, ale także wnosimy świeże spojrzenie na innowacje i rozwiązania. Wzmocnienie pozycji kobiet w branży technologicznej to nie tylko słuszna sprawa; to także ruch niezbędny do napędzania przyszłych rozwiązań w gospodarce cyfrowej – podkreśla Jarūnė Preikšaitė.
Inicjatywy edukacyjne podstawą współpracy
Jak czytamy w liście intencyjnym, obie organizacje będą działać na rzecz tworzenia i promocji otwartego środowiska w pracy i na uczelniach, wspierając kobiety do rozwijania swoich technologicznych umiejętności, a także wzmacniając rolę kobiet w nowopowstających zawodach przyszłości.
– Nasza współpraca będzie opierać się między innymi na organizacji wspólnych warsztatów, konferencji, sesji mentoringowych. Będziemy podejmować różnorodne inicjatywy edukacyjne, a dodatkowo zacieśniać współpracę pomiędzy polskim a litewskim środowiskiem biznesowym – wylicza Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska. I zapowiada, że w ramach jego organizacji powstanie Komitet zadaniowy do spraw inkluzywności w branży ICT. Przedstawicielki firm należących do Cyfrowej Polski będą wspólnie koordynować projekty w zakresie wzmacniania obecności kobiet w sektorze cyfrowym oraz – szerzej – w biznesie.
Związek Cyfrowa Polska i Women Go Tech planują również rozszerzyć współpracę na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej w ramach zainicjowanej przez Cyfrową Polskę koalicji branży cyfrowej z 14 krajów naszego regionu – CEE Digital Coalition.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.