Komunikaty PR

Czego nie wiesz o wszywkach tekstylnych?

2021-06-29  |  01:00
Biuro prasowe

Czego nie wiesz o wszywkach tekstylnych?

Wszywka tekstylna ma różne zadania. Na etapie produkcji pełni taką rolę, jak etykieta identyfikacyjna: jest źródłem informacji w procesach traceability, a wszywki z kodem np. EAN13 ułatwiają procesy sprzedażowe, nie tylko w branży odzieżowej. Dla użytkownika końcowego najważniejsze jest, by wszywka odzieżowa zawierała informacje o składzie, rozmiarze, szczegółach prania lub czyszczenia. Jednak wszywkami można oznaczać nie tylko produkty branży tekstylnej, odzieżowej czy obuwniczej. Równie dobrze sprawdzają się do oznaczenia mebli tapicerowanych, materacy, pościeli oraz jako oznaczenia identyfikacyjne w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie zwykle, choć niewidoczne, pełnią ważną rolę.

Nie tylko etykiety samoprzylepne, czyli znakowanie w branży tekstylnej

Właściwe oznakowanie produktu w branży odzieżowej i wyeksponowanie w ten sposób marki, w większości przypadków wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Rozwiązań jest wiele - w zależności od potrzeb czy wymogów prawnych. Niejednokrotnie na jednym produkcie możemy spotkać wszywki odzieżowe wykonane różnymi technologiami, np. żakardowe i tkane ze stałym nadrukiem, najczęściej z logo lub nazwą producenta. Te oznaczenia, choć są wszywane w dyskretnych miejscach, są tam umieszczane w celach marketingowych - podkreślają wartość danej kolekcji. Produkcją takich wszywek zajmują się najczęściej wyspecjalizowane zakłady usługowe. – Szeroka gama materiałów eksploatacyjnych do drukarek termotransferowych, opracowanych specjalnie z myślą o druku wszywek identyfikacyjnych, informacyjnych i produktowych w branży tekstylnej i odzieżowej, spowodowały, że właśnie ta technologia wykorzystywana jest najczęściej. – tłumaczy Aleksander Wolny, kierownik Działu Rozwoju Produktu w firmie Etisoft. - Dodatkowo druk „just in time” umożliwił wykorzystanie takich oznaczeń w wewnętrznych systemach jakościowych producentów. Z kolei wszywki wykorzystywane do identyfikacji mebli tapicerowanych, materacy, pościeli czy poduszek do mebli ogrodowych, często są większe: zawierają więcej informacji i szczegółów, które są wymagane prawnie. Ze względu na rozmiary można je drukować również w technologii fleksograficznej czy cyfrowej. – dodaje ekspert. Szeroka gama drukarek termotransferowych, umożliwiająca druk oznaczeń wszywanych do produktu, możliwość zastosowania noża oraz sztaplarki w bardziej zaawansowanych rozwiązaniach sprawiają, że proces oznaczania produktów wykonanych z materiałów tekstylnych jest nie tylko prosty, ale również tani.

Materiały wykorzystywane do druku wszywek w branży odzieżowej i przemyśle lekkim

Do druku informacji o produkcie i wszywek z przepisami prania czy prasowania najczęściej wykorzystywana jest Taffeta poliestrowa, potocznie zwana nylonem (np. e-9021). Gładka powierzchnia tego materiału idealnie nadaje się do druku kodów kreskowych, np. EAN.  Nylon może być przystosowany do druku jedno lub dwustronnego. E-9021 posiada warstwę umożliwiającą nadruk po obu stronach. Bardziej delikatną satynę (np. e-9031) wykorzystuje się do oznaczania bielizny, odzieży dziecięcej i innych produktów, mających bezpośredni kontakt z naszym ciałem. Ze względu na strukturę, nie wybiera się jej do druku kodów paskowych. Do druku nylonu i satyny stosuje się taśmy termotransferowe np. Graphite Resin-TX, które zapewniają, że nadruk jest odporny na pranie, prasowanie i czyszczenie chemiczne.

Wszywki do oznaczania produktów w przemyśle motoryzacyjnym

Właściwy sposób pełnej identyfikowalności każdego komponentu samochodu i zgodnie z normami branżowymi, obowiązującymi w przemyśle motoryzacyjnym, obliguje producentów tapicerowanych elementów, aby oznaczać je we właściwy sposób – np. każdy element foteli musi być oznaczany, nawet poszycie zagłówka. - W odróżnieniu od wszywek stosowanych w przemyśle odzieżowym, te stosowane do oznaczania np. poszycia fotela samochodowego, muszą spełniać normę palności, a nadruk musi zapewniać identyfikację produktu w całym okresie użytkowania pojazdu. – podkreśla Aleksander Wolny z firmy Etisoft. – w tym celu stosuje się zwykle wszywki nylonowe lub poliestrowe. Białe, najczęściej ukryte wewnątrz foteli, są wykorzystywane w wewnętrznych procesach jakościowych i traceability do oznaczeń identyfikacyjnych produktu. Czarne z kolei możemy spotkać np. na samochodowych pasach bezpieczeństwa. Do ich druku najczęściej wykorzystuje się białe taśmy termotransferowe. – wyjaśnia. Materiał jest także zgodny z normą palności.

Wszywki ze znacznikiem RFID – gdzie się sprawdzą?

Produkty oznaczone wszywkami zawierającymi tagi RFID, można najczęściej spotkać w branży motoryzacyjnej, ale nie tylko. Wszywa się je m.in. do odzieży sportowej – takie znakowanie praktykuje jedna z międzynarodowych sieci wielkopowierzchniowych sklepów branżowych oferujących m.in. właśnie odzież sportową. Wprowadzenie tagów RFID miało na celu m.in. przyspieszenie operacji na kasach sklepowych. Jakie jeszcze korzyści daje stosowanie wszywek z tagami RFID? Przyspiesza proces identyfikacji komponentów również w branży motoryzacyjnej, inwentaryzację w punktach sprzedaży i magazynie oraz kompletację i weryfikację.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.