Komunikaty PR

CZEGO TAK NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄ PRACOWNICY?

2020-02-27  |  15:00
Biuro prasowe

O najlepszych sposobach angażowania i motywowania pracowników napisano już wiele. Kolejne teorie powielane są na konferencjach branżowych, w internecie oraz podczas rozmów w biurach. Przy rosnącej liczbie podmiotów badawczych, ośrodków analitycznych czy wydziałów na uczelniach wyższych, które zajmują się tymi zagadnieniami, badania nad zrozumieniem, co sprawia, że pracownik jest szczęśliwy, stały się odrębną dziedziną HR. Niemniej jednak kluczowe pytanie pozostaje aktualne: czego tak naprawdę chcą pracownicy

Badania przeprowadzone przez dostawcę przestrzeni do pracy, firmę Regus, sugerują, że coraz więcej pracowników będzie oczekiwać od pracodawców możliwości pracy elastycznej, aby mieć więcej czasu dla rodziny. Badanie wykazało, że 85% pracujących rodziców zrezygnowałoby z innych świadczeń pozapłacowych na rzecz pracy elastycznej, a według 81% ankietowanych największą zaletą takiej formy pracy jest lepsza równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. 

Zdaniem Randstad’s Employer Brand Research, pozytywne środowisko pracy oznacza dzisiaj możliwość osiągnięcia równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, która jednocześnie stwarza pracownikowi perspektywę rozwoju. Typowe dla millenialsów zachowania zarówno w internecie, jaki i poza siecią mogą pozytywnie wpływać na biznes. Dzisiaj każdy jest influencerem w mniejszych czy większych społecznościach. Niemal codziennie rozmawiamy o pracy z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi, więc zadowolony pracownik jest nie tylko znakomitym kreatorem pozytywnego wizerunku firmy, ale zdecydowanie może ułatwić przyciągniecie i zatrzymywanie talentów w organizacji.

Dowody nie pozostawiają wątpliwości. Badanie “2019 Organizational Wellbeing&Talent Insights Report” przeprowadzone przez firmę Atrhur J. Gallagher&Co przywołane w serwisie HRexecutive.com wskazuje, że pakiet benefitów skupiający się wyłącznie na kwestiach materialnych już nie wystarczy, aby przyciągnąć największe talenty do organizacji. Ważne są także obszary miękkie takie jak kultura miejsca pracy jako istotnego argumentu przy wyborze pracodawcy.

„Rekordowo niskie bezrobocie w połączeniu ze zróżnicowanymi wartościami i potrzebami młodych ludzi wchodzących na rynek pracy, wymuszają na organizacjach fundamentalne zmiany w podejściu do zarządzania talentami”, mówi William Ziebell, CEO Gallagher’s Employee Consulting and Bookerage. Tymczasem na zadowolenie pracowników coraz większy wpływ ma elastyczność, zaangażowanie zespołu i integracja. „Sposobem na zatrzymanie w organizacji najlepszych pracowników na rynku jest wspólna praca dyrektorów generalnych, dyrektorów finansowych i liderów HR nad przeprojektowaniem całego systemu ogólnego doświadczenia pracownika w oparciu o preferencje wchodzących na rynek pracy młodych ludzi”, dodaje Ziebell.

Wydaje się, że kluczowa jest tu komunikacja. Z ankiety kanadyjskiej firmy ServiceNow wynika, że zaledwie 44% badanych pracowników uważa, że ma łatwy dostęp do informacji HR, a 67% miało trudności z dostępem do danych firmowych na urządzeniach mobilnych z powodu nieodpowiedniego oprogramowania. W obliczu zmiany urządzeń, z których korzystamy na co dzień w pracy na bardziej mobilne, takie statystyki powinny być wnikliwie analizowane, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania pracowników w HR. Likwidowanie „barier wejścia”, które utrudniają pracownikowi wykorzystanie jego potencjału wydaje się być oczywiste.

Dyrektorzy HR niewątpliwie potrzebują strategii, która pomoże angażować i nagradzać pracowników szczególnie, że według ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Gallup, 51% pracowników aktywnie poszukuje lub jest otwarta na nowe propozycje pracy. Środowisko pracy i kwestie związane z szeroko rozumianą jakością życia pracowników to bardzo istotne czynniki. Mieści się w tych pojęciach wszystko od dobrze wyposażonego biura po możliwość pracy z domu od czasu do czasu. Według firmy Gallup, chcąc przyciągać i zatrzymać najlepszych specjalistów na rynku, należy traktować pracowników, tych przyszłych i tych obecnych, jak klientów. Z kolei agencja Gensler zapewnia, że odpowiednio zaprojektowana przestrzeń – dobra jakość i ustawienie biurek, krzeseł i sof, w które wyposażone jest biuro oraz ilość naturalnego światła wpływają pozytywnie na pracowników, a co za tym idzie, zwiększa ich wydajność. Zapewnienie pracownikowi dobrze wyposażonego biura jest wyrazem kultury i wartości marki danej firmy. Pokazuje mu, że jest ceniony, a jego obecność i czas poświęcany na pracę przyczynia się do sukcesu organizacji.

Wszystko sprowadza się do kultury biurowej, która buduje poczucie wzajemnego szacunku. Sposób, w jaki ten szacunek się przejawia, zmienia się w zależności od pracownika, chociaż istnieją wspólne cechy dla różnych pokoleń. Starsi, bardziej doświadczeni pracownicy kładą zazwyczaj większy nacisk na komunikację, podczas gdy millenialsi poszukują równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, która umożliwia realizowanie się zarówno w biurze, jak i poza nim. Bez względu jednak na różnice pokoleniowe, uwzględnienie wszystkich tych elementów może skutkować zadowolonymi pracownikami, a to ma pozytywne skutki dla wszystkich, w tym dla firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jeszcze łatwiejsze zarządzanie flotą EV dzięki partnerstwu Elocity i Mooveno Biuro prasowe
2024-04-24 | 11:30

Jeszcze łatwiejsze zarządzanie flotą EV dzięki partnerstwu Elocity i Mooveno

Kiedy siły łączą spółki znane w branży EV z innowacyjnego podejścia do elektromobilności, zwykle zyskują na tym użytkownicy aut elektrycznych. Podobnie będzie w przypadku
Firma CEVA Logistics podsumowuje działania na rzecz CSR
2024-04-23 | 15:00

CEVA Logistics podsumowuje działania na rzecz CSR

Branża logistyczna przechodzi transformację - od zrównoważonego rozwoju i technologii po odporność procesów i zarządzanie zasobami ludzkimi. Częścią tej zmiany jest CEVA
Firma Zielonogórska firma otrzymała odszkodowanie za postępowanie ZUS
2024-04-23 | 11:42

Zielonogórska firma otrzymała odszkodowanie za postępowanie ZUS

Easttrees, zielonogórska firma, zakończyła wieloletnią walkę z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, wygrywając bitwę w sądzie i otrzymując odszkodowanie w wysokości 10 000 zł.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.