DACHSER dostarczy towary w Pradze elektrycznym rowerem
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
DACHSER Czech Republic, oddział międzynarodowego dostawcy usług logistycznych, rozpoczyna pilotażowy projekt, którego celem jest zaopatrywanie obszaru centrum Pragi, przy użyciu elektrycznego roweru towarowego. Pojazd będzie korzystał z nowopowstałego mikrohubu Depot.bike zlokalizowanego w pobliżu stacji metra Florenc. Firma wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie alternatywnych metod dostaw miejskich na „ostatniej mili”, zdobyte w takich europejskich miastach jak Paryż, Malaga, czy Stuttgart. Projekt realizowany jest w ramach przygotowań do ewentualnych ograniczeń dla ciężarówek wjeżdżających do centrum miasta, a w jego ramach testowane jest wykorzystanie elektrycznego roweru towarowego na ulicach Pragi.
DACHSER, którego siedziba główna znajduje się w Niemczech, od lat 70. rewolucjonizuje logistykę, dostosowując swój model biznesowy do najnowszych trendów oraz zmian społeczno-demograficznych. Jedną z nich jest znaczny wzrost ruchu drogowego w dużych miastach. W połączeniu z dążeniem do większej ochrony środowiska oraz utrzymania odpowiednich warunków do życia dla mieszkańców, wzrost ten skłania gminy do wprowadzenia ograniczeń wjazdu dla tradycyjnych pojazdów. „Dział Research & Development w centrali firmy między innymi testuje alternatywne metody napędu pojazdów i proponuje nowe koncepcje bezemisyjnych dostaw w dziedzinie logistyki miejskiej” – powiedział Jan Pihar, Managing Director of European Logistics w DACHSER Czech Republic. Dodał również: „Mamy duże doświadczenie w korzystaniu z elektrycznych rowerów towarowych w wielu europejskich miastach, dlatego decyzja o uruchomieniu pilotażowego projektu w Pradze była oczywista – nawet jeśli miasto nie nałożyło jeszcze restrykcji.
W fazie pilotażowej projektu, DACHSER zamierza zaopatrywać strefy w regionie Praga 1. Każdego ranka, ciężarówki z oddziału firmy w Kladnie będą dostarczać dzienne przesyłki do mikrohubu Depot.bike, zlokalizowanego niedaleko centrum miasta. Przesyłki te mają być dystrybuowane pojedynczo za pomocą elektrycznego roweru towarowego. W późniejszych fazach projektu dostawa tego rodzaju pojazdem może być sukcesywnie rozszerzana na dzielnice Praga 4, Praga 5 i Praga 7, ze wsparciem bezemisyjnych ciężarówek do ciężkich i nieporęcznych przesyłek na paletach. Według przewidywań, głównymi odbiorcami tych przesyłek będą sklepy odzieżowe, sklepy ze sprzętem medycznym oraz sklepy budowlane. „Stopniowa wymiana małych, konwencjonalnych pojazdów dystrybucyjnych to zrównoważony sposób na złagodzenie problemu ruchu w Pradze i poprawę sytuacji ze smogiem. Zgodnie ze strategią naszej firmy, chcemy się do tego aktywnie przyczynić” - powiedział Jan Pihar.
Ćwierć tony na rowerze
Podczas realizacji projektu DACHSER użyje rowerów dostawczych ze wspomaganiem elektrycznym firmy Velotaxi Bring. Powierzchnia ładunkowa pojazdów wyniesie 0,4 ldm (metra ładunkowego), co pozwoli na ładunek wielkości jednej europalety załadowanej na wysokość 1,2 m i o maksymalnej wadze 250 kg. Rowery będą początkowo dystrybuowały przesyłki kartonowe, jednak w przyszłości firma chciałaby pójść w stronę dekonsolidacji palet na trasie dostawy. Idealnym wynikiem tych wysiłków byłoby powstanie dla określonego obszaru strefy wolnej od emisji DACHSER, z mieszanką różnych typów pojazdów osadzonych w inteligentnej koncepcji. Pilotażowy projekt będzie nieustannie oceniany wraz z operatorem mikrohubu i czeskim specjalistą od rowerów elektrycznych ekolo.cz., we współpracy z Zarządem Technicznym Dróg TSK Praga oraz Praskim Instytutem Planowania i Rozwoju. Pierwszym efektów można się spodziewać po 6 miesiącach rzeczywistej eksploatacji.
Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
Wprowadzona przez Unię Europejską regulacja Markets in Crypto-Assets (MiCA) to pierwsza na świecie duża próba regulacyjna, która ma wprowadzić standaryzację i bezpieczeństwo do branży kryptowalut. Według założeń nowe przepisy mają uporządkować rynek i stanowić pierwszy krok do dogonienia Stanów Zjednoczonych. Nie brakuje jednak przeciwników takiej próby, którzy ostrzegają, że regulacje nie tylko nie spełnią swojej funkcji, ale mogą de facto zahamować rozwój kryptowalut w Europie.
Edukacja
Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.
Prawo
Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej chce uprościć prawną definicję mobbingu. Dodatkowo opracowywana nowelizacja przepisów ma nałożyć nowe obowiązki na pracodawców, których celem będzie określenie zasad przeciwdziałania mobbingowi i to na poziomie regulaminu pracy lub innych wewnętrznych regulacji. Dzięki któremu podwładni będą bardziej świadomi swoich praw i będą mogli lepiej reagować na przypadki ich łamania.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.