Dachser ze specjalnymi czarterami cargo do Chin
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
W odpowiedzi na ograniczenia w zakresie transportu przesyłek lotniczych związane z epidemią wirusa COVID-19, Dachser Air & Sea Logistics opracował plan awaryjny polegający na uruchomieniu specjalnych rejsów czarterowych. Dzięki temu klienci, w tym firmy z Polski, mogą skorzystać z solidnego i niezawodnego serwisu z Frankfurtu do Chin. Z naszego kraju w ten sposób zostały już wysłane m.in. maseczki ochronne.
Ze względu na epidemię koronawirusa wiele linii lotniczych zawiesiło loty do Chin, co przełożyło się na ograniczony dostęp do przestrzeni cargo. W związku z tym zespół Dachser Global Management Air organizuje własne loty czarterowe do Państwa Środka. Pierwszy z kilku zaplanowanych lotów do Szanghaju przebiegł pomyślnie. W ramach tego rejsu, Dachser przetransportował m.in. różnego rodzaju środki medyczne. Dachser Polska również już realizuje pilne przesyłki eksportowe do Chin wykorzystując to unikalne rozwiązanie. Wśród klientów jest głównie branża motoryzacyjna, ale wysyłane są również maszyny, urządzenia oraz np. pilne dostawy maseczek ochronnych.
Dostawca usług logistycznych Dachser zapewnia klientom solidną i niezawodną obsługę cargo między Chinami i pozostałymi państwami na świecie. Kolejne rejsy czarterowe z Frankfurtu będą realizowane do końca marca. Rozważana jest także opcja organizacji lotów z Europy, Stanów Zjednoczonych oraz Ameryki Łacińskiej.
„Dzięki temu dedykowanemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom niezawodne możliwości w zakresie transportu do Chin, a tym samym reagować na ograniczenia związane z rozwojem nowego koronawirusa“ – mówi Timo Stroh, szef Global Air Freight w Dachser.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.