Komunikaty PR

Druk cyfrowy – ekspresowo i w wysokiej jakości.

2021-08-14  |  01:00
Biuro prasowe

W dzisiejszych czasach unika się zamawiania na zapas, dlatego też druk cyfrowy cieszy się coraz większą popularnością. Przyczyniają się do tego wysokie koszty magazynowania oraz ryzyko przedawnienia drukowanych materiałów. Nie bez znaczenia jest także czas wykonania zadruku i jego cena. Druk cyfrowy w wielu przypadkach jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów. Nie oznacza to jednak, że inne, tradycyjne technologie odchodzą w zapomnienie. Będą one nadal lepszym i tańszym rozwiązaniem wszędzie tam gdzie mowa jest o dużych nakładach.

Według raportu Mordor Intelligence druk cyfrowy reprezentuje nowoczesną technikę produkcji, która umożliwia drukowanie z plików elektronicznych. Ponadto, w przeciwieństwie do bardziej konwencjonalnego druku offsetowego, nie potrzebuje formy drukarskiej, a więc jest relatywnie taniej przy mniejszych nakładach. Z badania wynika, że rynek druku cyfrowego jest wyceniany na 6,45% CAGR w okresie prognozy 2021 - 2026. Druk cyfrowy jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów branży reklamowej.

Czym właściwie jest druk cyfrowy?

Pomimo tego, że z drukiem cyfrowym zderzamy się na co dzień, trudno jest nam odróżnić tę metodę druku od innych. Jak zatem go zdefiniować? - W dużym skrócie, jest to zbiór różnych technologii druku dla których cechą wspólną jest brak jakichkolwiek matryc, szablonów, fotopolimerów czy innych trwałych form drukowych z naniesionym obrazem i służących do jego powielania – informuje Tomasz Gałecki, działający od 27 lat w branży, a także współwłaściciel drukarni GRAFFITI STUDIO Sp. z o.o. będącej częścią grupy ETISOFT.

Wśród najczęściej stosowanych metod druku cyfrowego można wskazać: elektrografię, termografię, sublimację oraz druk Ink-Jetowy.

Najstarsza technologia druku cyfrowego – elektrofotografia

Elektrofotografia, znana bardziej pod pojęciem druku laserowego, jest najstarszą z technologii druku cyfrowego. Kojarzymy ją dzięki urządzeniom biurowym i domowym drukarkom, z którymi mamy styczność na co dzień, ale wraz z postępem technologicznym stała się też alternatywą dla druku offsetowego. Druk laserowy sprawdza się doskonale w przypadku niskonakładowego druku katalogów, ulotek, wszelkich materiałów reklamowo-informacyjnych, albumów, książek, gazetek czy broszur lub instrukcji obsługi.

Ink-Jet czyli tania metoda druku cyfrowego

Ink-Jet, określany również jako druk natryskowy, jest bardzo popularną i jednocześnie stosunkowo tanią technologią druku cyfrowego. Istnieje kilka odmian druku Ink-Jetowego: druk pigmentowy, druk atramentowy, druk solwentowy, mildsolwentowy i ekosolwentowy, druk lateksowy oraz druk UV. W technologii Ink-Jetowej wykonywane są wszelkiego typu kolorowe wydruki wielkoformatowe obecne niemal wszędzie. Patrząc na bilboardy, banery reklamowe, postery, fototapety, reklamy na samochodach i autobusach możemy być pewni, że do ich produkcji użyto technologie Ink-jetowe.

Etykiety i druk cyfrowy?

Jeszcze kilka lat wstecz do produkcji etykiet wykorzystywano głównie druk fleksograficzny, który obecnie dość często zastępowany jest drukiem cyfrowym. Dzięki niemu możliwa jest bardzo szybka produkcja wielobarwnych etykiet lub innych podobnych produktów w zarówno niskich jak i wysokich nakładach. Dzieje się to bez ponoszenia kosztów przezbrojeń maszyn oraz wykonania matryc czy innych rodzajów form drukowych – komentuje Tomasz Gałecki, poligraf z grupy ETISOFT.

Pozostałe metody druku cyfrowego i ich zastosowanie

Wśród popularnych i często stosowanych w różnych gałęziach przemysłu metod druku cyfrowego znajdziemy między innymi druk sublimacyjny pozwalający na zadruk wszelkich gadżetów reklamowych, kubków, smyczy, t-shirtów itp. Druk DTG - „Direct To Garment” to metoda bezpośredniego druku cyfrowego na materiałach tekstylnych, która z powodzeniem zastępuje tradycyjny sitodruk przy niskich i jednostkowych nakładach. Druk termiczny z kolei znamy przede wszystkim z kas fiskalnych, gdzie jedynym materiałem eksploatacyjnym jest specjalny papier.  Druk termotransferowy stosuje się głównie do zadruku etykiet z personalizowanymi informacjami i kodami kreskowymi lub QR, a także wszelkiego typu naklejek służących do znakowania produktów i towarów.

Chociaż metod druku jest wiele, to druk cyfrowy cieszy się dziś ogromną i wciąż rosnącą popularnością. Technologie cyfrowe stale się rozwijają oferując coraz lepszą jakość idącą w parze z możliwością bardzo szybkiego wydruku na dowolnym podłożu, w każdym formacie, w każdej ilości i to bez ponoszenia kosztów przygotowania form drukowych. W kilku słowach można powiedzieć że: druk cyfrowy jest odpowiedzią na potrzeby rynku i oferuje wszystko to co jest istotne dla dzisiejszych klientów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.