Drukarki Lexmark będą wspierać pracę Warszawskiego Centrum Wielokulturowego
Firma Lexmark przekazała Warszawskiemu Centrum Wielokulturowemu 5 kolorowych i monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych MC3224dwe i MB2236i. Drukarki będą wspierać działalność statutową organizacji, w tym przygotowywanie kolorowych materiałów edukacyjnych, wydruki formularzy i ekspertyz prawnych oraz działania marketingowe placówki. To też wielka pomoc w prowadzeniu księgowości organizacji.
W Polsce mieszka ponad 2 miliony cudzoziemców[1]. Pomocy udziela im Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze, którego misją jest stworzenie jak najlepszych warunków integracji obcokrajowców i społeczności lokalnej Stolicy. Organizacja od 2014 roku prowadzi działalność w zakresie edukacji, bieżącego wsparcia cudzoziemców oraz aktywizacji i promocji kultury oferując m.in. profesjonalną pomoc formalno-prawną czy zajęcia z nauki języka polskiego.
Pod opieką Centrum Wielokulturowego znajdują się obcokrajowcy w różnym wieku, w tym małe dzieci, dla których kolorowe, drukowane materiały do nauki języka polskiego są niezwykle istotne. Do tej pory placówka musiała korzystać z uprzejmości zewnętrznych podmiotów posiadających jedynie monochromatyczne maszyny, co znacznie ograniczało możliwości nauczania i utrudniało bieżącą działalność. Dzięki firmie Lexmark podopieczni Centrum oraz zaangażowane w projekt społeczności lokalne będą mogły w łatwy i komfortowy sposób korzystać z wszystkich udogodnień urządzeń drukujących tj. drukowanie, kopiowanie i skanowanie. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość drukowania z urządzeń mobilnych, a także dostępność w urządzeniach różnych wersji językowych, co ułatwia korzystanie z maszyn dla obcokrajowców, którzy dopiero uczą się jeżyka polskiego.
- Firma Lexmark jest międzynarodową korporacją, łączącą różne kultury i środowiska. Dlatego bliska nam jest inicjatywa Centrum Wielokulturowego, które wspiera dialog międzykulturowy oraz integruje cudzoziemców, mniejszości narodowe a także lokalną społeczność. Mam nadzieję, że ten mały gest choć trochę ułatwi codzienną pracę członkom Centrum i pomoże jej podopiecznym w poznawaniu i uczeniu się nowego otoczenia – mówi Karolina Duchnowska, Open Channel Manager.
Z prezentu najbardziej cieszą się podopieczni Centrum.
- Estetyka materiałów edukacyjnych wpływa nie tylko na komfort i przyjazność nauki, ale też na proces zapamiętywania. Cieszę się, że nasi podopieczni będą mieć zdecydowanie lepsze warunki do zdobywania wiedzy nieodstające od ich polskich kolegów. A my będziemy mogli dużo lepiej promować nasze wydarzenia np. poprzez wydruki plakatów czy ulotek – komentuje Małgorzata Sójka przedstawiciel Centrum Wielokulturowego.
[1] Źródło: Dane GUS, Informacja prasowa, „Populacja cudzoziemców w Polsce w czasie COVID-19”, dostępne na: https://stat.gov.pl/statystyki-eksperymentalne/kapital-ludzki/populacja-cudzoziemcow-w-polsce-w-czasie-covid-19,12,1.html [Ostatni dostęp: 01.09.2021r.].
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.