Komunikaty PR

DRUTEX świętuje 35-lecie

2020-02-05  |  14:00

Drutex świętuje 35-lecie działalności. 

Firmą od czasu powstania konsekwentnie kieruje jej twórca i prezes Leszek Gierszewski. Pod jego przewodnictwem oraz dzięki jego zdolnościom biznesowym z wytwórcy m. in. siatek ogrodzeniowych, drutu i wyrobów z drutu czy gwoździ stał się wiodącym producentem stolarki okienno-drzwiowej w Europie. Dziś w spółce zatrudnionych jest ponad 3300 pracowników na 110.000 m2 powierzchni produkcyjnej.

- 35-lecie konsekwentnej działalności Drutex to dla mnie bardzo ważny jubileusz. Firmie poświęciłem ponad połowę swojego życia. Budowałem ją od zera, ale dzięki strategii nastawionej na rozwój oraz przy wsparciu fantastycznych pracowników staliśmy się potentatem w branży stolarki okienno-drzwiowej w Europie. Zaczynałem skromnie od jednego, dwóch pracowników i produkcji drutów, siatek ogrodzeniowych, gwoździ, żeby dojść do produkcji okien, drzwi, rolet. Rokrocznie inwestujemy dziesiątki, a nawet setki milionów złotych w nowoczesne przestrzenie produkcyjne, w badania i rozwój oraz innowacyjne maszyny i urządzenia, co przekłada się na nasze sukcesy rynkowe. Dziś z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że dzięki wieloletniej pracy i zaangażowaniu stworzyłem przedsiębiorstwo o niepodważalnej, międzynarodowej renomie. Marka Drutex jest dziś synonimem wysokiej jakości, profesjonalizmu i zaufania dla Klientów na całym świecie, a lojalna baza naszych partnerów handlowych i liczba prestiżowych projektów to nasze najlepsze referencje. Zawsze jednak powtarzam, że jesteśmy na początku drogi rozwoju, a najlepsze dopiero przed nami – mówi Leszek Gierszewski, Prezes Zarządu, DRUTEX S.A.

Kamienie milowe rozwoju firmy

W 1985 roku Leszek Gierszewski rozpoczął prowadzenie firmy pod nazwą: Wytwarzanie Wyrobów z Drutu, Łańcuchów i Sprężyn, zajmującej się produkcją siatek ogrodzeniowych. Dwa lata później działalność została rozszerzona o produkcję drutów, następnie klatek dla lisów. W 1988 r. twórca uruchomił wytwarzanie dachówek z blachy. Do tej pory zakład produkcyjny znajdował się w Wiklinie pod Słupskiem, a niedługo później rozpoczęta produkcja gwoździ odbywała się już w Bytowie, gdzie Leszek Gierszewski kupił pierwszy państwowy zakład w województwie sprywatyzowany po wyborach z czerwca 1989 r. Zmiana nazwy na Drutex była konsekwencją tego działania i funkcjonuje od stycznia 1991 roku. W związku z dynamicznym rozwojem przedsiębiorstwa w 1994 roku Leszek Gierszewski rozpoczął produkcję okien z PVC i szyb zespolonych, później okien i drzwi z aluminium, z drewna oraz rolet. W 2002 r. z woli Leszka Gierszewskiego zawiązano spółkę pod firmą DRUTEX SA. Nazwa wprost nawiązuje do pierwotnej specjalizacji przedsiębiorstwa rozwijanego pod kierownictwem Leszka Gierszewskiego.

Od tego czasu Spółka rozwija się dynamicznie, odnosi sukcesy międzynarodowe, a co ważne z roku na rok poprawia swoje wyniki sprzedażowe. O sile i potencjale Spółki świadczy chociażby fakt, że w ciągu 35 lat istnienia Spółka nigdy nie zanotowała spadku sprzedaży rok do roku i cały czas nie zwalnia tempa.

 

Sukces i najnowsze inwestycje

Podstawą działania i sukcesu są m.in. inwestycje, na które Spółka co roku przeznacza dziesiątki, a nawet setki milionów złotych. Tylko w 2019 roku firma zainwestowała ponad 93 mln zł! Konsekwencją tego jest m.in. najnowsza hala produkcyjna o powierzchni 14 tys. m2, w której uruchomiona zostanie niebawem jedna z najnowocześniejszych lakierni w Europie. Ponadto w minionym roku Drutex uruchomił nowoczesny, zautomatyzowany dział wtryskarek wyposażony w renomowane urządzenia i roboty przemysłowe. W najbliższych tygodniach rozpocznie się także rozbudowa budynku biurowego firmy i realizacja kolejnej hali produkcyjnej o powierzchni kolejnych kilkunastu tysięcy m2, która pozwoli usprawnić i zoptymalizować procesy produkcyjne w firmie. Jednocześnie Drutex rozpoczął prace projektowe związane z planowaną budową największej z dotychczasowych hal produkcyjnych o powierzchni 60 tys. m2.

Drutex dziś!

Drutex to firma gigant, będąca jednym z wiodących producentów okien w Europie. W fabryce każdego dnia powstaje około 7 tys. w pełni zindywidualizowanych okien z PVC, drewna i aluminium, a także fasady, ogrody zimowe, rolety oraz drzwi. Spółkę wyróżnia kompleksowość i szybkość działania. Spółka posiada sieć składającą się z kilku tysięcy partnerów handlowych na całym świecie. Swoje produkty poza Polską sprzedaje do kilkudziesięciu krajów: m.in. do Niemiec, Francji, Włoch, Australii, Meksyku i Stanów Zjednoczonych czy Nowej Zelandii. Potęga firmy tkwi w niezależności produkcyjnej. Samodzielnie wytwarzane są najwyższej jakości profile okienno-drzwiowe PVC, klasy A, wyłącznie z materiału pierwotnego oraz szyby zespolone. Własny dział B&R systematycznie opracowuje nowe produkty. Kierunkiem, w którym obecnie podąża Spółka jest realizacja strategii przemysłu 4.0. opartej na nowoczesnych technologiach informatycznych, automatyzacji i robotyzacji produkcji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.