Komunikaty PR

DRUTEX świętuje 35-lecie

2020-02-05  |  14:00

Drutex świętuje 35-lecie działalności. 

Firmą od czasu powstania konsekwentnie kieruje jej twórca i prezes Leszek Gierszewski. Pod jego przewodnictwem oraz dzięki jego zdolnościom biznesowym z wytwórcy m. in. siatek ogrodzeniowych, drutu i wyrobów z drutu czy gwoździ stał się wiodącym producentem stolarki okienno-drzwiowej w Europie. Dziś w spółce zatrudnionych jest ponad 3300 pracowników na 110.000 m2 powierzchni produkcyjnej.

- 35-lecie konsekwentnej działalności Drutex to dla mnie bardzo ważny jubileusz. Firmie poświęciłem ponad połowę swojego życia. Budowałem ją od zera, ale dzięki strategii nastawionej na rozwój oraz przy wsparciu fantastycznych pracowników staliśmy się potentatem w branży stolarki okienno-drzwiowej w Europie. Zaczynałem skromnie od jednego, dwóch pracowników i produkcji drutów, siatek ogrodzeniowych, gwoździ, żeby dojść do produkcji okien, drzwi, rolet. Rokrocznie inwestujemy dziesiątki, a nawet setki milionów złotych w nowoczesne przestrzenie produkcyjne, w badania i rozwój oraz innowacyjne maszyny i urządzenia, co przekłada się na nasze sukcesy rynkowe. Dziś z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że dzięki wieloletniej pracy i zaangażowaniu stworzyłem przedsiębiorstwo o niepodważalnej, międzynarodowej renomie. Marka Drutex jest dziś synonimem wysokiej jakości, profesjonalizmu i zaufania dla Klientów na całym świecie, a lojalna baza naszych partnerów handlowych i liczba prestiżowych projektów to nasze najlepsze referencje. Zawsze jednak powtarzam, że jesteśmy na początku drogi rozwoju, a najlepsze dopiero przed nami – mówi Leszek Gierszewski, Prezes Zarządu, DRUTEX S.A.

Kamienie milowe rozwoju firmy

W 1985 roku Leszek Gierszewski rozpoczął prowadzenie firmy pod nazwą: Wytwarzanie Wyrobów z Drutu, Łańcuchów i Sprężyn, zajmującej się produkcją siatek ogrodzeniowych. Dwa lata później działalność została rozszerzona o produkcję drutów, następnie klatek dla lisów. W 1988 r. twórca uruchomił wytwarzanie dachówek z blachy. Do tej pory zakład produkcyjny znajdował się w Wiklinie pod Słupskiem, a niedługo później rozpoczęta produkcja gwoździ odbywała się już w Bytowie, gdzie Leszek Gierszewski kupił pierwszy państwowy zakład w województwie sprywatyzowany po wyborach z czerwca 1989 r. Zmiana nazwy na Drutex była konsekwencją tego działania i funkcjonuje od stycznia 1991 roku. W związku z dynamicznym rozwojem przedsiębiorstwa w 1994 roku Leszek Gierszewski rozpoczął produkcję okien z PVC i szyb zespolonych, później okien i drzwi z aluminium, z drewna oraz rolet. W 2002 r. z woli Leszka Gierszewskiego zawiązano spółkę pod firmą DRUTEX SA. Nazwa wprost nawiązuje do pierwotnej specjalizacji przedsiębiorstwa rozwijanego pod kierownictwem Leszka Gierszewskiego.

Od tego czasu Spółka rozwija się dynamicznie, odnosi sukcesy międzynarodowe, a co ważne z roku na rok poprawia swoje wyniki sprzedażowe. O sile i potencjale Spółki świadczy chociażby fakt, że w ciągu 35 lat istnienia Spółka nigdy nie zanotowała spadku sprzedaży rok do roku i cały czas nie zwalnia tempa.

 

Sukces i najnowsze inwestycje

Podstawą działania i sukcesu są m.in. inwestycje, na które Spółka co roku przeznacza dziesiątki, a nawet setki milionów złotych. Tylko w 2019 roku firma zainwestowała ponad 93 mln zł! Konsekwencją tego jest m.in. najnowsza hala produkcyjna o powierzchni 14 tys. m2, w której uruchomiona zostanie niebawem jedna z najnowocześniejszych lakierni w Europie. Ponadto w minionym roku Drutex uruchomił nowoczesny, zautomatyzowany dział wtryskarek wyposażony w renomowane urządzenia i roboty przemysłowe. W najbliższych tygodniach rozpocznie się także rozbudowa budynku biurowego firmy i realizacja kolejnej hali produkcyjnej o powierzchni kolejnych kilkunastu tysięcy m2, która pozwoli usprawnić i zoptymalizować procesy produkcyjne w firmie. Jednocześnie Drutex rozpoczął prace projektowe związane z planowaną budową największej z dotychczasowych hal produkcyjnych o powierzchni 60 tys. m2.

Drutex dziś!

Drutex to firma gigant, będąca jednym z wiodących producentów okien w Europie. W fabryce każdego dnia powstaje około 7 tys. w pełni zindywidualizowanych okien z PVC, drewna i aluminium, a także fasady, ogrody zimowe, rolety oraz drzwi. Spółkę wyróżnia kompleksowość i szybkość działania. Spółka posiada sieć składającą się z kilku tysięcy partnerów handlowych na całym świecie. Swoje produkty poza Polską sprzedaje do kilkudziesięciu krajów: m.in. do Niemiec, Francji, Włoch, Australii, Meksyku i Stanów Zjednoczonych czy Nowej Zelandii. Potęga firmy tkwi w niezależności produkcyjnej. Samodzielnie wytwarzane są najwyższej jakości profile okienno-drzwiowe PVC, klasy A, wyłącznie z materiału pierwotnego oraz szyby zespolone. Własny dział B&R systematycznie opracowuje nowe produkty. Kierunkiem, w którym obecnie podąża Spółka jest realizacja strategii przemysłu 4.0. opartej na nowoczesnych technologiach informatycznych, automatyzacji i robotyzacji produkcji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.