Dziurawe kamery Wyze Cam
Inteligentne kamery instalowane w domach często służą do monitorowania dzieci, podwórka i innych zakamarków mieszkania. Bardzo często rejestrują wrażliwe dane, które nigdy nie powinny dostać się w ręce niepowołanych osób. Specjaliści z firmy Bitdefender już od kilku lat ostrzegają konsumentów przed skutkami jakie niesie ze sobą niewłaściwe zabezpieczenie domowych urządzeń podłączonych do Internetu. Rumuński producent współpracuje też z dostawcami rozwiązań z kategorii smart home, aby zidentyfikować luki bezpieczeństwa w popularnych produktach.
Analitycy bezpieczeństwa Bitdefendera zbadali urządzenia Wyze Cam amerykańskiej firmy Wyze Labs. Jest to kamera Wi-Fi z kolorowym noktowizorem, która generuje obraz w rozdzielczości 1080p. Wyze Cam współpracuje z Alexą oraz Asystentem Google. Bitdefender znalazł w urządzeniu aż trzy poważne błędy. Jeden z nich umożliwia ominięcie procesu uwierzytelnienia dla zdalnego połączenia i uzyskanie całkowitej kontroli nad kamerą. Napastnik może sterować ruchem urządzenia (obracanie/przechylanie), włączać, wyłączać lub zatrzymać nagrywanie na kartę SD. Natomiast haker nie może śledzić przekazu audio i wideo na żywo, ponieważ jest on szyfrowany. Druga luka to przepełnienie bufora stosu, co zapewnia atakującemu bezpośredni dostęp transmisji na żywo w połączeniu z obejściem zdalnego uwierzytelniania. Wreszcie trzecia podatność była raczej niedopatrzeniem, ponieważ umożliwiała użytkownikom przeglądanie zawartości karty SD za pośrednictwem serwera WWW nasłuchującego na porcie 80.
Bitdefender analizował urządzenia Wyze Cam w wersji 1, Wyze Cam Black w wersji 2, a także Wyze Cam w wersji 3. Co istotne, dwa ostatnie modele otrzymały poprawki bezpieczeństwa, eliminujące wskazane podatności. Natomiast użytkownicy Wyze Cam w wersji 1 nie są chronieni i istnieje duże ryzyko, że hakerzy przejmą kontrolę nad ich urządzeniami.
Źródło: marken.com.pl, bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.