Rozpoczyna się tydzień BIO w sklepach Lidl Polska - dla każdego coś zdrowego!
Dla wielu osób organiczna żywność jest trudno dostępna i zbyt kosztowna. Szczęśliwie 23 stycznia w sklepach Lidl Polska rozpoczyna się tydzień BIO. Klienci znajdą w ofercie dziesiątki ekologicznych artykułów spożywczych w przystępnych cenach.
Aby jeść zdrowo, należy wybierać odpowiednie produkty: pozbawione sztucznych dodatków i wytworzone w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego. W wielu miejscowościach nie są one jednak powszechnie dostępne. Ponadto, sam przedrostek „eko” lub „bio” w nazwie produktu wcale nie oznacza, że powstał zgodnie z założeniami ekologicznego rolnictwa. Lidl Polska, w ramach tygodnia BIO, oferuje klientom m.in. artykuły spożywcze oznaczone tzw. euroliściem, czyli unijnym logo rolnictwa ekologicznego, z których duża część jest odpowiednia dla wegan, a niektóre – jak choćby BIO Tiramisu, 14,99 zł/ 300 g – posiadają dodatkowo certyfikat Fairtrade. Oznacza on, że rolnicy zaangażowani w wytwarzanie danego produktu (np. na plantacjach kakao) są godziwie wynagradzani.
Co wyBIOrę?
Już od 23 stycznia klienci znajdą w ofercie sklepów Lidl Polska całą gamę ekologicznych artykułów spożywczych, m.in.: nabiał (np. BIO twaróg owocowy dla dzieci, 10,99 zł/1 opak.), produkty zbożowe (BIO makaron pełnoziarnisty, 4,99 zł/ 1 opak.), napoje (BIO syrop z czarnego bzu, 12,99 zł/ 0,5 l) oraz zdrowe przekąski (BIO chrupki jaglane, 3,99 zł/ 1 opak.). Na długiej liście BIO produktów, które trafią na sklepowe półki, nie zabraknie również słodyczy (np. BIO ciasteczka, 6,99 zł/ 1 opak.) i gotowych dań (BIO Lasagne, 14,99 zł/ 1 szt.).
Od 23 stycznia każda osoba, pragnąca włączyć ekologiczne produkty do swojego jadłospisu, będzie mogła je łatwo i niedrogo kupić w sklepach Lidl Polska.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.
Handel
Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.
Nauka
Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.