Komunikaty PR

ELEKONCERTY i inne sposoby na zbiórkę elektrośmieci

2022-10-13  |  16:30
Biuro prasowe

Jak sprawić by elektrośmieci trafiały do recyklingu? W Centrum ElektroEkologii w Warszawie, działającego z inicjatywy ElektroEko, odbył się pierwszy tego typu Hackathon, w ramach którego młodzież ze szkół ponadpodstawowych pracowała nad pomysłami wspierającymi zwiększenie ilości oddawanych elektrośmieci. Zdobywcy I miejsca będą kontynuować swoją ekomisję dzięki zaproszeniu od firmy Samsung do półfinału programu Solve for Tomorrow, który rusza już w listopadzie.

To właśnie przedstawiciele młodego pokolenia okazują się być najbardziej aktywni i chętni do poszerzania wiedzy oraz podejmowania innowacyjnych działań na rzecz klimatu. Młodzież czuje się odpowiedzialna za losy naszej planety i chce mieć wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Czasami potrzebuje jedynie zachęty i wsparcia ze strony dorosłych, którzy pomogą rozwinąć ich potencjał. Dlatego tez inicjatywy, takie jak Hackathon, mają za zadanie ułatwić młodym ludziom udoskonalenie swojego pomysłu na rzecz środowiska pod okiem wybitnych ekspertów.

Aby wziąć udział w Hackathonie należało zebrać zespół, składający się z maksymalnie 4 uczniów oraz opiekuna – np. rodzica lub nauczyciela. Następnie w zgłoszeniu trzeba było opisać jaka jest świadomość na temat elektrośmieci wśród młodzieży oraz zaproponować pomysł na rozwiązanie, które pomoże zwiększyć liczbę oddawanych przez nich elektronicznych odpadów.

Zespoły, które odznaczyły się najbardziej kreatywnym podejściem zostały zaproszone do finałowego etapu w Centrum ElektroEkologii w Warszawie. 8 października, przez całą sobotę, pod okiem ekspertów i trenerów edukacyjnych udoskonalały swoje pomysły, zgłoszone do Hackathonu.

Decyzją jury, najciekawszą propozycję przedstawiły uczennice z Bednarskiej Szkoły Realnej. Ich pomysł to ELEKONCERTY – grywalizacja, czyli połączenie zbiórek elektrośmieci z działaniami edukacyjnymi oraz koncertami. W nagrodę otrzymały smartfony Galaxy A32 oraz możliwość wzięcia udziału w półfinale II edycji programu Solve for Tomorrow.

II i III miejsca zajęły w kolejności uczniowie z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie z pomysłem na event połączony z grywalizacją między szkołami oraz z XXII Liceum Ogólnokształcącego im. Jose Marti w Warszawie, którzy przedstawili system inteligentny recycle-boxów. Przyznano także 3 wyróżnienia: dla Technikum Nr 7 w Zespole Szkół im. inż. Stanisława Wysockiego d. “Kolejówka” w Warszawie, Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Ignacego Jana Paderewskiego w Sulejówku i Liceum Ogólnokształcącego DobraTU im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie.

Edukacja na rzecz klimatu

ElektroEkologiczny Hackaton to działanie, które zostało zrealizowane w Centrum ElektroEkologii, którego organizatorem jest ElektroEko. Odbyło się ono w ramach uczestnictwa firmy Samsung w programie Climate Leadership. Firma zobowiązała się do wspierania edukacji na rzecz klimatu wśród uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. To założenie realizuje także za sprawą Solve for Tomorrow – programu, który pokazuje, że dzięki myśleniu projektowemu i nowym technologiom, można tworzyć innowacyjne aplikacje czy urządzenia poprawiające kondycję środowiska w pobliżu miejsca zamieszkania, czy też pozwalające rozwiązywać globalne problemy klimatyczne. Uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych oraz klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami jeszcze do 31 października mają szansę wziąć udział w rekrutacji do II edycji Solve for Tomorrow.

– Skala problemów środowiskowych i społecznych przed jakimi stoimy jako ludzkość jest ogromna, ale pasja, kreatywność i otwartość młodych ludzi w poszukiwanie rozwiązań globalnych wyzwań daje nadzieję na lepsze jutro – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa.   

Partnerami Hackathonu byli: Cyfrowy Dialog, UNEP/GRID-Warszawa oraz CIC Warsaw.

Centrum ElektroEkologii to jedyne miejsce w Europie, którego celem jest edukacja młodzieży na temat właściwego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.

ElektroEko jest największą organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego w Polsce. W imieniu producentów i importerów sprzętu elektrycznego i elektronicznego organizuje zbieranie, odbiór, przetwarzanie, odzysk, recykling zużytych urządzeń oraz prowadzi kampanie edukacyjne w tym zakresie.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem „Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.