Emitel pomaga w odbudowie transmisji telewizyjnych i radiowych w Ukrainie
Emitel przekazał kolejną partię urządzeń radiotelekomunikacyjnych na potrzeby odbudowy sieci nadawczej w Ukrainie. Dostawa 50 sztuk nadajników telewizyjnych umożliwi wznowienie i utrzymanie stabilnej transmisji sygnału telewizyjnego na wyzwolonych terenach kraju.
W wyniku rosyjskich ataków rakietowych i bombardowań uszkodzonych zostało kilkadziesiąt ukraińskich ośrodków nadawczych. Ponowne uruchomienie i utrzymanie emisji telewizyjnych i radiowych jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa obywateli, także z uwagi na prowadzoną ze strony rosyjskiej wojnę informacyjną. Emitel od początku rosyjskiej inwazji w Ukrainie wspiera ukraińskie władze w sukcesywnej odbudowie krytycznej infrastruktury nadawczej.
W maju br. Emitel zorganizował punkt techniczno-logistyczny we wschodniej części kraju, w którym eksperci firmy konfigurują i przygotowują do transportu urządzenia oraz sprzęt telekomunikacyjny i radiotelekomunikacyjny. Wysyłka sprzętu prowadzona jest sukcesywnie. Obecnie Emitel przekazał stronie ukraińskiej 50 nadajników DVB-T na potrzeby emisji telewizji naziemnej. Dodatkowo podjęta została inicjatywa zaangażowania do pomocy innych europejskich operatorów sieci nadawczych, zrzeszonych w ramach organizacji Broadcast Networks Europe (BNE). Dzięki tej współpracy do Polski, a następnie na Ukrainę, trafiają dostawy potrzebnego sprzętu, w tym nadajników i anten telewizyjnych oraz UKF.
– Kiedy w lutym br. świat obiegły zdjęcia bombardowanych ukraińskich miast i wsi, w tym zniszczonej wieży telewizyjnej w Kijowie, natychmiast nawiązaliśmy kontakt z władzami ukraińskim i zaoferowaliśmy pomoc. Nasi koledzy z firm telekomunikacyjnych w Ukrainie z narażeniem życia walczą o utrzymanie łączności oraz emisji ukraińskiej telewizji i radia. Wiemy doskonale, jak ważne jest dotarcie do obywateli z wiadomościami oraz innymi audycjami, które pokazują prawdziwy obraz wydarzeń tej okrutnej wojny i służą utrzymaniu ducha walki. Nie byłoby to możliwe bez stałych dostaw odpowiedniego sprzętu i urządzeń – powiedział Andrzej Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.
Emitel od początku wojny włącza się w pomoc Ukrainie. We współpracy z polskimi nadawcami, na potrzeby uchodźców przebywających w Polsce, uruchomione zostały emisje radiowe oraz telewizyjne w języku ukraińskim. Kobiety i dzieci uciekające przed wojną potrzebują bezpiecznego schronienia, namiastki normalnego życia, aby mieć możliwość znalezienia pracy, szkół, czy przedszkoli, dlatego poza wsparciem materialnym i finansowym spółka zdecydowała się również na adaptację jednego z budynków administracyjnych w Poznaniu na potrzeby uchodźców z Ukrainy. Co istotne, ostatnie prace wykończeniowe zostały wykonane przez samych pracowników Emitel w ramach wolontariatu pracowniczego. Obecnie w tej lokalizacji przebywa około 25 osób, którymi opiekuje się stowarzyszenie „Warto razem”, mające duże doświadczenie w niesieniu pomocy obywatelom Ukrainy.
– Bardzo się cieszę, że w pomoc dla walczącej Ukrainy włączają się aktywnie również pracownicy Emitel, którzy często poświęcają swój prywatny czas wspierając uchodźców w Polsce. Jako spółka będziemy kontynuować wsparcie materialne i rzeczowe dla naszych przyjaciół z Ukrainy. Wiemy, jak bardzo naród ukraiński wyczekuje końca wojny i możliwości odbudowy kraju. Kiedy to nastąpi, będziemy gotowi podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w zakresie budowy nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej – dodał Andrzej Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.