Komunikaty PR

Emitel pomaga w odbudowie transmisji telewizyjnych i radiowych w Ukrainie

2022-10-17  |  17:30
Biuro prasowe

Emitel przekazał kolejną partię urządzeń radiotelekomunikacyjnych na potrzeby odbudowy sieci nadawczej w Ukrainie. Dostawa 50 sztuk nadajników telewizyjnych umożliwi wznowienie i utrzymanie stabilnej transmisji sygnału telewizyjnego na wyzwolonych terenach kraju.

W wyniku rosyjskich ataków rakietowych i bombardowań uszkodzonych zostało kilkadziesiąt ukraińskich ośrodków nadawczych. Ponowne uruchomienie i utrzymanie emisji telewizyjnych i radiowych jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa obywateli, także z uwagi na prowadzoną ze strony rosyjskiej wojnę informacyjną. Emitel od początku rosyjskiej inwazji w Ukrainie wspiera ukraińskie władze w sukcesywnej odbudowie krytycznej infrastruktury nadawczej.

W maju br. Emitel zorganizował punkt techniczno-logistyczny we wschodniej części kraju, w którym eksperci firmy konfigurują i przygotowują do transportu urządzenia oraz sprzęt telekomunikacyjny i radiotelekomunikacyjny. Wysyłka sprzętu prowadzona jest sukcesywnie. Obecnie Emitel przekazał stronie ukraińskiej 50 nadajników DVB-T na potrzeby emisji telewizji naziemnej. Dodatkowo podjęta została inicjatywa zaangażowania do pomocy innych europejskich operatorów sieci nadawczych, zrzeszonych w ramach organizacji Broadcast Networks Europe (BNE). Dzięki tej współpracy do Polski, a następnie na Ukrainę, trafiają dostawy potrzebnego sprzętu, w tym nadajników i anten telewizyjnych oraz UKF. 

Kiedy w lutym br. świat obiegły zdjęcia bombardowanych ukraińskich miast i wsi, w tym zniszczonej wieży telewizyjnej w Kijowie, natychmiast nawiązaliśmy kontakt z władzami ukraińskim i zaoferowaliśmy pomoc. Nasi koledzy z firm telekomunikacyjnych w Ukrainie z narażeniem życia walczą o utrzymanie łączności oraz emisji ukraińskiej telewizji i radia.  Wiemy doskonale, jak ważne jest  dotarcie do obywateli z wiadomościami oraz innymi audycjami, które pokazują prawdziwy obraz wydarzeń tej okrutnej wojny i służą utrzymaniu ducha walki. Nie byłoby to możliwe bez stałych dostaw odpowiedniego sprzętu i urządzeń – powiedział Andrzej Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.

Emitel od początku wojny włącza się w pomoc Ukrainie.  We współpracy z polskimi nadawcami, na potrzeby uchodźców przebywających w Polsce, uruchomione zostały emisje radiowe oraz telewizyjne w języku ukraińskim. Kobiety i dzieci uciekające przed wojną potrzebują bezpiecznego schronienia, namiastki normalnego życia, aby mieć możliwość znalezienia pracy, szkół, czy przedszkoli, dlatego poza wsparciem materialnym i  finansowym spółka zdecydowała się również na adaptację jednego z budynków administracyjnych w Poznaniu na potrzeby uchodźców z Ukrainy. Co istotne, ostatnie prace wykończeniowe zostały wykonane przez samych pracowników Emitel w ramach wolontariatu pracowniczego.  Obecnie w tej lokalizacji przebywa około 25 osób, którymi opiekuje się stowarzyszenie „Warto razem”, mające duże doświadczenie w niesieniu pomocy obywatelom Ukrainy.

– Bardzo się cieszę, że w pomoc dla walczącej Ukrainy włączają się aktywnie również pracownicy Emitel, którzy często poświęcają swój prywatny czas wspierając uchodźców w Polsce. Jako spółka będziemy kontynuować wsparcie materialne i rzeczowe dla naszych przyjaciół z Ukrainy. Wiemy, jak bardzo naród ukraiński wyczekuje końca wojny i możliwości odbudowy kraju. Kiedy to nastąpi, będziemy gotowi podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w zakresie budowy nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej – dodał Andrzej Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja 5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Emitel - operator infrastruktury nadawczej - we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testową emisję sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy tego
Telekomunikacja Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika
2025-06-17 | 09:30

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Marka HONOR, globalny lider w branży technologicznej, zaprezentowała najnowszą serię smartfonów HONOR 400. Premiera ta jest nie tylko krokiem naprzód w dziedzinie
Telekomunikacja Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
2025-06-16 | 06:00

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska po raz kolejny potwierdził, że poziom pola elektromagnetycznego (PEM) w środowisku jest bezpieczny we wszystkich regionach kraju. Wyniki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.