Eurocash i CHEP na straży niezakłóconego obiegu palet
Model poolingu paletowego od lat cieszy się w Polsce rosnącą popularnością. Transport produktów na wynajętych ze wspólnej puli nośnikach przynosi wielu producentom oszczędności od strony biznesowej, a także jest zrównoważony w swojej istocie, m.in. poprzez unikanie niepotrzebnej nadprodukcji nowych platform. Istnieje jednak pewien szkopuł: wynajęte palety muszą ostatecznie wrócić do swojego właściciela, żeby mogły cyrkulować w obiegu. A z tym w Polsce niestety bywa różnie.
– Problemem najczęściej jest niewiedza – mówi Jacek Sałaciński - Retail Key Account Manager z CHEP. – Choć niestety zdarzają się przypadki celowego odwlekania zwrotu, „magazynowania” palet na zapas, a także nielegalnego handlu wynajętymi nośnikami w punktach skupu i w internecie – dodaje. Tego typu aktywności sprzyjają też aktualne warunku rynkowe. Potężne niedobory, a w konsekwencji galopujące ceny surowców, takich jak drewno, są na rynku mocno odczuwalne i powodują, że każda dostępna paleta staje się na wagę złota. Dla przykładu: cena nowej Europalety wzrosła o prawie 40% rok do roku.
– Rozpoczynając współpracę z naszymi partnerem EUROCASH mieliśmy na uwadze rangę oraz skalę odziaływania sieci, które mogą pomóc w pełnym wybrzmieniu przekazu o potrzebie zwrotu niebieskich palet – wyjaśnia Jacek Sałaciński - Retail Key Account Manager z CHEP. Ramy tej kooperacji wydają się proste: jako wiodący hurtowy dystrybutor produktów FMCG w Polsce Eurocash dostarcza na niebieskich paletach produkty do popularnych w całym kraju sklepów, takich jak Lewiatan, Groszek, Gama czy Delikatesy Centrum. Kierowca przywożący klientom nową porcje towarów jest w stanie jednocześnie odebrać ze sklepu puste palety CHEP, zarówno te zwolnione spod towaru po poprzednich dostawach oraz te, które trafiły do danej lokalizacji kanałem innym niż sieć Eurocash. Wszystko dzieje się w ramach jednego kursu, co oznacza racjonalną optymalizacje zasobów: mniej pokonywanych kilometrów, mniej zużycia benzyny, mniej pustych przebiegów, mniejsza emisja CO2 oraz mniej ściętych drzew potrzebnych do wyprodukowania nowych palet, a także mniej wyprodukowanego dodatkowo plastiku. Krótko rzecz ujmując, to po prostu znacznie mniejsze oddziaływanie na środowisku naturalne.
– Doskonale zdajemy sobie sprawę, że łańcuchy dostaw, zachwiane epidemią, wojną w Ukrainie oraz trudnościami u przewoźników, potrzebują stałego dostępu do nośników – mówi Piotr Krzyżanowski – Menadżer ds. Wsparcia Logistyki z Grupy Eurocash. Palety trafiające z powrotem do obiegu przyczyniają się do tego, że łańcuchy dostaw producentów i dystrybutorów działają bez zakłóceń.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.