FANUC dostarczy 3500 robotów do monachijskiej grupy motoryzacyjnej
Producent robotów przemysłowych FANUC i grupa motoryzacyjna BMW AG podpisały umowę ramową obejmującą dostawę 3500 robotów dla nowych linii produkcyjnych monachijskiego producenta aut. Roboty FANUC będą wykorzystywane do produkcji obecnych i przyszłych generacji modeli samochodów BMW.
Pierwsze roboty zostały zainstalowane już pod koniec 2019 roku. Kolejne będą wykorzystywane w najbliższych latach w niemieckich i międzynarodowych zakładach produkcyjnych BMW Group.
- Udział naszej firmy w automatyzacji linii produkcyjnych BMW jest ważnym krokiem milowym w strategicznym partnerstwie z wiodącym producentem samochodów. Dużo inwestujemy w rozwój naszych produktów i nadal rozbudowujemy naszą sieć serwisową, aby wspierać klientów na całym świecie. W przyszłości będziemy nadal rozwijać nowe technologie, w tym inteligentne roboty, które sprawią, że produkcja pojazdów stanie się jeszcze bardziej nowoczesna i efektywna - mówi Ralf Winkelmann, dyrektor zarządzający FANUC Deutschland GmbH.
W przyszłości BMW Group będzie wykorzystywać różne modele robotów FANUC - w tym nowo opracowane modele, które zostały dostosowane do indywidualnych wymagań klienta.
Roboty FANUC będą wykorzystywane przez BMW Group przede wszystkim przy budowie karoserii. Dzięki ponad 110 modelom robotów w ofercie FANUC oferuje najszerszą gamę robotów do zastosowań przemysłowych na całym świecie. Wśród nich znajdują się tak wydajne modele jak np. sześcioosiowy robot serii M-2000, który może bezpiecznie i elastycznie przenosić ładunki o wadze do 2,3 tony. Firma odnosi sukcesy nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym: na całym świecie zainstalowano już ponad 600 000 robotów FANUC.
tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku
W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.
Problemy społeczne
Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.