FANUC dostarczy 3500 robotów do monachijskiej grupy motoryzacyjnej
Producent robotów przemysłowych FANUC i grupa motoryzacyjna BMW AG podpisały umowę ramową obejmującą dostawę 3500 robotów dla nowych linii produkcyjnych monachijskiego producenta aut. Roboty FANUC będą wykorzystywane do produkcji obecnych i przyszłych generacji modeli samochodów BMW.
Pierwsze roboty zostały zainstalowane już pod koniec 2019 roku. Kolejne będą wykorzystywane w najbliższych latach w niemieckich i międzynarodowych zakładach produkcyjnych BMW Group.
- Udział naszej firmy w automatyzacji linii produkcyjnych BMW jest ważnym krokiem milowym w strategicznym partnerstwie z wiodącym producentem samochodów. Dużo inwestujemy w rozwój naszych produktów i nadal rozbudowujemy naszą sieć serwisową, aby wspierać klientów na całym świecie. W przyszłości będziemy nadal rozwijać nowe technologie, w tym inteligentne roboty, które sprawią, że produkcja pojazdów stanie się jeszcze bardziej nowoczesna i efektywna - mówi Ralf Winkelmann, dyrektor zarządzający FANUC Deutschland GmbH.
W przyszłości BMW Group będzie wykorzystywać różne modele robotów FANUC - w tym nowo opracowane modele, które zostały dostosowane do indywidualnych wymagań klienta.
Roboty FANUC będą wykorzystywane przez BMW Group przede wszystkim przy budowie karoserii. Dzięki ponad 110 modelom robotów w ofercie FANUC oferuje najszerszą gamę robotów do zastosowań przemysłowych na całym świecie. Wśród nich znajdują się tak wydajne modele jak np. sześcioosiowy robot serii M-2000, który może bezpiecznie i elastycznie przenosić ładunki o wadze do 2,3 tony. Firma odnosi sukcesy nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym: na całym świecie zainstalowano już ponad 600 000 robotów FANUC.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Infrastruktura
Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.