FANUC dostarczy 3500 robotów do monachijskiej grupy motoryzacyjnej
Producent robotów przemysłowych FANUC i grupa motoryzacyjna BMW AG podpisały umowę ramową obejmującą dostawę 3500 robotów dla nowych linii produkcyjnych monachijskiego producenta aut. Roboty FANUC będą wykorzystywane do produkcji obecnych i przyszłych generacji modeli samochodów BMW.
Pierwsze roboty zostały zainstalowane już pod koniec 2019 roku. Kolejne będą wykorzystywane w najbliższych latach w niemieckich i międzynarodowych zakładach produkcyjnych BMW Group.
- Udział naszej firmy w automatyzacji linii produkcyjnych BMW jest ważnym krokiem milowym w strategicznym partnerstwie z wiodącym producentem samochodów. Dużo inwestujemy w rozwój naszych produktów i nadal rozbudowujemy naszą sieć serwisową, aby wspierać klientów na całym świecie. W przyszłości będziemy nadal rozwijać nowe technologie, w tym inteligentne roboty, które sprawią, że produkcja pojazdów stanie się jeszcze bardziej nowoczesna i efektywna - mówi Ralf Winkelmann, dyrektor zarządzający FANUC Deutschland GmbH.
W przyszłości BMW Group będzie wykorzystywać różne modele robotów FANUC - w tym nowo opracowane modele, które zostały dostosowane do indywidualnych wymagań klienta.
Roboty FANUC będą wykorzystywane przez BMW Group przede wszystkim przy budowie karoserii. Dzięki ponad 110 modelom robotów w ofercie FANUC oferuje najszerszą gamę robotów do zastosowań przemysłowych na całym świecie. Wśród nich znajdują się tak wydajne modele jak np. sześcioosiowy robot serii M-2000, który może bezpiecznie i elastycznie przenosić ładunki o wadze do 2,3 tony. Firma odnosi sukcesy nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym: na całym świecie zainstalowano już ponad 600 000 robotów FANUC.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.