Komunikaty PR

Jak prowadzić biznes, gdy ponad 60% faktur jest płaconych po terminie?

2023-10-12  |  16:00
Biuro prasowe

Przedsiębiorcy niezmiennie borykają się z problemem zatorów płatniczych, a ze znacznymi opóźnieniami w płatnościach za wystawione faktury choć raz mierzyło się około 90 % rodzimych firm. Jak więc prowadzić biznes, gdy zachowanie płynności finansowej może okazać się wyzwaniem większym, niż przypuszczaliśmy? Kiedy poprosić o wsparcie w windykacji? 

Nierzetelni kontrahenci to bez wątpienia znany polskim przedsiębiorcom scenariusz. Szacuje się, że blisko 75 % przedsiębiorstw mierzy się z problemem przeterminowanych należności. Rzeczywistość, w jakiej przyszło nam funkcjonować, może w konsekwencji doprowadzić do problemów finansowych firm. Jakie jest więc rozwiązanie, by temu zapobiec? 

Jeśli nie chcemy działać na własną rękę, w szybkim i sprawnym odzyskaniu pieniędzy mogą pomóc nam specjaliści – firmy windykacyjne lub kancelarie. Na skalę podejmowanych działań wpływa wiele czynników. Wśród nich m.in. relacje z kontrahentem, wysokość kwoty czy czas, który upłynął od daty wymagalności. Warto także poznać sytuację dłużnika przed dostosowaniem odpowiednich narzędzi. Być może zatory pojawiły się chwilowo, a wizja dalszej współpracy sprzyja polubownemu rozwiązaniu sprawy. Z drugiej strony należy jednak pamiętać, że wraz z upływem czasu szansa na odzyskanie należności spada. Przyjmuje się bowiem, że skuteczne działania polubowne powinny być prowadzone maksymalnie do 90 dni. W sytuacji, gdy po upływie wspomnianych 3 miesięcy nierzetelny kontrahent nie ureguluje należności, sprawa powinna zostać skierowana niemal od razu na drogę sądową. 

– Nierzetelni kontrahenci to problem dotykający wszystkich przedsiębiorców. W Polsce ponad sześćdziesiąt procent faktur jest opłacanych po terminie. W 2021 roku nasz rodzimy lider branży windykacyjnej osiągnął przychód na poziomie 1,7 mld zł, co dobitnie pokazuje skalę tego problemu. Z drugiej jednak strony statystyki udowadniają, że próby odzyskania swoich należności przynoszą rezultaty, a rynek oferuje kolejne innowacje, których celem jest wsparcie firm i przyspieszenie oraz optymalizacja procesów windykacyjnych. Z pomocą przychodzi m.in. sztuczna inteligencja, która zmienia rynek, skutecznie i przy niskim nakładzie finansowym, windykując nawet najmniejsze kwoty – mówi Łukasz Weimann, Prezes spółki Cash Collector.

Firm windykacyjnych znajdziemy naprawdę wiele. Jak więc podjąć najlepszą dla swojej działalności i rodzaju sprawy decyzję w wyborze tej właściwej? Na pierwszy rzut oka każda działa podobnie. Podejmując się obsługi spraw, najpierw dąży do polubownego rozwiązania sporu. Jeśli takie działanie nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, sprawa trafia do sądu, a po kilku miesiącach do komornika. Nowością na rynku są natomiast spółki wykorzystujące technologię sztucznej inteligencji w procesach windykacyjnych. Co ciekawe, algorytmy AI z całym procesem radzą sobie równie dobrze, jak profesjonaliści. A połączenie obu tych narzędzi może wprowadzić branżową rewolucję.  

Dokładnie w taki sposób działa m.in. funkcjonujący w modelu abonamentowym Cash Collector, czyli pierwszy, w pełni zautomatyzowany system windykacyjny. Innowacyjna platforma oferuje skuteczną, wspieraną przez sztuczną inteligencję pomoc w procesach windykacyjnych nawet najmniejszych kwot - w Polsce i całej Unii Europejskiej. W ramach stałego abonamentu zapewnia klientom pełne wsparcie międzynarodowej sieci prawników i komorników współpracujących ze spółką. Ponadto prowadzenie windykacji polubownej poprzez wysyłanie przypomnień i wezwań do zapłaty oraz wsparcie w windykacji sądowej. Całość procesu, od monitoringu faktur do egzekucji, prowadzona jest na platformie internetowej i w aplikacji mobilnej, gdzie zaawansowane algorytmy AI dobierają optymalne działania do każdej sprawy, zapewniając najwyższą skuteczność. 

Mając na uwadze istniejące na rynku rozwiązania, a także ich przystępność cenową, warto powierzyć procesy windykacyjne specjalistom, a samemu skupić się na rozwoju firmy. Korzystanie z pomocy profesjonalistów może okazać się zbawienne dla płynności finansowej naszej spółki, jednocześnie pozwalając na utrzymanie dobrych relacji z kontrahentami.

Więcej informacji na temat spółki Cash Collector znajdziemy na stronie www.cashcollector.eu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe
2024-07-04 | 17:30

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG),
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.