Komunikaty PR

Ocieplenie domu „od stóp do głów”

2024-04-24  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Każdy z nas zna to powiedzenie, że „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Wraz z postępem w rozwoju materiałów ociepleniowych staje się ono coraz prawdziwsze w odniesieniu do styropianu. Jeden dom, owszem, ale każdy jego element konstrukcyjny, to inna potrzeba.     

„Jeszcze chwilę i wybór styropianu będzie budził takie emocje, jak wybór glazury do łazienki albo koloru ścian do sypialni” - żartuje Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin. W tym żarcie jest jednak sporo prawdy. Ocieplenie domu przestało być bowiem jedynie koniecznym etapem budowy domu - trzeba to zrobić, to odhaczamy i idziemy dalej. Teraz to, jak izolować dom, stało się przedmiotem dyskusji i debat. Każdy ma jakieś zdanie na ten temat.

Jest to zrozumiałe. Ocieplenie domu bezpośrednio przekłada się na zużycie energii. Im mniej potrzebujemy energii do ogrzania domu, tym niższe są rachunki. W czasach drożejącej energii liczymy przecież każdą złotówkę. Do tego dochodzi kryzys klimatyczny i rosnąca świadomość, że zużycie energii, przede wszystkim tej pochodzącej ze źródeł kopalnych, ma wpływ na ocieplanie się klimatu. Do tego wszystkiego regularnie i stosunkowo często zmieniają się przepisy dotyczące poziomu energooszczędności materiałów budowlanych oraz nieruchomości.

„Te wszystkie powody napędzają także innowacyjność w firmach takich, jak Styropmin, czy produkujących nowoczesne i efektywne materiały budowlane. Dlatego w Styropminie dużą uwagę przykładamy do tego, by projektować specjalistyczne rodzaje styropianu” - mówi Dariusz Pruszkowski.

Na czym polega specjalizacja styropianu?

Najprostszą metodą ulepszania styropianu jest poprawa jego parametrów. Od tego się zaczęło i w konsekwencji powstał styropian pasywny. Jest lepszym izolatorem niż styropian uniwersalny, a w praktyce oznacza to, że cieńsza warstwa tego styropianu „pracuje” tak samo, jak grubsza warstwa płyt uniwersalnych. Styropian pasywny jest też dobrze rozpoznawalny wśród klientów i inwestorów. To dzięki charakterystycznemu ciemnoszaremu kolorowi.

„Nadal styropian pasywny, w Styropminie to seria Passive, jest najlepszym wyborem do ocieplania ścian zewnętrznych, zarówno w przypadku nowo budowanych domów, jak i starszych, które przechodzą termomodernizację” - wskazuje Dariusz Pruszkowski.

Jednak same parametry izolacyjne styropianu to nie wszystko. Każdy element domu ma bowiem swoją charakterystykę. Na przykład - fundamenty są zanurzone w ziemi, a więc nie tylko jest tam zimno i mokro, ale dochodzi także napór ziemi. Piwnice, cokoły, tarasy to także miejsca, gdzie bliskość ziemi zwiększa ryzyko wilgoci. W przypadku stropów trzeba brać pod uwagę obciążenie.

A skoro tak, to również styropian, warstwa ocieplenia, powinien odpowiadać na te konkretne potrzeby. Tak powstały różne rodzaje płyt styropianowych.

I wodoodporny, i akustyczny

Dla ułatwienia niektóre nazwy styropianu wskazują jego przeznaczenie, np. Fundamin czy Hydromin. To płyty przeznaczone do izolacji miejsc narażonych na wilgoć - fundamentów, piwnicy, podłóg na gruncie, ale też np. stropów pod zielone dachy. „Na uwagę zasługuje jeden z najnowszych naszych produktów, czyli materiał z serii XPS PRO. Sprawdzi się tam, gdzie uniwersalny styropian mógłby ulec uszkodzeniu, ma bowiem dwie kluczowe cechy: niską nasiąkliwość i dużą wytrzymałość. Osiągnęliśmy to, stosując inną technologię produkcji, XPS PRO ma bardziej jednorodną strukturę, „zamkniętokomórkową”, dzięki temu materiał jest twardy” - wyjaśnia  doradca techniczny w Styropminie.

Z kolei do izolacji elementów poziomych (podłogi, strop) co do zasady przeznaczone są styropiany o nazwie „podkładowe”. W Styropminie to seria DP. Co ciekawe, styropian podkładowy, czyli o większej wytrzymałości na obciążenie, może mieć też dodatkową cechę. Może pomagać wyciszyć dźwięki uderzeniowe takie, jak tupanie, odgłosy biegania, stukania obcasów, po upadku przedmiotów itd. To wszystkie te dźwięki, które mogą się przedostawać między kondygnacjami. I tu rozwiązaniem jest styropian akustyczny.

„Jeśli chodzi o rozwój jakości i specjalizacji styropianu, to nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Ale już jest w czym wybierać pod kątem konkretnych potrzeb poszczególnych części domu” - podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Wejdź w wir wiosennych przygotowań z Foxy Tornado Biuro prasowe
2024-04-30 | 10:30

Wejdź w wir wiosennych przygotowań z Foxy Tornado

Wiosenna nieodmiennie kojarzy nam się z wiosennymi porządkami.Jak zdążyć ze wszystkim zanim w drzwiach staną goście? Z pomocą przychodzi Foxy Tornado – uniwersalny, niezwykle
Dom Trwałość i elegancja - gresy na elewacji
2024-04-30 | 01:00

Trwałość i elegancja - gresy na elewacji

Elewacje stanowią nie tylko nieodłączny element architektury, ale także wizytówkę każdego budynku, definiując jego charakter, styl i estetykę. Architekci
Dom Gresy na meblach - nowe spojrzenie na aranżację
2024-04-30 | 01:00

Gresy na meblach - nowe spojrzenie na aranżację

Początkowo płytki kojarzyły nam się głównie z podłogami i ścianami w kuchniach, łazienkach czy przedpokojach. Ich trwałość i łatwość w utrzymaniu czystości czyniły je

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.