Polski fintech BidFinance z finansowym zastrzykiem od Funduszu FundingBox
Polska to jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków dla inwestorów, zainteresowanych rozwojem branży finansowej. Liczba podmiotów systematycznie rośnie, a niektóre mogą poszczycić się szybkim awansem w oczach funduszy z pozycji start-upu o ciekawej koncepcji do fintechu z ogromnym potencjałem rozwoju i generowania zysków. BidFinance, na rynku polskim pierwsze fintechowe rozwiązanie budujące tak transparentny i bezpieczny standard dla branży finansowej, jeszcze niedawno startował ze swoją działalnością, a dziś ogłasza pozyskanie inwestycji od renomowanego funduszu FundingBox oraz grupy prywatnych inwestorów. Wszystko po to, aby umocnoć swoją rynkową pozycję i przyspieszyć międzynarodową ekspancję. BidFinance to polski fintech, serwis aukcyjny i narzędzie skierowane do firm, które zajmują się kupnem i sprzedażą pakietów długów, w tym m.in. banków, instytucji finansowych, firm leasingowych itp.
Inwestycja od funduszu FundingBox to znak rozpoznawczy dla wiarygodności rozwiązania BidFinance, szczególnie w oczach dużych instytucji finansowych. Fundusz ten, specjalizujący się w finansowaniu innowacyjnych projektów technologicznych, dostrzegł potencjał i wartość, jakie platforma BidFinance wnosi do sektora handlu portfelami wierzytelności.
“Dla nas to milowy krok pod wieloma względami. Po pierwsze, strategiczny sojusz z FundingBox, renomowanym graczem na międzynadrodowej arenie inwestycyjnej, wnosi bogactwo wiedzy i zasobów, umożliwiając BidFinance wejście na nowe rynki. Wspólnie mamy szansę wytyczyć nowe ścieżki i otworzyć możliwości globlanego rozwoju. Inwestycja ta nie tylko napędzi rozwój BidFinance, ale i umożliwi rozbudowę dodatkowych funkcjonalności platformy aukcyjnej.” - powiedział Żenia Karastoyanov, CEO Bidfinance.
Wzrost bezpieczeństwa i rentowności sprzedaży portfeli
BidFinance jest platformą aukcyjną, która zmienia sposób, w jaki firmy handlują portfelami wierzytelności. Zapewnia efektywność, przejrzystość a tym samym bezpieczeństwo transakcji sprzedaży. Rozwiązanie to umożliwia przedsiębiorstwom, w tym dużym instytucjom finansowym, takim jak banki, telekomy, czy firmy leasingowe - sprzedawanie portfeli długów w sposób cyfrowy, z wykorzystaniem rywalizacji kupujących w trakcie aukcji real time - to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku.
BidFinance dotychczas rozwijało się w ramach Digital Ocean Ventures, pierwszego inwestora w zespole założycielskim. Startup studio Digital Ocean Ventures działa na rzecz wsparcia i
rozwoju młodych przedsiębiorstw, oferując nie tylko kapitał, lecz także ekspertyzę i sieć kontaktów w celu przyspieszenia procesu wzrostu. Partnerzy funduszu wywodzą się z branży bankowej. Pozyskane w ramach inwestycji środki pozwolą na dalszy rozwój technologiczny oraz skoncentrowanie się na realizacji ambitnych celów, jakie BidFinance planuje na przyszłość.
O BidFinance
BidFinance to platforma, która rewolucjonizuje obrót portfelami wierzytelności za pośrednictwem nowoczesnej aukcji internetowej, co pozwala spotkać się zarówno Sprzedającym jak i Kupującym w jednym miejscu. To narzędzie, które dzięki transparentności, prostocie i szybkości działania wspiera obie strony transakcji w procesie przetargowym, zapewniając jednocześnie najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie wymiany informacji. Przejrzysta i intuicyjna w obsłudze platforma znacząco ułatwia proces handlu wierzytelnościami i pozwala na szybsze osiągnięcie celów biznesowych. Jesteśmy członkiem takich organizacji branżowych, jak: Polski Związek Instytucji Pożyczkowych, Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami, Fintech Poland.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.