Polski fintech BidFinance z finansowym zastrzykiem od Funduszu FundingBox
Polska to jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków dla inwestorów, zainteresowanych rozwojem branży finansowej. Liczba podmiotów systematycznie rośnie, a niektóre mogą poszczycić się szybkim awansem w oczach funduszy z pozycji start-upu o ciekawej koncepcji do fintechu z ogromnym potencjałem rozwoju i generowania zysków. BidFinance, na rynku polskim pierwsze fintechowe rozwiązanie budujące tak transparentny i bezpieczny standard dla branży finansowej, jeszcze niedawno startował ze swoją działalnością, a dziś ogłasza pozyskanie inwestycji od renomowanego funduszu FundingBox oraz grupy prywatnych inwestorów. Wszystko po to, aby umocnoć swoją rynkową pozycję i przyspieszyć międzynarodową ekspancję. BidFinance to polski fintech, serwis aukcyjny i narzędzie skierowane do firm, które zajmują się kupnem i sprzedażą pakietów długów, w tym m.in. banków, instytucji finansowych, firm leasingowych itp.
Inwestycja od funduszu FundingBox to znak rozpoznawczy dla wiarygodności rozwiązania BidFinance, szczególnie w oczach dużych instytucji finansowych. Fundusz ten, specjalizujący się w finansowaniu innowacyjnych projektów technologicznych, dostrzegł potencjał i wartość, jakie platforma BidFinance wnosi do sektora handlu portfelami wierzytelności.
“Dla nas to milowy krok pod wieloma względami. Po pierwsze, strategiczny sojusz z FundingBox, renomowanym graczem na międzynadrodowej arenie inwestycyjnej, wnosi bogactwo wiedzy i zasobów, umożliwiając BidFinance wejście na nowe rynki. Wspólnie mamy szansę wytyczyć nowe ścieżki i otworzyć możliwości globlanego rozwoju. Inwestycja ta nie tylko napędzi rozwój BidFinance, ale i umożliwi rozbudowę dodatkowych funkcjonalności platformy aukcyjnej.” - powiedział Żenia Karastoyanov, CEO Bidfinance.
Wzrost bezpieczeństwa i rentowności sprzedaży portfeli
BidFinance jest platformą aukcyjną, która zmienia sposób, w jaki firmy handlują portfelami wierzytelności. Zapewnia efektywność, przejrzystość a tym samym bezpieczeństwo transakcji sprzedaży. Rozwiązanie to umożliwia przedsiębiorstwom, w tym dużym instytucjom finansowym, takim jak banki, telekomy, czy firmy leasingowe - sprzedawanie portfeli długów w sposób cyfrowy, z wykorzystaniem rywalizacji kupujących w trakcie aukcji real time - to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku.
BidFinance dotychczas rozwijało się w ramach Digital Ocean Ventures, pierwszego inwestora w zespole założycielskim. Startup studio Digital Ocean Ventures działa na rzecz wsparcia i
rozwoju młodych przedsiębiorstw, oferując nie tylko kapitał, lecz także ekspertyzę i sieć kontaktów w celu przyspieszenia procesu wzrostu. Partnerzy funduszu wywodzą się z branży bankowej. Pozyskane w ramach inwestycji środki pozwolą na dalszy rozwój technologiczny oraz skoncentrowanie się na realizacji ambitnych celów, jakie BidFinance planuje na przyszłość.
O BidFinance
BidFinance to platforma, która rewolucjonizuje obrót portfelami wierzytelności za pośrednictwem nowoczesnej aukcji internetowej, co pozwala spotkać się zarówno Sprzedającym jak i Kupującym w jednym miejscu. To narzędzie, które dzięki transparentności, prostocie i szybkości działania wspiera obie strony transakcji w procesie przetargowym, zapewniając jednocześnie najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie wymiany informacji. Przejrzysta i intuicyjna w obsłudze platforma znacząco ułatwia proces handlu wierzytelnościami i pozwala na szybsze osiągnięcie celów biznesowych. Jesteśmy członkiem takich organizacji branżowych, jak: Polski Związek Instytucji Pożyczkowych, Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami, Fintech Poland.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.