Firma LPP wynajęła 64 000 m kw. w Panattoni Park Tricity South II
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, po raz kolejny dostarczy powierzchnię pod e-commerce gdańskiej firmy LPP – największego producenta odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej. Właściciel marek Sinsay, Cropp, Reserved, House i Mohito zajmie ok. 64 000 m kw. w ramach dwóch budynków Panattoni Park Tricity South II i rozpocznie operacje w obiektach już w kwietniu 2022 r. Inwestycja zostanie przygotowana pod realizację zamówień internetowych, a także obsługę zwrotów. Lokalizacja magazynu blisko portów oraz kluczowych węzłów drogowych pozwoli na dotarcie do licznych rynków europejskich.
E-commerce potrzebuje zaufanego partnera. Panattoni po raz kolejny dostarczy powierzchnię pod e-commerce dla grupy LPP. Deweloper przygotuje blisko 64 000 m kw. w ramach Panattoni Park Tricity South II. Zapotrzebowanie na nowy magazyn to naturalny efekt wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej właściciela marek Sinsay, Cropp, Reserverd, House i Mohito, która w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 wzrosła o blisko 30% r/r i stanowi dziś już 22% w przychodach firmy. W Panattoni Park Tricity South II prowadzone będą procesy kompletacji zamówień i obsługi zwrotów. Przedsiębiorstwo skorzysta z dwóch obiektów parku, które zostaną połączone przez Panattoni specjalnym łącznikiem. Deweloper przygotuje również kombi-doki, które obsłużą zarówno małe samochody dostawcze, jak i ciężarowe. Ponadto zadba o zwiększony dostęp światła dziennego w strefie kompletacji. Wcześniej, w 2018 roku, spółka LPP wynajęła 30 000 m kw. w Panattoni Park Gdańsk III.
- "Rosnące zainteresowanie naszych klientów zakupami e-commerce i postępująca cyfryzacja handlu sprawiły, że w LPP mocno postawiliśmy na rozwój powierzchni magazynowych dedykowanych sprzedaży internetowej. Nasza decyzja o wyborze obiektu w Panattoni Tricity South II nie była przypadkowa. Dotychczasowa współpraca z deweloperem i jego niezwykle elastyczne podejście do naszych potrzeb były głównymi czynnikami, które skłoniły nas do podpisania kolejnej umowy. Na chwilę obecną jest to nasz największy kontrakt na wynajem magazynu dedykowanego obsłudze e-commerce. Obiekt powiększy nasz obecny potencjał magazynowy typu Fulfillment Center o ponad 30%" - wyjaśnia Sebastian Sołtys, dyrektor logistyki LPP.
Sprzedaż online szansą dla polskich przedsiębiorstw. Lokalizacja w Panattoni Park Tricity South II pozwoli spółce LPP na obsługę licznych rynków zagranicznych. Centrum dystrybucyjne położone jest niedaleko autostrady A1, a także blisko kluczowych dróg krajowych (S6 i S7), co pozwala na sprawne dotarcie zarówno do granicy zachodniej, południowej, jak wschodniej. Dodatkowo miejscowość zapewnia dostęp do sieci kolejowej, która łączy ją z Gdańskiem, Warszawą, Bratysławą i Wiedniem. Naturalnym atutem tej lokalizacji jest także bliskość Portu Gdańskiego, z którego pośrednio będą korzystać najemcy. Obsługuje on towary przypływające z całego świata – m.in. Chin, USA, Singapuru, czy kilkunastu krajów europejskich. – „Sprzedaż grupy LPP na rynkach zagranicznych stanowi już ponad 60 proc. wpływów, dlatego naturalnym staje się rozbudowa infrastruktury, która pozwoli sprawnie obsłużyć te kierunki. Polska w ostatnich latach stała się bardzo konkurencyjnym rynkiem w kontekście obsługi międzynarodowego e-commerce. Dostrzegły to przedsiębiorstwa zagraniczne, ale korzystają na tym również firmy Polskie, takie jak LPP, które z obiektu wynajętego niemal pod domem – w Gdańsku – może obsługiwać liczne rynki europejskie”. – mówi Martyna Sochaczewska, Senior Leasing Manager z Panattoni i dodaje: - „Cieszę się, że rodzima firma, która osiągnęła sukces międzynarodowy ponownie nam zaufała”.
Panattoni Park Tricity South II to park logistyczny składający się z dwóch hal magazynowych klasy A o łącznej powierzchni ok. 75 600 m kw., z czego dotychczas oddano 26 000 m kw. Kompleks oferuje wynajęcie powierzchni dostosowanej zarówno do procesów magazynowych, jak i produkcyjnych. Inwestycja jest wyposażona w inteligentny system zarządzania budynkiem (BMS), pozwalający na automatyczne sterowanie w obiektach energią elektryczną, ogrzewaniem, wentylacją, czy oświetleniem LED. Ponadto deweloper zastosował m.in. rozwiązania ograniczające zużycie wody oraz system sczytywania tablic rejestracyjnych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.