Komunikaty PR

GLS ze Złotym Certyfikatem EcoVadis

2022-03-25  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

W globalnym, niezależnym rankingu zrównoważonego rozwoju Grupa GLS uzyskała bardzo wysokie oceny. Znalazła się wśród 7% najlepszych firm z branży pocztowej, kurierskiej i multimodalnego transportu towarów.

EcoVadis to międzynarodowy, prestiżowy ranking zrównoważonego rozwoju. Ocenia ponad 90 tys. firm ze 150 krajów z całego świata, z różnych branż. Co bierze pod uwagę? To szereg wskaźników i kluczowe aspekty związane ze zrównoważonym rozwojem, w tym wymiar ekologiczny działalności firmy, społeczny, zasady etyczne czy charakter łańcucha dostaw.

Ocena EcoVadis opiera się na najwyższych międzynarodowych standardach, takich jak: Dziesięć Zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI), norma ISO 26000, plan działania CERES oraz Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka.

W najnowszym rankingu Grupa GLS została nagrodzona Złotym Certyfikatem EcoVadis. To oznacza, że należy do elitarnego grona najbardziej zrównoważonych firm kurierskich w Europie. Tak wysoka ocena odzwierciedla wysiłki firmy w całym spektrum społecznej odpowiedzialności biznesu.

Jednolita strategia sieciowa

Wynik Grupy GLS w zakresie wpływu na środowisko, wynoszący 80/100, plasuje firmę wśród 7% najwyżej ocenianych firm w sektorze. Ten wynik w dziedzinie ochrony środowiska jest rezultatem długoterminowej strategii firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Od ponad dziesięciu lat Grupa GLS aktywnie poszukuje i wdraża sposoby na zmniejszenie swojego wpływu na środowisko, podobnie jak jej lokalni partnerzy transportowi.

Co istotne, Grupa GLS wprowadziła jednolitą strategię, aby zmaksymalizować swój wpływ i zapewnić, że know-how i wysiłki są dzielone w całej sieci międzynarodowej. O sukcesie tej strategii świadczy fakt, że zeszłoroczna ocena Silver, przyznana GLS w rankingu EcoVadis, została w tym roku podniesiona do Gold.

Zachęcający znak

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy GLS w zakresie ochrony środowiska opiera się na redukcji, unikaniu i kompensacji emisji, przy czym te dwie pierwsze kwestie są traktowane priorytetowo.

Jesteśmy zaangażowani w tworzenie zrównoważonej organizacji, która spełnia potrzeby otaczającego nas świata – mówi Martin Seidenberg, CEO Grupy GLS. – Jestem dumny, że w Grupie GLS podejmujemy bezpośrednie kroki, które mają tak pozytywny wpływ i pomagają nam w dążeniu do naszego wspólnego celu, jakim jest stworzenie zrównoważonego świata przyszłości. Złoty Certyfikat EcoVadis jest dowodem na to, że jesteśmy na dobrej drodze, a także zachętą do dalszego doskonalenia naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – zaznacza.

Działania podejmowane przez GLS Poland są spójne ze strategią całej Grupy. Dotyczy to oczywiście wszystkich aspektów związanych ze zrównoważonym rozwojem, a firma dostosowuje rozwiązania do lokalnych warunków. Dlatego np. w centrach największych miast w Polsce wprowadza rowery kurierskie. Zielona energia w coraz większym stopniu zasila również infrastrukturę bazową operatora.

Weszliśmy już na drogę do klimatycznej neutralności. Mamy ambitny plan, by w 2030 roku dostarczać 50% krajowych paczek przy użyciu nisko- lub zeroemisyjnych środków transportu. Zrównoważony rozwój traktujemy priorytetowo. Wyznaczamy sobie pod tym względem ambitne i wymierne cele, strukturalnie wpisane w naszą długofalową strategię rozwoju – podsumowuje Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.