Przedsiębiorcy z Podlasia zaprezentują się w Paryżu
Osiem przedsiębiorstw z Podlasia weźmie udział w kwietniowym podlaskim seminarium biznesowym w Paryżu organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Sektor metalowy będzie reprezentować między innymi alu-frost, firma z Sowlan specjalizująca się w produkcji stalowych akcesoriów samochodowych i cięciu laserem.
Swoje zgłoszenie wysłało 17 lokalnych przedsiębiorstw. W procesie rekrutacji wyłoniono osiem, które pojadą do Francji: cztery zajmujące się obróbką metalu (alu-frost, Art-Motor, Inter-Tech, Jazon) i cztery z branży spożywczej i FMCG (4 Szpaki, BioPlant Natura, Brand Distribution, Truders Dystrybucja). Każdą firmę reprezentować będzie jeden przedstawiciel.
Podlaskie seminarium biznesowe w Paryżu odbędzie się 6 kwietnia w centrum biznesowym Pullman Paris La Défense. Jak informuje Urząd Marszałkowski jego celem jest: „promocja gospodarcza województwa podlaskiego na rynku francuskim, wsparcie lokalnych przedsiębiorców oraz nawiązanie i rozwijanie relacji biznesowych z partnerami zagranicznymi”. Dlatego wszyscy uczestnicy zapraszają zainteresowanych współpracą biznesmenów z Francji i krajów sąsiednich do kontaktu podczas wizyty, która potrwa od 4 do 8 kwietnia. Agenda przewiduje zarówno prezentacje firm, jak i spotkania match-makingowe z zagranicznymi partnerami oraz późniejsze rozmowy kuluarowe.
Przedsiębiorcy z Podlasia liczą głównie na to, że podczas seminarium nawiążą nowe, rokujące kontakty biznesowe, dzięki którym zwiększą zasięg i obroty. Podobnie jest w przypadku alu-frost. Głównym asortymentem i towarem eksportowym firmy są akcesoria samochodowe - nakładki na zderzak i stopnie samochodowe oraz podstopnice. Alu-frost wytwarza je do ponad 40 popularnych modeli. Większość produkcji, aż 70 proc., kierowana jest na rynek zachodni.
- Mamy kliku stałych odbiorców akcesoriów samochodowych z Francji. Jeszcze więcej z Holandii, którzy dystrybuują je także na rynek francuski. Wiele sobie obiecujemy po paryskim seminarium w kontekście pozyskania nowych klientów, bo popyt na nasze wyroby w tym rejonie Europy zdecydowanie jest - mówi Monika Piłasiewicz, kierownik marketingu w alu-frost, która weźmie udział w wizycie. - Liczymy też na to, że przy okazji wypromujemy nasze usługi ciecia laserem. Ponieważ dysponujemy parkiem maszynowym, w tym zaawansowanymi wycinarkami laserowymi, umożliwiającymi nam wykonywanie zleceń unikatowych w skali całej Europy.
Przedstawicielka alu-frost zachęca zainteresowanych francuskich przedsiębiorców do uczestnictwa w seminarium (można się zgłosić e-mailowo: marketing@alufrost.pl), by później, podczas bezpośredniego spotkania móc porozmawiać o swoich potrzebach i oczekiwaniach.
Seminarium organizowane jest w ramach projektu Promocja gospodarcza Województwa Podlaskiego „Podlaskie – naturalna droga rozwoju”. Realizowany jest on dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.