Wsparcie dla firm, które prowadziły działania handlowe na Wschodzie
W samej Ukrainie działało do tej pory ponad 1000 polskich firm. Z kolei na Białorusi 400. Polski eksport na rosyjski rynek wyniósł 8,1 mld zł w pierwszym kwartale 2021 r. Skala zakłóceń spowodowanych konfliktem, jakie odczują polscy przedsiębiorcy będzie relatywnie wysoka. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy specjalizują się w marketingu eksportowym, poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju oraz zarządzaniu kryzysowym.
Zaangażowanie w pomoc
Polskie społeczeństwo ruszyło z pomocą potrzebującym. Jak podaje sondaż Pollster - już 3 na 4 Polaków było lub jest zaangażowanych w pomoc uchodźcom z Ukrainy. Pomagają zarówno firmy, jak i pojedyncze osoby. Dostarczamy jedzenie, środki higieniczne, ale także dokonujemy wpłat pieniężnych. To niesamowite wsparcie zauważalne jest nie tylko przez samych potrzebujących, ale także przez dziennikarzy zagranicznych redakcji.
Polski przedsiębiorca także odczuł straty
Sytuacja na Wschodzie niestety może wpłynąć negatywnie na część polskich firm. To fakt. Liczby mówią same za siebie. Jak podaje Eurostat w 2021 r. łączna wartość eksportu na Ukrainę oraz Rosję i Białoruś wyniosła 16 mld euro. Wyższy niż w większości krajów Unii Europejskiej udział tych krajów w rodzimym handlu zagranicznym dodatkowo wpływa na funkcjonowanie polskiego biznesu. Wiele polskich firm eksportujących na wschód zadaje sobie właśnie pytanie „co dalej?”.
- Przedsiębiorstwa, których model biznesowy opierał się głównie na eksporcie do krajów zaangażowanych w konflikt natychmiast odczuły jego skutki – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. - Stąd pomysł na wsparcie ich w wyborze dalszej drogi działania. Nawet tydzień, a co dopiero miesiąc „przeczekania” sytuacji może wpłynąć na dalsze „być albo nie być” firmy. Nasi specjaliści przeanalizują sytuację tych podmiotów i podpowiedzą, jak znaleźć odpowiedź na pytanie o dalszy kierunek rozwoju – dodaje ekspert.
Aby uniknąć stagnacji
Ważne, aby uświadomić sobie, że mimo sytuacji na Wschodzie rynek nie zrobi pauzy. Działa dalej. Ludzie wciąż potrzebują pracy (z której finansują, chociażby wsparcie dla Ukrainy). Konsumenci potrzebują produktów i usług. Obieg pracy i pieniądza nie powinien zostać zachwiany. Dlatego tak istotne jest, aby już teraz rozpocząć planowanie dalszych działań. Działań, które jeśli nie teraz, to w dłuższej perspektywie pozwolą firmie wzrastać i rozwijać się.
Jaką pomoc możesz uzyskać?
Wśród obszarów wsparcia znajdują się:
- Marketing eksportowy, w tym analiza działań marketingowych i sprzedażowych na rynkach zagranicznych;
- Weryfikacja możliwości wykorzystania konkretnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych;
- Przygotowanie strategii marketingowej;
- Konsultacje biznesowe – analizy SWOT;
- Coaching biznesowy;
- Zarządzanie kryzysowe.
Zainteresowane firmy proszone są o kontakt: kontakt@commplace.pl
* źródło: Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.