Komunikaty PR

Znakowanie opakowań – zalety aplikacji etykiet

2022-04-08  |  01:00
Biuro prasowe

Opakowania możemy znakować na różne sposoby, ale w przypadku opakowań zbiorczych lub palet wciąż najpopularniejszą praktyką jest aplikacja etykiet. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się jednak na automatyzację tego procesu. Jakie są metody i zalety automatycznego etykietowania?

 

Metody automatycznego etykietowania

W przemyśle opakowaniowym często mamy do czynienia z pudełkami kartonowymi, pełniącymi rolę opakowań zbiorczych. Do ich płaskich, regularnych powierzchni etykiety przyklejają się z łatwością, dlatego bez obaw możemy znakować je przy pomocy automatycznych aplikatorów. Wyróżniamy dwie najpopularniejsze metody takiego etykietowania – Wipe On i Tamp Blow. Pierwsza z nich doskonale sprawdza się nawet w naklejaniu długich etykiet i jest odpowiednia tam, gdzie liczy się jak największa wydajność znakowania. Stosując ją musimy jednak zadbać o to, aby prędkość linii transportującej produkty w opakowaniach była zsynchronizowana z tempem pracy aplikatora. Znaczenie ma również powtarzalne pozycjonowanie opakowania na przenośniku.

 

Takich wymagań nie ma przy aplikacji metodą Tamp Blow. To metoda pneumatyczna, w której używa się sprężonego powietrza. Najprościej mówiąc – etykieta nadmuchiwana jest na powierzchnię opakowania i zwykle jest to wystarczający zabieg, aby została do niego solidnie przyklejona. Dociśnięcie wymagane jest jedynie w sporadycznych przypadkach, na przykład wtedy, gdy etykieta naklejana jest na bok opakowania lub palety o nieregularnym kształcie.

 

Jaką metodę wybrać?

Spośród dwóch wymienionych metod automatycznego etykietowania to metoda Tamp Blow jest bardziej rekomendowana dla znakowania kartonów czy palet etykietą logistyczną. Lepiej wypada także w porównaniu precyzji etykietowania, choć najlepsze efekty osiąga się, gdy aplikacja odbywa się na nieruchomym opakowaniu.

 

– Klienci, którzy planują wdrożyć u siebie automatyczne znakowanie w technologii Tamp Blow, powinni rozważyć profesjonalny aplikator, np. Label-Aire 3138NV. To urządzenie przeznaczone do zastosowań przemysłowych, które wyróżnia się pod względem niezawodności, precyzji aplikacji i funkcjonalności. Przystosowane jest do współpracy z najnowszymi modułami drukującymi Zebra serii ZE5X1 (511, 511R, 521, 521R). Można zintegrować go z wagą dynamiczną, a nawet z robotami odpowiedzialnymi za przenoszenie opakowań, dzięki czemu doskonale sprawdzi się w nowoczesnych, w pełni zautomatyzowanych zakładach produkcyjnych – tłumaczy Michał Wąs, specjalista od systemów automatycznego druku i aplikacji etykiet Print&Apply w firmie Etisoft.

 

Zalety automatyzacji procesu drukowania i naklejania etykiet

Automatyczne etykietowanie w przemyśle opakowaniowym ma szereg zalet. Na pierwszy plan zwykle wysuwane są oszczędności, wynikające z tego, że nie musimy zatrudniać do tej czynności osobnego pracownika. Ponadto, w produkcji seryjnej duże znaczenie ma to, aby etykietowanie przebiegało sprawnie, a etykieciarki przemysłowe są nieporównywalnie wydajniejsze niż człowiek.

 

Nie sposób pominąć aspektów bezpieczeństwa, a w przypadku automatycznego etykietowania opakowań możemy rozpatrywać je w dwóch wymiarach. Po pierwsze, wykluczenie udziału człowieka z procesu znakowania opakowań jest jednoznaczne z tym, że nie musi on być obecny w strefie, gdzie istnieje duże ryzyko wypadków przy pracy. Po drugie zaś, znakowanie przeprowadzane w sposób automatyczny znacznie redukuje ryzyko pomyłek.

 

Jak wdrożyć automatyczne etykietowanie w firmie? Stawiając na wsparcie profesjonalnego partnera. – Nasi klienci mogą liczyć na kompleksowe wsparcie we wdrożeniu systemu etykietowania, począwszy od sprzedaży aplikatora etykiet, po jego montaż, konfigurację na linii produkcyjnej i stałe wsparcie serwisowe. Dysponujemy także różnymi rodzajami etykiet przemysłowych i profesjonalnymi drukarkami do etykiet – wylicza ekspert z Etisoft. Błędna etykieta to problem, z którym trzeba się później mierzyć na każdym etapie łańcucha dostaw, a zwroty towarów generują koszty, wydłużają proces obsługi klienta końcowego i negatywnie wpływają na reputację firmy. Zdecydowanie lepiej tego unikać.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Prawo

Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą

Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.