Firmy IT zwalniają w USA, bo wolą tańszych pracowników z Polski
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
Już ponad 151 tys. pracowników IT straciło pracę w firmach technologicznych w USA w tym roku, według branżowego licznika zwolnień uruchomionego przez CrunchBase. Tylko w minionym tygodniu pracę straciło blisko 1 tys. pracowników w różnych firmach. Jak jednak zwraca uwagę Huntly.ai, platforma umożliwiająca rekrutację z wykorzystaniem społeczności rekruterów IT, nie oznacza to zamrożenia rekrutacji w IT za oceanem. Po prostu ma miejsce masowa rezygnacja z drogiej kadry w Stanach Zjednoczonych i tradycyjnej rekrutacji na rzecz pracowników znacznie tańszych, a o podobnych kwalifikacjach z krajów Europy Wschodniej, w tym w przede wszystkim z Polski.
Rekrutacja pracowników w Stanach Zjednoczonych jest dość kosztowna, bo według organizacji SHRM koszty zatrudnienia na stanowiska średniego szczebla w różnych branżach wynoszą 4683 USD. W przypadku pozycji na wyższe stanowiska cena ta wzrasta do 28329 USD. W branży technologicznej te ceny są jeszcze wyższe. Nic dziwnego, że te wysokie koszty rekrutacji skłaniają amerykańskie firmy technologiczne do poszukiwania innowacyjnych sposobów radzenia sobie z trudnościami gospodarczymi. Obejmuje to zatrudnianie programistów w regionach offshore i korzystanie z tańszych sposobów na rekrutację. Uruchomiony niedawno w Polsce rynek rekrutacji IT Huntly pomaga firmom IT w obu tych zadaniach.
Nadiia Kovalchuk, wiodąca IT Recruiter z zespołu Huntly, zwraca uwagę, że jednym z głównych powodów tych wysokich kosztów jest wynagrodzenie dla agencji rekrutacyjnych. Liczy ono nawet 15-20% wysokości rocznego wynagrodzenia programisty. Wyższe o niemal 200 proc. są także pensje. Na przykład w USA średni poziom wynagrodzenia dla osób na stanowisku Software Engineer lub Data Scientist wynosi 135 tys. dolarów rocznie, a w Polsce ok. 42 tys. USD. Dzięki niższym wynagrodzeniom maleją w naszym kraju także koszty rekrutacji, które wynoszą 6,3-8,4 tys. USD. Dodatkowo, amerykańskie firmy mogą jeszcze zmniejszać te wydatki dzięki Huntly, który zapewnia dostęp do ponad 150 rekruterów IT w Europie Wschodniej i umożliwia pracodawcom samodzielne określenie wysokości premii za udane rekrutacje. Zwykle wynosi ona połowę miesięcznego wynagrodzenia, czyli około 2-5 tys. dolarów, w zależności od stanowiska. Huntly otrzymuje również niewielką opłatę za początkową selekcję rekomendowanych pracowników.
"Wykorzystanie społeczności rekruterów skupionych wokół Huntly wywraca do góry nogami rynek rekrutacji IT. Dzięki nam proces rekrutacji jest nawet czterokrotnie tańszy w porównaniu do średnich cen na rynku i trwa krócej. Oprócz szybkości i niskich kosztów, zapewniamy także wysoką jakość: czterech spośród pięciu kandydatów wysłanych przez rekruterów Huntly otrzymuje zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną dzięki dokładnej wstępnej selekcji. Jako marketplace specjalizujący się w rekrutacji IT w Europie Wschodniej, widzimy ogromny wzrost zainteresowania naszymi usługami ze strony firm amerykańskich" - powiedziała Nadiia Kovalchuk z Huntly.
Ostatnio platforma Huntly została także udostępniona dla wszystkich firm IT działających w Polsce, umożliwiając im bezpłatne publikowanie ofert pracy i redukcję kosztów rekrutacji w podobny sposób, jak ma to miejsce w przypadku firm technologicznych z USA. Mogą one szukać pracowników nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy Wschodniej.
Do tej pory Huntly wspierało rekrutacje prowadzone przez wiodące firmy technologiczne ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej, w tym dla Unifly, Paessler, ChromaWay, LivePerson i wielu innych. Huntly ma swoją siedzibę w Kalifornii i zostało stworzone przez grupę programistów Meta i rekruterów IT, którzy od lat są zawodowo związani z branżą IT. Więcej o nowej Huntly oraz jej nowej ofercie dla firm IT z Polski można znaleźć tutaj.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.