Komunikaty PR

Firmy przekonały się do chmury, e-teczek pracowniczych i odczytu dokumentów

2020-02-28  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Materiał prasowy
Symetria PR

Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr

O 156% wzrosła liczba wprowadzanych do systemu elektronicznych dokumentów kadrowych, o 47% liczba wystawionych e-faktur sprzedażowych, a o 30% – odczytanych stron dokumentów. SaldeoSMART podsumowuje rok 2019, porównując aktywność użytkowników swojego rozwiązania dla księgowych i biur rachunkowych w latach 2018 i 2019.

Ponad 17,5 mln – tyle stron dokumentów przetworzyli za pomocą systemu SaldeoSMART jego użytkownicy w 2019 roku. Wystawili też blisko 940 tys. faktur sprzedażowych. Odczytali 62 tys. wyciągów bankowych. Wysłali do swoich klientów niemal 76 tys. rozliczeń księgowych i dodali do systemu 66 tys. dokumentów kadrowych, czyli o 156% więcej niż w 2018 r.

Co ciekawe, jeszcze w 2015 roku użytkownicy przetworzyli niecałe 2 mln stron dokumentów. To oznacza, że w ciągu 5 lat odczytywanie, czyli automatyczne wprowadzanie dokumentów do programów księgowych zamiast ręcznego ich przepisywania, stało się podstawą pracy księgowych i biur rachunkowych. Wpływ na to miała na pewno także możliwość dodawania dokumentów przez udostępnioną w 2019 roku aplikację mobilną. Ale to niejedyna zmiana.

- Porównując dwa ostatnie lata, widzimy wyraźny wzrost zainteresowania prowadzeniem akt pracowniczych w formie elektronicznej. E-teczki to kilka bardzo pożądanych benefitów. Po pierwsze, pracodawcy i kadrowi mają wszystkie dokumenty zawsze w jednym miejscu. Po drugie, czas archiwizacji takich dokumentów wynosi 10 lat, jest zatem znacznie krótszy niż w przypadku papierowych akt. Po trzecie, mają do nich dostęp także pracownicy – mówi Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE, producenta systemu SaldeoSMART.

W polskim biznesie utrzymuje się trend elektronicznej organizacji pracy z dokumentami, zarówno w firmach, jak i w biurach rachunkowych. Obieg dokumentów to rozwiązanie nie tylko dla dużych, ale coraz częściej także dla mikro i małych przedsiębiorstw. Na koniec 2019 roku z tej funkcjonalności systemu SaldeoSMART korzystało ponad 60% więcej przedsiębiorstw niż rok wcześniej. Coraz częściej interesują się nią również biura rachunkowe. 

- W 2018 obieg dokumentów w biurach rachunkowych stanowił 20% wszystkich wdrożeń tego pakietu, a w 2019 już 32%. To pokazuje jasno, że już nie tylko przedsiębiorstwa, ale także samodzielne biura odczuwają potrzebę zaoferowania takiej opcji swoim klientom lub uporządkowania własnej pracy nad dokumentami – wyjaśnia Krzysztof Wojtas.

Rośnie zaufanie do chmury i zewnętrznych specjalistów

Przedsiębiorcy coraz bardziej ufają także chmurze. W ostatnich dwóch latach wyraźnie spadła liczba lokalnych instalacji oprogramowania.

- To dobry znak – zauważa Krzysztof Wojtas z SaldeoSMART. – Firmy przestają myśleć, że system jest bezpieczny tylko wtedy, gdy znajduje się na ich serwerach, niemal pod kluczem. W rzeczywistości skorzystanie z profesjonalnych rozwiązań online, takich jak SaldeoSMART, gwarantuje stałe aktualizacje i ciągłe dostosowywanie aplikacji do najnowszych standardów bezpieczeństwa. Co ważne dla naszych klientów, system, który im udostępniamy online, fizycznie jest umieszczony na naszych serwerach. Mają więc pewność, że o jego bezpieczeństwo dba firma, którą znają.

Z SaldeoSMART korzysta dziś ponad 80 tys. firm. To ponad 35% więcej niż na koniec 2018 roku. Użytkownicy systemu są aktywni i chętnie zgłaszają swoje potrzeby do Biura Obsługi Klienta. W 2019 roku BOK przyjął 9,5 tys. zgłoszeń, czyli około 38 dziennie.

- Tworzenie oprogramowania IT to nieustająca praca – ta programistyczna, związana z wprowadzaniem na rynek nowych wersji systemów czy nowych funkcjonalności, ich testowaniem i aktualizowaniem, oraz doradcza. Użytkowników nie można pozostawić samych sobie. Przeciwnie, trzeba ich wspierać w codziennej pracy, tłumaczyć, odpowiadać na pytania. Naszym zadaniem jako producenta nie jest wcale dostarczenie systemu, ale edukowanie i pokazywanie, jak optymalnie i wydajnie pracować z wykorzystaniem narzędzia, które im dajemy. Taka pomoc jest dla nich ważna i cenna – podsumowuje Krzysztof Wojtas.

W 2019 roku krakowska spółka wprowadziła do swojej oferty pakiet Moja Firma, skierowany do małych przedsiębiorstw, oraz Panel Kontrahenta dla mikro firm, służący jako kanał odbioru faktur wystawianych w SaldeoSMART. W jej portfolio pojawiło się także rozwiązanie dla biur rachunkowych – Zarządzanie Biurem.

Zespół programistyczny firmy zrealizował 1146 zadań. Jego aktywność jest duża od początku istnienia produktu, bowiem spółka stawia na ciągły rozwój swojego systemu, aby na bieżąco proponować użytkownikom nowości dopasowane do ich potrzeb.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Symetria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.