FTL – bezpośredni, niezawodny i bezproblemowy sposób wysyłki towarów
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Nadawcy stale rozwijają się, aby nadążyć za coraz wyższymi oczekiwaniami klientów. Wiodące firmy transportowe i logistyczne, takie jak C.H. Robinson idą w ich ślady, opracowując technologie i strategie, które pozwolą im zapewnić szybkie, wydajne i jednocześnie niezawodne rozwiązania transportowe. Jednym z nich jest transport FTL.
Niezawodny transport w całej Europie
Sam skrót FTL pochodzi od trzech angielskich słów – Full, Truck i Load. To taki rodzaj transportu, w którym ciężarówka jest w pełni załadowana i przewozi wszystkie towary bezpośrednio od nadawcy do odbiorcy ładunku. Strategia transportu FTL zakłada, że na trasie nie ma przeładunków towaru. Dlatego też ten rodzaj transportu jest zalecany do przewozu delikatnych lub niebezpiecznych produktów, które mogłyby ulec uszkodzeniu podczas takiego przeładunku. FTL jest również powszechnie wybierany jako najlepszy sposób transportu na trasach transgranicznych.
„Połączenie rozwiązań transportowych FTL, wiodącej w branży technologii, która zapewnia widoczność w łańcuchu dostaw oraz lokalnych ekspertów w każdym kraju, to przepis na szybki i niezawodny transport end-to-end. Mamy duże doświadczenie w niezawodnym transporcie ładunków po całej Europie przez główne korytarze transgraniczne i poza nimi. Jako C.H. Robinson przewozimy najwięcej ładunków całopojazdowych (FTL) ze wszystkich firm na świecie” – komentuje Arkadiusz Glinka, Dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.
FTL – kiedy wybrać transport całopojazdowy?
FTL to najlepsze rozwiązanie dla tych, dla których szybki, niezawodny, bezpośredni transport bez przeładunków jest priorytetem. Decydując się na FTL, nadawcy biorą pod uwagę kilka aspektów, w tym rozmiar i wagę przesyłki, rodzaj transportowanych produktów i ustalone terminy dostaw. FTL jest wysoce zalecany w przypadku produktów, które muszą być dostarczone szybko, bezpośrednio z punktu A do B ze względu na ograniczenia czasowe. Świetnie sprawdzi się więc w przypadku przewozu produktów spożywczych o krótkim terminie przydatności lub niektórych leków. Istotne jest również to, czy produkty są delikatne i wymagają szczególnej uwagi przy transporcie. Jeśli tak, wybierając FTL, spedytorzy mogą uniknąć potencjalnych szkód związanych z obsługą i przeładunkiem towarów.
Wysyłka FTL jest często stosowana w przypadku dużych przesyłek, które wypełniają całą lub prawie całą ciężarówkę. Znacznie poprawia to efektywność kosztową. Chociaż zwykle FTL kosztuje nieco więcej niż LTL (Less Than Truck Load), jeśli naczepa jest całkowicie zapełniona lub jeśli osiągnięto ładowność ciężarówki, FTL okazuje się bardziej ekonomiczny niż LTL. O ile wielkość przesyłki jest czynnikiem decydującym, to zdarzają się przypadki, gdy jakiś rodzaj przewożonych produktów nie może dzielić przestrzeni ładunkowej z innymi. Są to zwykle towary wysokiego ryzyka lub niebezpieczne, np. niektóre substancje chemiczne. W takich przypadkach zaleca się wybór FTL, nawet jeśli przesyłka jest mniejsza.
Wsparcie technologiczne
Każdy proces transportu dostarcza mnóstwo ważnych informacji i danych, które muszą być analizowane i uwzględnione przy podejmowaniu decyzji. Dlatego efektywny transport oparty na strategii FTL wymaga wsparcia wiodącej w branży technologii, która wykorzysta moc tych danych. Navisphere, globalna, światowej klasy platforma do zarządzania transportem firmy C.H. Robinson, dostarcza dane i informacje o wysyłce w czasie rzeczywistym wraz ze wszystkimi aktualizacjami dotyczącymi transportu i czynnikami zewnętrznymi, które mogłyby zakłócić lub wpływać na konkretną przesyłkę.
„Nieustannie analizując i śledząc liczne zmienne, w tym tak proste czynniki jak miejsce wysyłki, punkt docelowy, dostępność kierowców oraz wielkość i rodzaj przesyłek, znajdujemy najbardziej efektywne sposoby przewozu. Mądrze zaplanowana strategia transportu FTL oparta na takiej analizie danych i widoczności łańcucha dostaw zapewnia terminową i zoptymalizowaną kosztowo dostawę produktów” – komentuje Arkadiusz Glinka.
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.