GLS umacnia pozycję się na Śląsku
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Jedna z największych firm kurierskich w Polsce wzmacnia swoją sieć na Śląsku i otwiera tam kolejną filię. Tym razem w Tarnowskich Górach. Będzie to już 47. filia GLS w kraju.
Intensywny rozwój na terenie całej Polski, a w najbliższym czasie szczególnie na Śląsku – GLS zagęszcza sieć i jeszcze mocniej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Firma właśnie uruchomiła swoją najnowszą filię w Tarnowskich Górach.
To magazyn o powierzchni 200 mkw., pięć bram kurierskich i jedna brama rozładunkowo-załadunkowa.
- Lokalna logistyka z międzynarodowym zasięgiem – to hasło przyświeca nam przy otwieraniu lokalizacji w mniejszych aglomeracjach z dużym potencjałem sprzedażowym. Naszym celem jest przesunięcie okien czasowych dostaw i odbiorów na późniejsze godziny i zapewnienie elastycznej logistyki dopasowanej do oczekiwań klientów - mówi Michał Dojcz, dyrektor operacyjny Regionu Południe GLS Poland i dodaje: - Jestem przekonany, że już niebawem klienci poznają naszych lokalnych partnerów, którym bardzo zależy na wspólnym rozwoju biznesu w rejonie Tarnowskich Gór.
GLS wzmacnia sieć swoich filii nie tylko na Śląsku, ale dąży przede wszystkim do równomiernego rozwoju w całym kraju. Nowe lokalizacje wspierają i odciążają już funkcjonujące filie, pozwalając firmie jeszcze lepiej organizować łańcuch dostaw.
Kolejne filie już w planach
Filia w Tarnowskich Górach to kolejny nowy punkt GLS na mapie Polski. W marcu tego roku firma otworzyła filię w Zamościu, która może obsłużyć 6 tys. paczek dziennie. W drugim kwartale ubiegłego roku sieć GLS powiększyła się o filie w Jeleniej Górze, Wieluniu, Krośnie
i Gryficach, w jesienią 2020 otwarte zostały lokalizacje GLS pod Starogardem Gdańskim, na północ od Warszawy - w miejscowości Różan koło Ostrołęki oraz w Wodzisławiu Śląskim.
- Przy założeniu, że w ciągu następnych trzech lat rynek urośnie o 1/3, a nawet więcej, to firmy logistyczne takie jak GLS muszą być gotowe, by zwiększać swoją przepustowość
i efektywność sieci. Oznacza to inwestycje w rozwój infrastruktury bazowej, ale też i floty, w tym przede wszystkim tej ekologicznej. Ważne jest również wdrażanie nowych narzędzi cyfrowych do dalszej optymalizacji procesów – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Na terenie Polski GLS posiada 47 filii i około 4500 punktów Szybkiej Paczki w doskonale skomunikowanych lokalizacjach. Cała sieć Grupy GLS to ponad 120 centrów dystrybucji oraz ok. 1600 oddziałów w 41 krajach Europy, na Zachodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i w Kanadzie.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę gls-group.com lub do kontaktu:
Małgorzata Markowska, GLS Poland
E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com
Telefon: +48 695 354 791
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.