Komunikaty PR

Google wysłało filmy z chmury obcym osobom

2020-02-05  |  01:00
Biuro prasowe

Google zaliczył sporą wpadkę związaną z chmurą. Chodzi o wysyłanie filmów z aplikacji “Zdjęcia Google” do obcych osób. Nasuwa się więc pytanie, czy powinniśmy w takim miejscu przechowywać nasze prywatne materiały multimedialne?

 

Problemy techniczne, które nie powinny mieć miejsca

Pomiędzy 21, a 25 listopada 2019 awarii uległa usługa Zdjęcia Google. Część osób, która stworzyła materiały wideo, a następnie wysłała je do chmury musiała przyjąć do wiadomości to, że film trafił do obcych osób. Jak to możliwe? Przedstawiciele firmy Google sami przyznali się do błędu, a konkretnie do problemów technicznych. Nie był to atak hakerów, a błąd usługi. Niestety nie wiadomo jak dużej liczby osób dotyczył ten problem. Według informacji pochodzących od 9to5Google mówimy o 0,01 procencie osób, które korzystają z aplikacji “Zdjęcia Google”. Chodzi o tych użytkowników, którzy dodatkowo używają Google Takeout. Jest to usługa, która pomaga pobierać kopie zapasowe danych z serwerów Google’a. Może wydawać się, że 0,01 to niewielka ilość osób, jednak warto przypomnieć, że ze Zdjęć Google korzysta ponad miliard osób.

 

Czy warto przechowywać dane w chmurze?

Wiele osób każdego dnia przesyła ogromną ilość danych, w tym także multimediów na chmurę. Przyzwyczailiśmy się do tego, jest to bardzo wygodne rozwiązanie do przechowywania różnych plików. Niestety wpadki takie jak ta, związana z awarią Zdjęć Google’a sprawia, że powinniśmy zastanowić się nad tym, czy warto do chmury wysyłać wszystkie multimedia, szczególnie te prywatne. Właściciel tego rozwiązania przeprosił za awarię i niestety nic więcej nie mógł zrobić. Należy więc przemyśleć kilka razy czy dany materiał powinien pozostać na naszym urządzeniu, czy jest na tyle bezpieczny, że będziemy mogli umieścić go w chmurze. Oczywiście archiwizowanie plików na prywatnym dysku bez udostępniania ich w sieci wcale nie zabezpiecza nas w stu procentach przed pozyskaniem ich przez osoby trzecie. W końcu na przykład smartfon może być ukradziony. Warto przed takimi sytuacjami się uchronić i w ramach działań prewencyjnych powinniśmy skorzystać z dodatkowego oprogramowania szyfrującego nasze dane. Mowa tutaj między innymi o aplikacji Bitdefender Mobile Security, który za sprawą modułu antykradzieżowego pozwoli nie tylko zlokalizować nasze urządzenie, lecz także zdalnie skasujemy wszystkie dane. Dzięki temu nie trafią do osób niepowołanych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie F5 Networks wzmacnia zespół liderów Biuro prasowe
2024-04-27 | 10:30

F5 Networks wzmacnia zespół liderów

Firma F5, Inc. (NASDAQ: FFIV), globalny lider w dziedzinie bezpieczeństwa i dostarczania aplikacji wielochmurowych, powołuje dwóch nowych członków zespołu kierowniczego. Lyra
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.