Gorzów Wielkopolski w portfelu nieruchomości MLP Group
MLP Group – Green Industrial Developer – działający na europejskim rynku nieruchomości magazynowych (w Polsce, Niemczech, Austrii i Rumunii) właśnie zakupiło 12 hektarową nieruchomość gruntową w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Spiżowej. Nowoczesne centrum logistyczno-dystrybucyjne MLP Gorzów Wielkopolski zlokalizowane będzie w zachodniej części Gorzowa, w odległości 900 m od węzła S3 i 9 km od centrum miasta.
Na 12-hektarowej działce MLP Group ma w planach wybudowanie parku magazynowego klasy A o łącznej powierzchni najmu ok. 52 tys. mkw. Centrum logistyczno-magazynowe zostało zaprojektowane tak, aby spełniać wymagania certyfikacji BREEAM, co znacznie wpłynie na niższe koszty obsługi przyszłych najemców. Zgodnie ze strategią spółki MLP Gorzów Wielkopolski zostanie wyposażone w szereg zrównoważonych rozwiązań. Kompleks logistyczny skierowany będzie przede wszystkim do najemców z sektora e-commerce, logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji. Jest to pierwsza inwestycja dewelopera w województwie lubuskim.
Budowa nowego centrum logistycznego ruszy na przełomie I i II kwartału 2022 roku.
Zgodnie z przyjętą strategią MLP Group wzmacniamy naszą pozycję przy zachodniej granicy Polski, która w ostatnim czasie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród inwestorów. Pozyskany przez nas teren inwestycyjny jest świetnie skomunikowany z trasą S3, a w jego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się przystanek autobusowy. Pierwsze moduły w parku MLP Gorzów Wielkopolski planujemy oddać najemcom w III kwartale 2022 roku – powiedział Karol Kondrat, Business Development Manager w MLP Group S.A.
Doskonała lokalizacja Gorzowa Wielkopolskiego jest niewątpliwie dużym atutem dla przyszłych inwestorów zarówno z Polski, jak i z zagranicy - 53 km od granicy z Niemcami i około 135 km od jego stolicy – Berlina. Do Warszawy jest 463 km natomiast większe miasta w pobliżu Gorzowa Wielkopolskiego to: Poznań (165 km), Szczecin (111 km) i Zielona Góra (113 km). Stolica województwa lubuskiego to miasto rozwijające się niezwykle intensywnie, z bardzo dobrze rozwinięta infrastrukturą oraz wykfalifikowaną kadrą pracowniczą.
Dostosowanie obiektów magazynowo-przemysłowych do najnowszych trendów ekologicznych stało się niezbędnym elementem strategii MLP Group, który systematycznie wprowadza do swoich parków eko-rozwiązania. Wszystkie realizowane nowe inwestycje są obligatoryjnie objęte certyfikacją BREEAM, w części biurowej stosuje przeszklenia, które zwiększają dostęp do światła dziennego i zapewnią pracownikom lepszy komfort pracy. Ponadto Grupa korzysta również z rozwiązania systemowego jakim jest Interact Industry - innowacyjnej platformy, dzięki której można lepiej zarządzać całym oświetleniem i monitorować jego działanie. Zmniejsza się w ten sposób zużycie energii elektrycznej, poprawia bezpieczeństwo w magazynie, optymalizuje wykorzystanie przestrzeni i tym samym obniża koszty operacyjne.
***
MLP GROUP S.A. – najważniejsze informacje
MLP Group is a leading developer, owner and manager of high-quality logistics and industrial parks and light industrial business parks, operating in Poland, Germany, Austria, and Romania. The Company owns and manages a portfolio of properties with around 1.3 million square metres of existing and permitted ready to build rental space. As at the end of 2020, its net asset value was PLN 1.2bn. MLP Group has been listed on the Warsaw Stock Exchange since 2013 (ISIN: PLMLPGR00017).
With offices in Warsaw, Munich and Vienna, the Company offers bespoke, tailor-made real estate solutions to clients and tenants in various industries, including logistics, retail, e-commerce, manufacturing and automotive.
For more information about MLP Group, visit www.mlpgroup.com
Więcej informacji także na www.mlpgroup.com

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.