Grupa LUX MED w trosce o środowisko wymienia flotę na samochody hybrydowe
Kierując się w codziennej działalności zasadami zrównoważonego rozwoju Grupa LUX MED wdraża kolejne rozwiązania mające na celu dbanie o środowisko. Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED i dr Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Central Europe i Toyota Motor Poland Co. podpisali porozumienie o współpracy, na mocy którego Grupa LUX MED wymieni flotę na samochody hybrydowe marki Toyota.
Misją Grupy LUX MED jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu oraz czynienie świata lepszym. Troska o środowisko to także profilaktyka zdrowotna, którą traktujemy jako jeden z kluczowych aspektów naszej działalności. Stale monitorujemy i zarządzamy wpływem naszej działalności operacyjnej na środowisko m.in. mierząc i redukując nasz ślad węglowy. Wymiana floty na samochody hybrydowe, to kolejny krok, który przybliży nas do realizacji założonych celów redukcyjnych – wyjaśnia Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy
LUX MED.
Obejrzyj video: https://youtu.be/vOSmxGNrPYw.
„To jest bardzo symptomatyczny moment. Ogromna grupa zajmująca się ochroną zdrowia wybiera samochody, które redukują emisję tych najbardziej trujących substancji – tlenków azotu aż o 90% w porównaniu do tradycyjnych aut. To są samochody, które 60–70 % czasu i dystansu w miastach pokonują bezemisyjnie, tylko na silnikach elektrycznych, ale nie mają problemu z zasięgiem i nie trzeba ich ładować. Co więcej, są to samochody dostępne w normalnych cenach. Obecnie ceny hybryd nie odbiegają od cen samochodów konwencjonalnych” – podkreślił dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – „Następnym krokiem na drodze do czystego powietrza są samochody elektryczne na wodór, czyli auta z własną elektrownią na pokładzie, które nie tylko nie emitują spalin, ale oczyszczają powietrze podczas jazdy. Samochody takie jak Toyota Mirai nie mają wad aut elektrycznych – Mirai ma zasięg 650 km, a jego tankowanie trwa tylko kilka minut”.
W skład nowej floty wejdą modele Yaris, Corolla, Camry, RAV4 i Toyota C-HR. Szersza obecność pojazdów hybrydowych na drogach, oprócz ograniczenia szkodliwych emisji, pozwala także ograniczyć hałas samochodowy. Jazda z wykorzystaniem napędu hybrydowego, głównie na ulicach miast, korzystnie wpływa na klimat akustyczny otoczenia. Istotny jest też aspekt ekonomiczny: koszty eksploatacji w przypadku hybryd są niższe ze względu na mniejsze zużycia paliwa, a także niższe koszty serwisu.
Wymiana floty to kolejne działanie Grupy LUX MED wynikające z troski o środowisko naturalne. W ostatnim czasie firma zorganizowała inicjatywę Healthy Cities, dzięki której zasadzonych zostanie ponad 300 tys. drzew w całej Polsce. Ponadto organizacja już od kilku lat wykorzystuje w placówkach energię elektryczną pozyskiwaną z odnawialnych źródeł.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Marka jest także pionierem epoki elektryfikacji – jako pierwsza wprowadziła na rynek zelektryfikowany samochód hybrydowy, czyli dobrze wszystkim znany model Prius. Zaangażowanie Toyoty w obniżanie emisyjności motoryzacji doskonale widać także w Polsce – dziś ponad połowa nowych aut Toyoty ma napęd hybrydowy. Współczesna gama hybryd marki obejmuje wszystkie kluczowe segmenty i rodzaje nadwozia. Hybrydy Toyoty zużywają o kilkadziesiąt procent mniej paliwa od porównywalnych samochodów benzynowych i są w stanie poruszać się na samym silniku elektrycznym bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci. To realnie przekłada się nie tylko na obniżenie emisji CO2, ale także szkodliwych substancji, tworzących smog w miastach.
...
Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Grupa LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest prawie 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, w tym placówki ambulatoryjne, diagnostyczne i szpitale, a także ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny oraz blisko 3000 poradni partnerskich. Grupa LUX MED zatrudnia ponad 17 500 osób, w tym około 7500 lekarzy i 4000 wspierającego personelu medycznego, a w codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.
...
Toyota to najpopularniejsza marka motoryzacyjna na świecie i największy producent samochodów z niskoemisyjnym napędem hybrydowym. Koncern sprzedaje rocznie ponad 1,5 miliona hybryd i oferuje 44 hybrydowe modele. Łączna globalna sprzedaż hybryd od 1997 roku przekroczyła 18 milionów. W Polsce marka oferuje 9 modeli hybrydowych w niemal wszystkich segmentach. Toyota – pionier i lider rynku zelektryfikowanych napędów – jest jednym z pierwszych producentów seryjnych samochodów na wodór i traktuje technologie wodorowe jako niezbędny element dekarbonizacji gospodarki. Na przełomie 2020 i 2021 roku zadebiutowała druga generacja Toyoty Mirai, elektrycznego sedana zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Toyota Motor Poland od 1991 roku prowadzi sprzedaż i dystrybucję modeli Toyoty i Lexusa za pośrednictwem sieci stacji dealerskich na terenie całego kraju. Obecnie sieć dealerska Toyoty liczy 74 salony.

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.