Gwiazdy na konferencji OCHRONA WZROKU 100%
Czym jest cyfrowe zmęczenie wzroku? Jak światło niebieskie oddziałuje na wzrok? W jaki sposób dbać o wzrok najmłodszych? Czym jest prezbiopia u osób 40+? Jak ochronić wzrok kierowców? Jak pandemia wpłynęła na wzrok Polaków? Dlaczego „gotowe” okulary z supermarketów psują wzrok? Na te i wiele innych pytań odpowiada - Czas Na Wzrok. Bez ograniczeń - ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób, które poszukują informacji związanych ze wzrokiem, badaniami ostrości wzroku i rozwiązaniami optycznymi - okularami korekcyjnymi. W ramach Dni Wilanowa 11 września 2021 roku odbyła się konferencja prasowa otwierająca obchody Światowego Dnia Wzroku, pod hasłem: „Ochrona wzroku 100%”, której pomysłodawcą i organizatorem jest Grupa Essilor - lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok.
Konferencję poprowadził Maciej Orłoś, gości powitali wiceburmistrz Wilanowa, Artur Buczyński oraz Adam Mamok, Prezes Zarządu Grupy Essilor w Polsce, a panele eksperckie poprowadzili: Joanna Zdybel z salonu optycznego „OQlary OQlarki” oraz optometryści Katarzyna Prycik i Piotr Janaś, wspierani przez ambasadorów kampanii, osobowości medialne: Danutę Stenkę, Artura Żmijewskiego, Magdalenę Steczkowską, Marcina Mroczka, Marka Kaliszuka, Małgorzatę Ohme. Wśród gwiazd, które od lat wpierają kampanię Czas na Wzrok, znaleźli się także: Ewa Kasprzyk, Anna Korcz, Anna Samusionek, Filip Chajzer, Beata Tadla, Karina Kunkiewicz, Natalia Jakuła, Tomasz Zimoch czy Sergiusz Ryczel.
Jak wielokrotnie podkreślali uczestnicy paneli dyskusyjnych kampania edukacyjna Czas na Wzrok to przede wszystkim potężna dawka informacji, ale też motywacja do tego, by regularnie badać wzrok nie tylko swój, ale także swoich dzieci, by dostosowywać szkła korekcyjne i rozwiązania technologiczne do indywidualnych potrzeb, odwiedzać profesjonalne salony optyczne oraz korzystać z wiedzy i pasji optometrystów.
Dzięki temu, że po raz kolejny uczestniczymy w Dniach Wilanowa, możemy tak ważną inicjatywę, jaką jest ochrona wzroku, promować. Podczas pandemii wzrok Polaków bardzo się posuł. Jak pokazują badania 70 procent Polaków deklaruje, że w 2020 roku nie sprawdziło stanu swojego wzroku. Pandemia spowodowała to, że masowo usiedliśmy przed komputerami, tabletami, smartfonami, czytnikami. Ludzie, nawet jeśli zauważyli u siebie pogorszenie wzroku, odłożyli wizyty u specjalistów na później, więc w przypadku pogorszenia widzenia ratowali się tzw. jednorazówkami, czyli okularami kupionymi poza punktami optycznymi. Takich gotowych okularów z supermarketów, drogerii czy aptek, każdego roku trafia do Polski 14 milionów sztuk. To są okulary, których używanie może przynieść więcej szkody niż pożytku i chcemy przestrzegać Polaków, by ich nie kupowali. Jedynym miejscem, gdzie powinniśmy zaopatrywać się w okulary są salony optyczne – przypomina Adam Mamok.
Zdanie to podzielają zarówno Danuta Stenka, aktorka jak również Katarzyna Prycik, optometrystka: Optometrysta zna wachlarz produktów dostępnych na rynku, dzięki czemu może, na podstawie rozmowy z pacjentem, indywidualnie dostosować szkła do jego potrzeb - praca przed komputerem, czytanie, hobby, jazda samochodem. Jeśli optometrysta, po pełnym, profesjonalnym badaniu, stwierdzi schorzenie u pacjenta, skieruje go do okulisty.
Jemy oczami, kochamy oczami, patrzymy na świat, zachwycamy się, czytamy, zaglądamy komuś w oczy. Moc okularów polega na tym, że przynosi nam ulgę, poprawia wzrok, ale w dzisiejszych czasach okulary są też fantastyczną biżuterią. Nie ukrywam, że szkła progresywne, z których korzystam, ułatwiają mi życie w każdej sytuacji zarówno zawodowej, jak i prywatnej. To niesamowity komfort, wygoda i przy okazji człowiek modnie wygląda, prawda?! Mój czas na wzrok zaczął się w momencie, gdy dostałam się pod skrzydła moich przyjaciół z Grupy Essilor. Wtedy zorientowałam się, że po świecie chodzą optometryści i że istnieje coś takiego jak szkła progresywne, w których idealnie widzę na wszystkie odległości – mówi Danuta Stenka.
Grupa Essilor postanowiła połączyć przyjemne z pożytecznym - dbając o wzrok dba również o planetę.
W ramach tegorocznej kampanii rozpoczęła akcję #SuperMocOkularów, zachęcając m.in. uczniów wilanowskich szkół do oddawania nieużywanych, zniszczonych lub jednorazowych okularów. Uczniom szkoły, która zbierze ich najwięcej, Grupa Essilor zapewni bezpłatne badanie ostrości wzroku. Wszystkie zebrane w ramach akcji okulary zostaną przekazane do bezpiecznej utylizacji, w trakcie której odzyskana zostanie z nich energia.
Wiele badań mówi, że Wilanów to dzielnica, w której żyje się najdłużej, najzdrowiej. Oczywiście wzrok jest bardzo ważnym elementem tego zdrowia, dlatego z radością przyjęliśmy tę inicjatywę. Jestem po spotkaniu z dyrektorami szkół, aby ta akcja została przeprowadzona z przytupem. Liczę na to, że gdy spotkamy się za miesiąc, wyłonimy zwycięską szkołę, w której przeprowadzone zostaną badania dzieci, a przy okazji będziemy mieć mniej plastiku w naszym otoczeniu – mówi Artur Buczyński.
Listę rekomendowanych salonów optycznych można znaleźć w lokalizatorze na stronie www.czasnawzrok.pl.

Logi rozszerza funkcje analizy nawyków i raportowania – nowe narzędzia wspierają współpracę pacjenta ze specjalistą w walce z insulinoopornością

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Infrastruktura
Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.