Gwiazdy na konferencji OCHRONA WZROKU 100%
Czym jest cyfrowe zmęczenie wzroku? Jak światło niebieskie oddziałuje na wzrok? W jaki sposób dbać o wzrok najmłodszych? Czym jest prezbiopia u osób 40+? Jak ochronić wzrok kierowców? Jak pandemia wpłynęła na wzrok Polaków? Dlaczego „gotowe” okulary z supermarketów psują wzrok? Na te i wiele innych pytań odpowiada - Czas Na Wzrok. Bez ograniczeń - ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób, które poszukują informacji związanych ze wzrokiem, badaniami ostrości wzroku i rozwiązaniami optycznymi - okularami korekcyjnymi. W ramach Dni Wilanowa 11 września 2021 roku odbyła się konferencja prasowa otwierająca obchody Światowego Dnia Wzroku, pod hasłem: „Ochrona wzroku 100%”, której pomysłodawcą i organizatorem jest Grupa Essilor - lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok.
Konferencję poprowadził Maciej Orłoś, gości powitali wiceburmistrz Wilanowa, Artur Buczyński oraz Adam Mamok, Prezes Zarządu Grupy Essilor w Polsce, a panele eksperckie poprowadzili: Joanna Zdybel z salonu optycznego „OQlary OQlarki” oraz optometryści Katarzyna Prycik i Piotr Janaś, wspierani przez ambasadorów kampanii, osobowości medialne: Danutę Stenkę, Artura Żmijewskiego, Magdalenę Steczkowską, Marcina Mroczka, Marka Kaliszuka, Małgorzatę Ohme. Wśród gwiazd, które od lat wpierają kampanię Czas na Wzrok, znaleźli się także: Ewa Kasprzyk, Anna Korcz, Anna Samusionek, Filip Chajzer, Beata Tadla, Karina Kunkiewicz, Natalia Jakuła, Tomasz Zimoch czy Sergiusz Ryczel.
Jak wielokrotnie podkreślali uczestnicy paneli dyskusyjnych kampania edukacyjna Czas na Wzrok to przede wszystkim potężna dawka informacji, ale też motywacja do tego, by regularnie badać wzrok nie tylko swój, ale także swoich dzieci, by dostosowywać szkła korekcyjne i rozwiązania technologiczne do indywidualnych potrzeb, odwiedzać profesjonalne salony optyczne oraz korzystać z wiedzy i pasji optometrystów.
Dzięki temu, że po raz kolejny uczestniczymy w Dniach Wilanowa, możemy tak ważną inicjatywę, jaką jest ochrona wzroku, promować. Podczas pandemii wzrok Polaków bardzo się posuł. Jak pokazują badania 70 procent Polaków deklaruje, że w 2020 roku nie sprawdziło stanu swojego wzroku. Pandemia spowodowała to, że masowo usiedliśmy przed komputerami, tabletami, smartfonami, czytnikami. Ludzie, nawet jeśli zauważyli u siebie pogorszenie wzroku, odłożyli wizyty u specjalistów na później, więc w przypadku pogorszenia widzenia ratowali się tzw. jednorazówkami, czyli okularami kupionymi poza punktami optycznymi. Takich gotowych okularów z supermarketów, drogerii czy aptek, każdego roku trafia do Polski 14 milionów sztuk. To są okulary, których używanie może przynieść więcej szkody niż pożytku i chcemy przestrzegać Polaków, by ich nie kupowali. Jedynym miejscem, gdzie powinniśmy zaopatrywać się w okulary są salony optyczne – przypomina Adam Mamok.
Zdanie to podzielają zarówno Danuta Stenka, aktorka jak również Katarzyna Prycik, optometrystka: Optometrysta zna wachlarz produktów dostępnych na rynku, dzięki czemu może, na podstawie rozmowy z pacjentem, indywidualnie dostosować szkła do jego potrzeb - praca przed komputerem, czytanie, hobby, jazda samochodem. Jeśli optometrysta, po pełnym, profesjonalnym badaniu, stwierdzi schorzenie u pacjenta, skieruje go do okulisty.
Jemy oczami, kochamy oczami, patrzymy na świat, zachwycamy się, czytamy, zaglądamy komuś w oczy. Moc okularów polega na tym, że przynosi nam ulgę, poprawia wzrok, ale w dzisiejszych czasach okulary są też fantastyczną biżuterią. Nie ukrywam, że szkła progresywne, z których korzystam, ułatwiają mi życie w każdej sytuacji zarówno zawodowej, jak i prywatnej. To niesamowity komfort, wygoda i przy okazji człowiek modnie wygląda, prawda?! Mój czas na wzrok zaczął się w momencie, gdy dostałam się pod skrzydła moich przyjaciół z Grupy Essilor. Wtedy zorientowałam się, że po świecie chodzą optometryści i że istnieje coś takiego jak szkła progresywne, w których idealnie widzę na wszystkie odległości – mówi Danuta Stenka.
Grupa Essilor postanowiła połączyć przyjemne z pożytecznym - dbając o wzrok dba również o planetę.
W ramach tegorocznej kampanii rozpoczęła akcję #SuperMocOkularów, zachęcając m.in. uczniów wilanowskich szkół do oddawania nieużywanych, zniszczonych lub jednorazowych okularów. Uczniom szkoły, która zbierze ich najwięcej, Grupa Essilor zapewni bezpłatne badanie ostrości wzroku. Wszystkie zebrane w ramach akcji okulary zostaną przekazane do bezpiecznej utylizacji, w trakcie której odzyskana zostanie z nich energia.
Wiele badań mówi, że Wilanów to dzielnica, w której żyje się najdłużej, najzdrowiej. Oczywiście wzrok jest bardzo ważnym elementem tego zdrowia, dlatego z radością przyjęliśmy tę inicjatywę. Jestem po spotkaniu z dyrektorami szkół, aby ta akcja została przeprowadzona z przytupem. Liczę na to, że gdy spotkamy się za miesiąc, wyłonimy zwycięską szkołę, w której przeprowadzone zostaną badania dzieci, a przy okazji będziemy mieć mniej plastiku w naszym otoczeniu – mówi Artur Buczyński.
Listę rekomendowanych salonów optycznych można znaleźć w lokalizatorze na stronie www.czasnawzrok.pl.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.